Είναι γεγονός ότι οι φετεινές ευρωεκλογές θα διεξαχθούν σε ένα δυσμενές κλίμα λόγω της οικονομικής κρίσης, της αυξανόμενης δυσαρέσκειας των Ευρωπαίων πολιτών για την οικονομική κατάσταση, αλλά και της αδιαφορίας τους , άνω του 50%, για τις ευρωεκλογές.
Όμως, γιατί οι πολίτες της Ευρώπης αδιαφορούν για το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι; Πόσοι απ’ αυτούς πχ γνωρίζουν ότι το 85% της νομοθεσίας που αφορά τον καταναλωτή αποφασίζεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και επομένως ο τρόπος με τον οποίο ψηφίζουν οι Ευρωβουλευτές επηρεάζει σημαντικά την καθημερινή μας ζωή;
Υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να κάνει ένας υποψήφιος ώστε να ανακόψει την αυξανόμενη δυσαρέσκεια των Ευρωπαίων πολιτών, να μετατρέψει την αδιαφορία τους για το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι σε ενδιαφέρον και να κερδίσει πάλι την εμπιστοσύνη των καταναλωτών;
Απερίφραστα, απαντούμε ναι!! Η εμπιστοσύνη είναι αποτέλεσμα καλών πρακτικών
και όχι αυτοσκοπός, είναι αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται μακροχρόνια και εξαρτάται από την ευνοϊκή για τον καταναλωτή ψήφο του στις διάφορες αποφάσεις που λαμβάνονται!
Ένας υποψήφιος ευρωβουλευτής δεν έχει παρά να δεσμευτεί προεκλογικά ότι πρώτη προτεραιότητα
είναι η υγεία, η ασφάλεια, η προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών και όχι τα οικονομικά συμφέροντα!
Δεν έχει, παρά εμπράκτως να τιμά αυτήν την δέσμευση κατά την κοινοβουλευτική του θητεία, παίρνοντας αποφάσεις υπέρ των 500 εκατομμυρίων ευρωπαίων καταναλωτών...
Οι ενώσεις καταναλωτών από τα 27 κράτη μέλη της Ε.Ε. μαζί και η ΕΚΠΟΙΖΩ, ενώνουν την φωνή τους και παρουσιάζουν τα αιτήματά τους στους υποψήφιους ευρωβουλευτές, στην γλώσσα της χώρας τους, με την μορφή ενός φυλλαδίου με τίτλο:
‘Κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών-ένας οδηγός σε 8 βήματα για μελλοντικούς ευρωβουλευτές’.
Το φυλλάδιο αυτό, προϊόν συνεργασίας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC ) και των 42 εθνικών ενώσεων καταναλωτών-μελών:
1. Στοχεύει στην ενημέρωση των μελλοντικών ευρωβουλευτών για τα καθημερινά
προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές απ’ άκρη σε άκρη της Ε.Ε. όπως
αυτά καταγράφονται από τις οργανώσεις τους.
2. Συνοψίζει τα σημαντικότερα, για τους Ευρωπαίους καταναλωτές, θέματα, και,
ταυτόχρονα τις κύριες προκλήσεις που οι μελλοντικοί ευρωβουλευτές
θα αντιμετωπίσουν, δίνοντάς τους έτσι την δυνατότητα να είναι εκ των προτέρων
ενήμεροι/ες και, εν ευθέτω χρόνω, να ενεργήσουν υπέρ των 500 εκατομμυρίων
καταναλωτών.
3. Φιλοδοξεί να αποτελέσει το 'Σύμφωνο Καταναλωτή', ένα Σύμφωνο μεταξύ
Ευρωβουλής και καταναλωτών και συνάμα τον ‘οδηγό’ των ευρωβουλευτών στα
σημαντικότερα καταναλωτικά θέματα.
4. Αποσκοπεί στην προεκλογική δέσμευση των μελλοντικών
ευρωβουλευτών, προσκαλώντας τους να υπογράψουν το ‘Σύμφωνο Καταναλωτή’ στην
ιστοσελίδα του BEUC, το οποίο ήδη έχει υπογραφεί από δεκάδες Ευρωπαίους
συναδέλφους τους http://www.consumerpact.eu/en/
5. Αποτελεί την ‘λυδία λίθο’, βάσει της οποίας θα βαθμολογηθεί από τις ενώσεις
καταναλωτών η φιλοκαταναλωτική στάση του καθενός, ανάλογα με τις
αποφάσεις που θα λαμβάνει κατά την διάρκεια της θητείας του
Συνοψίζοντας το περιεχόμενο του φυλλαδίου, οι ενώσεις καταναλωτών όλης της Ε.Ε. ζητούμε από τους ευρωβουλευτές να δεσμευτούν προεκλογικά, στα ακόλουθα 8 θέματα:
1. Ενέργεια και Αειφορία
2. Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες
3. Συμβατικά Δικαιώματα Καταναλωτών
4. Τρόφιμα
5. Ψηφιακό περιβάλλον
6. Υγεία
Θέσατε ως πρώτη προτεραιότητα :
7. Ασφάλεια
8. Ομαδικές Αγωγές
Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους ευρωβουλευτές να ενεργούν μόνιμα έτσι, ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερη δύναμη η φωνή των καταναλωτικών οργανώσεων, που δεν είναι άλλη από την φωνή των ευρωπαίων καταναλωτών. Η καθημερινή επαφή μας μαζί τους, μας επιτρέπει να εντοπίζουμε έγκαιρα φαινόμενα κακής λειτουργίας της αγοράς, που αν αφεθούν ανεξέλεγκτα νομοτελειακά δημιουργούν κρίσεις πάσης φύσης, όπως αποδεικνύει και η χρηματοοικονομική κρίση που τώρα βιώνουμε.
![]() |
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα |
![]() |
Εκτύπωση σελίδας |
![]() |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: