A' Τετράμηνο 2009: 2.591 παράπονα - καταγγελίες 190.420,10 ευρώ ωφελήθηκαν οι Καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.


Κατηγορία: Ειδήσεις-Πολιτική

Αποστολέας:

ΚΕ.Π.ΚΑ. Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας

To α’ τετράμηνο του 2009, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.591 καταγγελίες – παράπονα Καταναλωτών. Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:


Α/Α

Κατηγορία

Αριθμός

Ποσοστά

1

Παράπονα για ΦΑΓΕ

 

815

31,46

2

Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

 

460

17,75

 

Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών

242

 

 

 

Φυσικό Αέριο

171

 

 

 

Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

47

 

 

3

Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις

 

294

11,35

4

Τραπεζικές Υπηρεσίες

 

251

9,69

5

Φόρος Β Κατοικίας

 

231

8,92

6

Ασφαλιστικές υπηρεσίες

 

62

2,39

7

Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες

 

61

2,35

8

Τουριστικές υπηρεσίες

 

54

2,08

9

Ακατάλληλα τρόφιμα

 

53

2,05

10

Ενοίκια - Κοινόχρηστα

 

51

1,97

11

Αυξήσεις τιμών

 

47

1,81

12

Ινστιτούτα - Γυμναστήρια

 

45

1,74

13

Λοιπά

 

44

1,70

14

Παραπλανητική διαφήμιση

 

35

1,35

15

Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος

 

15

0,58

16

Πωλήσεις από απόσταση

 

15

0,58

17

Δημόσιες υπηρεσίες - Υπηρεσίες ΟΤΑ

 

16

0,62

18

Εκπτώσεις

 

12

0,46

19

Προκαταβολές

 

12

0,46

20

Σούπερμάρκετ

 

10

0,39

21

Νοθεία καυσίμων

 

8

0,31

ΣΥΝΟΛΟ

 

2591

100

Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, με τα ελαττωματικά προϊόντα και τις εγγυήσεις. Με βάση τη νομοθεσία ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει, ανάμεσα στη διόρθωση, στην αντικατάσταση, στη μείωση τιμής και στην επιστροφή των χρημάτων του, από τον πωλητή, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος. Δυστυχώς, οι πωλητές δεν επιτρέπουν, στον καταναλωτή να επιλέξει, αλλά του επιβάλλουν τη διόρθωση του προϊόντος. Επίσης, δεν εφαρμόζουν τη νομοθεσία, που προβλέπει ότι ελάττωμα, που παρουσιάστηκε, εντός 6 μηνών, από την αγορά, θεωρείται ότι προϋπήρχε.

Τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για τις τράπεζες, αφορούν παράνομες και καταχρηστικές χρεώσεις, που επιμένουν να επιβάλλουν, τα υπερβολικά υψηλά επιτόκια της καταναλωτικής πίστης, την άρνησή τους να μειώσουν τα επιτόκιά τους, σύμφωνα με τις μειώσεις των επιτοκίων Ε.Κ.Τ. και Euribor.

Στις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος, περιλαμβάνονται 242 παράπονα – καταγγελίες, για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 171 παράπονα – καταγγελίες, για το φυσικό αέριο, και 47 παράπονα – καταγγελίες, που αφορούσαν παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, νερού, σιδηροδρομικών και αστικών συγκοινωνιών, και ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Για το «Χαράτσι» της Χαλκιδικής έχει, ήδη, καταργηθεί το χαράτσι, από το 2008 και μετά. Έχει, ήδη, κερδιθεί ατομική προσφυγή μέλους του ΚΕ.Π.ΚΑ., στα Διοικητικά Δικαστήρια. Η προσφυγή του ΚΕ.Π.ΚΑ. στο Συμβούλιο της Επικρατείας δε συζητήθηκε, επί της ουσίας, αλλά απορρίφθηκε, ως εκπρόθεσμη. Τώρα, βρισκόμαστε, σε αναμονή της συζήτησης της αίτησης αναίρεσης του Γενικού Επιτρόπου των Διοικητικών Δικαστηρίων, το Σεπτέμβριο, στο Συμβούλιο της Επικρατείας και συνεχίζουμε τον αγώνα μας.

Τα παράπονα, για τις ασφαλιστικές αφορούν, κυρίως, μακροχρόνιες καθυστερήσεις, στην εξαγορά ασφαλιστήριων συμβολαίων και παράνομη κατακράτηση παλαιότητας αυτοκινήτου, από αποζημιώσεις  

Τα παράπονα και οι καταγγελίες, για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αφορούν αθέτηση υποχρεώσεων από ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, βαφείς κ.λπ. Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν αναλυτική προσφορά, πριν αναθέσουν οποιαδήποτε εργασία κατασκευής ή συντήρησης. Επίσης, πρέπει να ζητούν αποδείξεις, για όλα τα χρήματα, που καταβάλλουν (προκαταβολές, τμηματικές πληρωμές, εξόφληση).

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των Καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους Καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των Καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι Καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 190.420,10 ευρώ. Αναλυτικά από:
Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 97.028 ευρώ
Ασφαλιστικές εταιρείες: 50.816,18 ευρώ

Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 28.648,88 ευρώΕπιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 4.749,18 ευρώ
Αποζημιώσεις, από παρόχους υπηρεσιών κοινωνικού ενδιαφέροντος: 4.199,86 ευρώ

Επιστροφές προκαταβολών: 3.692 ευρώ
Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 1.246 ευρώ
Αποζημιώσεις για κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 40 ευρώ

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους Καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. 

Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.

Σημ.: Το ΚΕ.Π.ΚΑ. και η Ο.Ε.Κ.Ε. υπενθυμίζουν στους καταναλωτές: Ποτέ ξανά ΔΕΝ αγοράζουμε προϊόντα της ΦΑΓΕ


Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα
Εκτύπωση σελίδας
Αποστολή σε φίλο

Σχολιάστε:







Σχετικές Κατηγορίες

Δημοσκόπηση
Ο διαχωρισμός του νομού σύμφωνα με το "Σχέδιο Καποδίστρια" πιστεύετε λειτουργεί θετικά ή αρνητικά στο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Θετικά
Αρνητικά
Δεν έπαιξε κανένα ρόλο
Δε γνωρίζω

Δείτε αποτελέσματα
Δημοτικές Εκλογές 2010 & Περιφερειακές εκλογές 2010 Χρήσιμα & Καθημερινά

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: