Αποστολέας: Νίνος Νικόλαος |
![]() |
Μετρήσεις ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πόλη | |
Είναι γνωστό ,ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελεί μια «καθημερινότητα» στις σημερινές πόλεις, για πολλούς και ποικίλους λόγους και αιτίες.
Στην πόλη μας, ουδέποτε έγιναν μετρήσεις μιας ,πιθανής, ύπαρξης ατμοσφαιρικής ρύπανσης! Η ατμοσφαιρική ρύπανση δεν είναι μια απλή υπόθεση, που μπορεί κανείς να την «αμελήσει», διότι αποτελεί μια «ύπουλη ασθένεια» για μια πόλη, με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών. Θα μπορούσε κανείς να παραθέσει μια σειρά από επισημάνσεις ειδικών επιστημόνων όσον αφορά στις επιπτώσεις μιας ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην υγεία των πολιτών και σε ένα σύνολο παραμέτρων της ποιότητας ζωής κλπ για τους κατοίκους της πόλης. Όμως, επειδή υπάρχει μια τοπική κινητικότητα όσον αφορά στην επαύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών, γιαυτό θα περιοριστούμε , μόνον, σε μια αναφορά στις επιπτώσεις από την ,ενδεχόμενη, ατμοσφαιρική ρύπανση επί των χρηστών του ποδηλάτου. Ερευνες και μελέτες που έχουν γίνει αλλού ( πχ Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), κατέληξαν στην ανάγκη χρήσης ειδικής μάσκας που φιλτράρει τα καυσαέρια( βλέπε πχ εφημ «real news» της 24.6.12)! Ιδιες μελέτες που έγιναν και σε ευρωπαϊκές πόλεις, κατέδειξαν αυξημένη ύπαρξη μαύρου άνθρακα στο αναπνευστικό σύστημα των ποδηλατών. Η αιτία, λογική άλλωστε, αναφέρεται στο γεγονός ,πως οι αστικοί ποδηλάτες αναπνέουν βαθύτερα και με ταχύτερο ρυθμό τον μολυσμένο αέρα της πόλης.( βλέπε «επιθεώρηση ΟΤΑ της Σεπτ-Δεκ 2011). Αυτή η αρνητική πραγματικότητα, ενισχύει και τεκμηριώνει ακόμη περισσότερο την σαφή άποψη μας, που επανειλημμένα έχουμε καταθέσει και απαιτήσει να «δεί» ο δήμος μας τις προτάσεις μας, όσον αφορά στον περιορισμό της κυκλοφορίας οχημάτων και δικύκλων, που συν τοις άλλοις είναι και «παραγωγοί» καυσαερίων.
Δηλ ναι στην αύξηση χρήσης του ποδήλατου, αλλά ταυτόχρονα ( για την προστασία της υγείας των ποδηλατών!), μείωση της κυκλοφορίας των ρυπογόνων μηχανοκινή Βέβαια αυτή η αρνητική πραγματικότητα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για μεγάλο γκαράζ στους Τέσσερις Μάρτυρες, αφού αυτή η βεβαρυμμένη περιοχή θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο, με ο,τι αυτό σημαίνει για την επιδείνωση των επιπτώσεων εκ της χρήσης του ποδηλάτου! Εκτός των καυσαερίων, η ρύπανση της ατμόσφαιρας έχει και άλλες επιπτωσιακές περιπτώσεις ,όπως πχ η αύξηση του όζοντος κλπ. Να προσθέσουμε άλλη μια αρνητική πραγματικότητα, που επιτρέπει την αυξημένη ατμοσφαιρική επιβάρυνση στην πόλη και ιδιαίτερα στο κέντρο της! Εννοούμε την πλήρη έλλειψη πρασίνου, όπου εκτός από τον «μικρό» μας δημοτικό κήπο, ουδεμία προσπάθεια αύξησης του δεν έχει γίνει από τον δήμο, παρά τις επανειλημμένες προτάσεις μας για αξιοποίηση μιας σειράς από υπάρχουσες σχετικές ιδεογνωσιακές δυνατότητες. Εχουμε προτείνει για κάθετο (κρεμαστό!) πράσινο, για πράσινες ταράτσες, για πράσινες αυλές βεράντες και μπαλκόνια , για πράσινα οχήματα κλπ υπαρκτές και εφικτές δυνατότητες. Είναι ξεκάθαρο ,ότι ο δήμος, ούτως ή άλλως, υποχρεούται να προασπίσει και να διαφυλλάξει την υγεία των πολιτών του, πολύ δε περισσότερο ,όταν εκείνος «σπρώχνει» τους πολίτες στην έκθεση τους σε τέτοιους κινδύνους ( χρήση του ποδηλάτου) για την υγεία του! Ερωτούμε τον δήμαρχο και κάθε αρμόδιο πολιτικό και υπηρεσιακό πρόσωπο του δήμου μας και ζητούμε την ενημέρωση μας, σύμφωνα με το νομικό δικαίωμα μας, που προβλέπει η νομοθεσία [ΚΔΚΚ και Ν 3852)10]:
1/ έχει ποτέ μέχρι σήμερα ο δήμος σκεφθεί την πιθανότητα ύπαρξης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο κέντρο της πόλης κλπ «δύσκολα» σημεία της ; | |