Αντιμέτωποι με τις Εμβοές


Κατηγορία: Υγεία

Αποστολέας:

Μπουρολιάς Κωνσταντίνος

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας

Από ποιον πρέπει να ζητήσω βοήθεια? Είναι ένα ερώτημα που θέτουν συνεχώς οι ασθενείς που υποφέρουν από εμβοές. Στο άρθρο αυτό θα βρείτε κάποιες συμβουλές που θα μπορούσαν να θεραπεύσουν ή να βελτιώσουν το πρόβλημα σας.

Οι εμβοές είναι ένα σύμπτωμα. Κάθε ασθενής θα πρέπει να αντιμετωπίζετε από Ωτορινολαρυγγολόγο ιατρό ως μεμονωμένο περιστατικό, ώστε να αποκλειστεί κάθε οργανική βλάβη που θα μπορούσε να έχει σχέση με τις εμβοές.

Τι είναι όμως οι εμβοές? Οι εμβοές είναι ένα υποκειμενικό αίσθημα που μπορεί επίσης να περιγραφεί από τον ασθενή ως βούισμα, σφύριγμα ή έντονος θόρυβος. Είναι εκδήλωση διαταραγμένης λειτουργίας του νευροαισθητηριακού μηχανισμού της ακοής (κοχλίας και ακουστικό νεύρο), χωρίς όμως να αποκλείονται και φλεγμονώδεις παθήσεις του μέσου (μέση πυώδης ωτίτιδα, εκκριτική ωτίτιδα) ή του έξω (βύσμα) αυτιού.

Αρχικά θα πρέπει να γίνει ένας καλός ακοολογικός έλεγχος. Ο έλεγχος αυτός περιλαμβάνει ένα τονικό ακοόγραμμα, ένα τυμπανόγραμμα καθώς και δοκιμασίες αντίληψης λόγου. Ειδικότερες εξετάσεις θα μπορούσαν να μας δείξουν την ένταση και την συχνότητα των εμβοών.

Στην συνέχεια θα πρέπει με την καθοδήγηση του Ωτορινολαρυγγολόγου να τοποθετηθεί ένα κατάλληλο ακουστικό βαρηκοΐας. Σε κάποιους ασθενείς και μόνο η χρήση του ακουστικού βαρηκοΐας προσφέρει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Κάποιες άλλες φορές οι εμβοές αντιμετωπίζονται με ηχοκάλυψη ( masking ) που καλύπτει το θόρυβο των εμβοών. Τον τελευταίο καιρό κατασκευάσθηκαν ειδικές συσκευές ηχοκάλυψης με πολύ καλά αποτελέσματα.

Σε κάποιους ασθενείς με ιδιαίτερο αγχώδη χαρακτήρα μπορεί να εφαρμοστεί η τεχνική βιοανάδρασης ( biofeedback ). Κατά την τεχνική αυτή ο ασθενής προσπαθεί να ελέγξει τις σωματικές του λειτουργίες. Πάρα πολλοί άνθρωποι μπόρεσαν και βρήκαν λύση στο πρόβλημα τους με την τεχνική αυτή αφού σου μαθαίνει πώς να αποδεχθείς το σύμπτωμα των εμβοών και όχι να το καταπολεμάς.

Πάρα πολλές άλλες θεραπείες έχουν δοκιμαστεί κατά καιρούς για τις εμβοές, και αυτό γιατί είναι ένα σύμπτωμα που οφείλεται σε πολλές παθολογικές καταστάσεις. Η θεραπεία αυτών των παθήσεων βελτιώνει κάποιες φορές και το αίσθημα των εμβοών. Έχει αναφερθεί βελτίωση των εμβοών σε ασθενείς που θεραπεύθηκαν από κάποιο πόνο που τους ταλαιπωρούσε. ?λλοι πάλι θεραπεύθηκαν με την βοήθεια φαρμάκων που βελτιώνουν την μικροκυκλοφορία του αίματος. Σε κάποιους ασθενείς με εμβοές μεγαλύτερης βαρύτητας, συστήνετε ψυχολογική και ψυχιατρική εκτίμηση ενώ έχει αναφερθεί βελτίωση των εμβοών μετά από ύπνωση. Ένας μεγάλος αριθμός διαφορετικών θεραπευτικών προσεγγίσεων έχουν εφαρμοστεί χωρίς όμως όλες να έχουν τεκμηριωθεί επιστημονικά. Η χρήση αντικαταθλιπτικών φαρμάκων φαίνεται να βελτιώνει τις εμβοές, σε μερικούς όμως ασθενείς επιδεινώνει το πρόβλημα ώστε να απαιτείται η αλλαγή της αγωγής.

Ένας μεγάλος αριθμός φαρμάκων έχουν χρησιμοποιηθεί κατά καιρούς για την θεραπεία των εμβοών, με φτωχά όμως αποτελέσματα. Μερικά από αυτά δεν έφεραν καμία βελτίωση ενώ άλλα είχαν αρκετές παρενέργειες όπως ταχυκαρδίες και ανακοπές. Παρ' όλο που οι έρευνες για την φαρμακευτική θεραπεία των εμβοών συνεχίζονται έως και σήμερα, τα αποτελέσματα είναι ακόμα φτωχά.

Σκοπός αυτού του φυλλαδίου είναι βοηθήσει του ασθενείς που υποφέρουν από εμβοές. Οι ασθενείς αυτοί συχνά πληροφορούνται από τους θεράποντες ιατρούς πως οι εμβοές δεν οφείλονται σε κάποιο οργανικό πρόβλημα, αυτό όμως δεν ικανοποιεί τα πολλά ερωτήματα τους. Για κάποιους οι εμβοές είναι τόσο έντονες που δεν μπορούν να τις αγνοήσουν. Αν είσαστε στην τελευταία κατηγορία τότε υποφέρετε από εμβοές και το φυλλάδιο αυτό μπορεί να σας βοηθήσει.

Οι εμβοές είναι ένα ενοχλητικό σύμπτωμα και κάθε ασθενής θα πρέπει να έχει διαφορετική αντιμετώπιση. Κάθε άνθρωπος αντιδρά διαφορετικά κάτω από συνθήκες stress . Μια δεδομένη κατάσταση μπορεί να είναι πολύ αγχώδης για κάποιο άνθρωπο ενώ για κάποιο άλλο όχι. Σε αυτούς του αγχώδεις χαρακτήρες το αίσθημα των εμβοών είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστεί.

Κλίμακα έντασης εμβοών

Α).Οι εμβοές υπάρχουν όταν ασχολείσαι με αυτές. Συνήθως αδιαφορείς..

Β) Παρ' όλο που οι εμβοές υπάρχουν τις αγνοείς. Δεν σε ενοχλούν στην εργασία σου και στις καθημερινές σου δραστηριότητες.

Γ) Δύσκολα μπορείς να τις αγνοήσεις αλλά με μικρή προσπάθεια μπορείς να εργαστείς και να πραγματοποιήσεις τις καθημερινές σου δραστηριότητες.

Δ) Οι εμβοές είναι πάντα παρούσες και ενοχλητικές. Σε δυσκολεύουν να συγκεντρωθείς, παρά ταύτα μπορείς και κάνεις απλές δραστηριότητες.

Ε) Οι εμβοές είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που διαρκεί καθ' όλη την διάρκεια της ημέρας, αποτρέποντας να κάνεις οποιαδήποτε εργασία ή κοινωνική δραστηριότητα.

Αν βρίσκεστε στην Γ,Δ και Ε κατηγορία τότε προσπαθήστε να καταπολεμήσετε το άγχος με τους παρακάτω τρόπους :

1 Μάθετε να χαλαρώνετε. Οι βαθιές αναπνοές βοηθούν σε αυτό. Προσπαθήστε κάθε 10 λεπτά να χαλαρώνετε παίρνοντας 3 με 4 βαθιές αναπνοές.

2. Αφού μάθετε την τεχνική των αναπνοών προσπαθήστε να καταλάβετε πότε είσαστε αγχωμένοι. Γρήγορες αναπνοές και ταχυκαρδία δηλώνουν stress . Όταν το καταλάβετε χαλαρώστε και αρχίστε αναπνοές.

3. Υπάρχουν απλές ασκήσεις που μπορούν να σας χαλαρώσουν. Ασκήστε πίεση σε όλους του μύες του σώματος σας για 5 λεπτά και μετά χαλαρώστε. Κάντε την άσκηση αυτή αρκετές φορές την ημέρα. Σύντομα θα καταλάβετε πότε βρίσκεστε σε ένταση και πότε όχι.

4. Χρησιμοποιήστε την φαντασία σας για να χαλαρώσετε. Συγκεντρωθείτε σε κάποιο όμορφο αντικείμενο στον χώρο σας χωρίς να σκέφτεστε τίποτα άλλο ή κλείστε τα μάτια και σκεφτείτε κάτι που σας ευχαριστεί. Αυτή η μικρή περίοδος χαλάρωσης μερικές φορές είναι πιο ωφέλιμη από ένα σύντομο ύπνο.

5 Προσπαθήστε να βρείτε χρόνο για άσκηση. Η αερόβια άσκηση (περπάτημα, κολύμπι, ποδηλασία) και κάθε δραστηριότητα που σας ευχαριστεί σας προδιαθέτει να αισθάνεστε δυνατοί και ευδιάθετοι.

6. Προσπαθήστε να βάλετε το χαμόγελο στην ζωή σας. Μοιραστείτε το πρόβλημα σας με το συγγενικό σας περιβάλλον. Ίσως να μπορέσουν να σας βοηθήσουν.

7. Μην σκέφτεστε συνεχώς ότι θα πρέπει να πολεμήσετε τις εμβοές. Προσπαθήστε να συμβιώσετε μαζί τους σαν να είναι κάτι δεδομένο, όπως το χρώμα από τα μαλλιά σας ή το ύψος σας.

8. Ενημερωθείτε για τις εμβοές . Όσα περισσότερα ξέρετε για κάποιο πρόβλημα που σας απασχολεί τόσο πιο εύκολα μπορείτε να το αντιμετωπίσετε.

9. Αποφύγετε τον θόρυβο. Ακόμα και μικρή έκθεση σε θορυβώδες περιβάλλον μπορεί να επιδεινώσει τις εμβοές.

10. Επικοινωνώντας με άλλους ασθενείς που έχουν εμβοές, μπορεί να πάρετε ιδέες και τεχνάσματα για την αντιμετώπιση τους.

11. Αν οι εμβοές σας ενοχλούν κατά την διάρκεια του ύπνου τότε :

•  Προσπαθήσετε να χαλαρώσετε πριν πέσετε για ύπνο.

•  Διαβάστε ένα βιβλίο πριν κοιμηθείτε ώστε να ηρεμήσετε.

•  Ο χώρος του υπνοδωματίου καθώς και τα ρούχα που φοράτε θα πρέπει να είναι άνετα.

•  Μην καταναλώνετε βαριά γεύματα πριν τον ύπνο.

•  Η απαλή μουσική ή ευχάριστοι ήχοι μπορεί να σας βοηθήσουν.

Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα

Σχολιάστε:




Θέσεις & Απόψεις




Σχετικές Κατηγορίες


Δημοσκόπηση
Πιστεύετε ότι το κάπνισμα πρέπει να απαγορευθεί σε όλους τους δημόσιους χώρους;
Ναι
Όχι

Δείτε αποτελέσματα

Έξυπνοι μετρητές


Εφημερεύοντα Φαρμακεία

Ενημέρωση


...περί ομορφιάς


Καλοκαίρι...συμβουλές



γνώριζες ότι...

Choco lovers? Λατρεύεις τη σοκολάτα; Πολύ καλά κάνεις, αφού υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν ότι η σοκολάτα (η dark) και το κακάο κάνουν καλό στην υγεία. Εχουν αντιοξειδωτική δράση και βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Και μην ξεχνάς: όσο πιο dark η σοκολάτα τόσο πιο healthy.

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: