Print
Αποστολέας:
Νίνος Νικόλαος
 
Ακτοπλοϊκό πρόβλημα Ρεθύμνου
Υπό μορφή «τηλεγραφική», ( που αποτελεί και συμβολική παρουσίαση, λόγω του κατεπείγοντος της ανάγκης δρομολόγησης λύσης), απευθύνουμε την παρούσα ανοικτή επιστολή ,προς κάθε αρμόδιο , για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του Ρεθύμνου :
   1/ η κάλυψη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ρεθύμνου με Πειραιά, ( και όχι μόνον!), αποτελεί μια σημαντική αναπτυξιακή παράμετρο, κατά συνέπειαν οφείλουν όλοι οι αρμόδιοι να ασχοληθούν, ( πραγματικά όμως!), με την αντιμετώπιση του προβλήματος.
   2/ η παρούσα κατάσταση ,( η συνεταιριστική προσπάθεια της cretalines), μετά από τρία χρόνια προσπάθειας των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται, αποδείχθηκε πως οδήγησε σε αδιέξοδο ,που όσο παραμένει μάλλον δημιουργεί πρόβλημα ,παρά λύνει!
Η συνεταιριστική μορφή , που έχει επιλεγεί, αποκλείει όλους όσοι θα μπορούσαν να «επενδύσουν» σοβαρές οικονομικές συμμετοχές, ( δήμους, επιχειρηματίες , ευρωπαϊκά προγράμματα κλπ), και αυτοπεριορίζει τις δυνατότητες και τις ελπίδες!
Παράλληλα, η «διέξοδος» που προσφέρεται στους αρμόδιους ,( υπουργούς, βουλευτές, δήμοι κλπ), με  συνεχείς υποσχέσεις για συμπαράσταση στην ( αναποτελεσματική) cretalines, να «ανταποκρίνονται» ( «ανέξοδα »!), στην θεσμική υποχρέωση τους, στερεί την πραγματική προσπάθεια από αποτελεσματικές δραστηριοποιήσεις τους.
   3/ είναι ξεκάθαρο, ότι η επιλεγείσα νομική μορφή του συνεταιρισμού, παρά τις προσπάθειες της διοίκησης και της επιτροπής στήριξης της, απέδωσε ελάχιστα , «έδιωξε» ουσιαστικές οικονομικές δυνατότητες , και « έκλεισε» πόρτες χρηματοδότησης της συγκοινωνιακής επιδίωξης.
Εχουμε γράψει, σε άρθρο μας, τις διάφορες δυνατότητες χρηματοδότησης ,που υπήρχαν και που ( λόγω αυτής της νομικής μορφής) δεν περπάτησαν και δεν περπατούν.
    4/  η επιμονή σε μια αδιέξοδη προσπάθεια, όπως αυτή της συνεταιριστικής ναυτιλιακής εταιρείας που ακολουθήθηκε,( την αναποτελεσματικότητα αποδεικνύει το αποτέλεσμα!),  δεν έχει καμιά προοπτική, δεν έχει καμιά ελπίδα, δεσμεύει και αποτρέπει την προώθηση οποιασδήποτε άλλης ,(καλλίτερης και ρεαλιστικότερης) προσπάθειας.
Το σωστό λοιπόν, είναι να ευχαριστήσουμε όσους προσπάθησαν με την cretalines, και να στραφούμε σε άλλη «ρότα» , σε άλλους «δρόμους» , και κυρίως να  «αναγκάσουμε» τους αρμόδιους να βγούν «στο γήπεδο»  και να «παίξουν μπάλα», αναλαμβάνοντας τις θεσμικές ευθύνες που οπωσδήποτε ( εκ της «καρέκλας» τους!) έχουν.
Η σημερινή «συμμετοχή» τους, με τα λόγια συμπαράστασης τους στην προσπάθεια “ cretalines”,είναι ένα καλό και εύκολο «κρύψιμο πίσω από το δάκτυλο», είναι μια συμμετοχή σε μια μορφή ακτοπλοϊκού «λαϊκισμού» που «πουλεί» πολιτικά, όμως απομακρύνει την απαιτούμενη λύση, και παγιοποιεί  την παρούσα ( και επί χρόνια!) αρνητική ακτοπλοϊκή κατάσταση της περιοχής μας.
Και να επισημάνουμε, ότι κάποιοι αρμόδιοι έχουν ξεκάθαρες επιφυλάξεις ( έως  αρνητικές απόψεις!) για αυτή την παρούσα προσπάθεια του ναυτιλιακού συνεταιρισμού.
   5/ είναι βέβαιο ,ότι παρά τις οποιεσδήποτε επιφυλάξεις, παρά τους οποιουσδήποτε προβληματισμούς, παρά την δύσκολη γενική οικονομική κατάσταση, παρά τον όποιο σκεπτικισμό για την βιωσιμότητα της γραμμής, υπάρχει ελπίδα, υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία λύσης του ακτοπλοϊκού προβλήματος!
Απλά χρειάζεται ανασχεδιασμός της τοπικής προσπάθειας μας, χρειάζεται ένας ανασχηματισμός της προσπαθητικής λειτουργικής μας.
    6/ ο ναυτιλιακός συνεταιρισμός έδειξε πως δεν «περπατεί»!
Και δεν περπατεί, διότι αποκλείει και «κλείνει», (εξ ορισμού του), όλες τις άλλες χρηματοσυλλεκτικές δυνατότητες πλήν του  «εκατόευρου» του απλού πολίτη.
Και βεβαίως, δεν υποβαθμίζουμε τη σημασία αυτού του «εκατόευρου», ( απεναντίας, επαινούμε και αξιολογούμε σωστά αυτήν την συμμετοχή των απλών πολιτών στην προσπάθεια), όμως μόνο με τα 100ευρα δεν συγκροτείται και δεν συντηρείται και τέτοια προσπάθεια. Αλλωστε ,το αποτέλεσμα των 430 χιλ ευρώ, ( μόνον), μετά από τρία χρόνια εντατικής προσπάθειας αυτό αποδεικνύει!
Ακόμη, πρέπει να πούμε, ότι ( όπως έγινε με την «ρεθυμνιακή»), αυτά τα «εκατόευρα» ενισχύουν και μπορούν να ενισχύουν οποιαδήποτε μορφή τοπικής προσπάθειας, και δεν είναι αποκλειστικά συνδεδεμένα ,μόνον, με την μορφή του «κεφαλαιοδιώχτη»  συνεταιρισμού.
     7/ οι τοπικοί θεσμικοί φορείς ,όλοι, υποχρεούνται να λύσουν το σοβαρότατο τοπικό πρόβλημα της ακτοπλοϊκής απομόνωσης του Ρεθύμνου.
Οφείλουν να «φύγουν» από τα «λόγια» και να πάνε σε υλοποιητικές , σοβαρές, και αποτελεσματικές δράσεις τους.
Οι υπουργοί μας ( και οι δύο), οι βουλευτές μας ( και οι δύο), οι δήμαρχοι μας ( και οι πέντε, αλλά πρώτιστα  ο μεγαλύτερος ,ο μητροπολιτικός δήμος), οι επαγγελματικοί κλπ φορείς ( όλα τα επιμελητήρια, οι σύλλογοι κλπ), και η τοπική εκκλησία μας, να αναλάβουν μια πανρεθυμνιακή προσπάθεια κάλυψης του προβλήματος μας.
Το ζητούμενο είναι σαφές και ξεκάθαρο :
«Επαρκές και σύγχρονο πλοίο στην γραμμή Ρεθύμνου- Πειραιά ( κατ αρχήν!)».
Υπάρχουνδιάφορες δυνατότητες ( που περπατούν!), που πρέπει να διερευνηθούν ,να αξιολογηθούν, και να αξιοποιηθούν!
    8/ κάθε προσπάθεια για να ξεκινήσει, χρειάζεται να αρχίσει από κάπου, να αρχίσει από κάποιον!
Για να μην «κολλήσουμε» πουθενά, ( σε πολιτικές λογικές και λειτουργικές), θα προτείναμε στην τοπική εκκλησία να αναλάβει την πρωτοβουλία του προτεινόμενου ανασχεδιασμού της προσπάθειας μας για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του τόπου μας.
Αλλωστε μην ξεχνούμε ,ότι η τοπική εκκλησία ξεκίνησε και δρομολόγησε την προσπάθεια της ΑΝΕΚ στα Χανιά( και όχι μόνον).
    9/ θεωρούμε, ότι η παρούσα αρνητική κατάσταση του ακτοπλοϊκού μας προβλήματος, ζημιώνει ουσιαστικά την τοπική οικονομία, και η οποιαδήποτε καθυστέρηση λύσης κοστίζει πολύ σε όλους μας!
Ας ξεκινήσουμε τον ανασχεδιασμό μας, ας ευχαριστήσουμε όσους προσπάθησαν, ας αρχίσουμε με έναν ανασχηματισμό φορέων της λυτικής προσπάθειας, και με την βοήθεια και συμμετοχή όλων μας, ας ξαναπροσπαθήσουμε.
Όλα τα εως σήμερα δεδομένα ,ας μας « διδάξουν» και ας μας βοηθήσουν σε μια αποτελεσματικότερη δεύτερη προσπάθεια! 

Rethimno.gr - Το Ρέθυμνο e-λεκτρονικά!