12 Ιουλιου | Τελετή έναρξης (Κέντρο Παραλίας - Ελ. Βενιζέλου - 21:30)
Η φωτιά εξαγνίζει Το νερό απαλύνει
Η Γη επουλώνει… ! Η Γη γιατρεύει!
Φωτιά!
Μας ήρθε από τα όνειρα, εξαγνιστική, φωτοδότρια, υλικό δημιουργίας και καταστροφής συνάμα. Με σύνεση και σεβασμό τη φυλάμε στην πόλη μας.
Και φέτος θα ζωντανέψει τη φλόγα της Αναγέννησης, ανάβοντας τον Φάρο - που αποτελεί ένα από τα σύμβολα της πόλης – στο Ενετικό λιμάνι και με πομπή φωτεινή θα έρθει στο κέντρο της παραλίας.
Νερό! Αιώνιος αντίποδας της φωτιάς.
Υδάτινοι πίδακες σ' ένα εορτασμό ζωής, εξυμνούν την ικανότητα του ανθρώπου να εναρμονίζεται με τα στοιχεία της φύσης. Τα σώματά μας που δημιουργήθηκαν μέσα στο υγρό στοιχείο, θα κυλήσουν σαν ένα ζωντανό ποτάμι και θα συναντηθούν με τη Φωτιά.
Μαζί, τα δύο στοιχεία θα προϋπαντήσουν τη Γη.
Τη μάνα όλων! Αυτή που μας γέννησε, μας τρέφει και μας φιλοξενεί.
Συντασσόμαστε με τη δύναμη της φύσης που δεν υποχωρεί, που είναι ύλη από το υλικό της δημιουργίας. Η υλική πλευρά ενός κόσμου πνευματικού.
Μάνα Γη καλώς όρισες!
Αναγγέλλεται η έναρξη της περιόδου που τα στοιχεία παίρνουν μορφή και σώμα και περιδιαβαίνουν ανάμεσά μας.
Προς τιμήν τους οι άνθρωποι θα κατευθυνθούν στη Φορτέτζα και θα ζωντανέψουν θεατρικά ιστορίες στοιχείων και στοιχειών…
12 Ιουλιου | Θεατρικός Περίπλους - ΤΡΙΚΥΜΙΑ (Θέατρο Ερωφίλη - Φορτέτζα)
Ο Θεατρικός Περίπλους ετοιμάζεται να μας ταξιδέψει ξανά στα θεατρικά μονοπάτια της τέχνης που υπηρετεί εδώ και 22 χρόνια.
Το έργο ΤΡΙΚΥΜΙΑ του William Shakespeare διάλεξε για αφετηρία μιας συναρπαστικής πειραματικής σπουδής στο μεγάλο δραματουργό.
Μια ομάδα ανθρώπων που τους ενώνει η αγάπη τους για αυτό που κάνουν. Αναμετριόνται με τις δυνάμεις τους σε καθημερινή βάση. Κείμενα. Υποκριτική. Χορός. Κίνηση. Κοστούμια. Σκηνικά. Μουσική. Φώτα. Μάσκες. Όνειρα. Πνεύματα. Μάγοι. Τέρατα. Συνθέτουν την τρικυμιώδη αγωνία τους για το αποτέλεσμα που θα φέρουν αυτές οι εξαντλητικές δοκιμές.
Όλοι όμως δηλώνουν ότι η δουλειά αυτή είναι η πιο εποικοδομητική της μέχρι τώρα πορείας τους. Εμείς τους ευχόμαστε να έχουν την δύναμη και το κουράγιο να αντιμετωπίζουν θεατρικές τρικυμίες όπως αυτή που διάλεξαν τώρα.
14 Ιουλιου | Zefiro Torna. Romeo & Juliet Choir. (Τζαμί Νερατζέ - Ωδείον - 21:30)
Romeo & Juliet Choir. Μουσική των Monteverdi, Campion, Farmer, Janequin,
di Lasso, da Nola, Del Encina και άλλων. Ιδέα και υπόθεση: Benoît Malmberg. Διεύθυνση: Benoît Malmberg.
Η Χορωδία Ρωμαίος και Ιουλιέτα (Romeo & Julia Kören) είναι ένα θεατρικό φωνητικό σύνολο που έχει την έδρα του στο Βασιλικό Δραματικό Θέατρο της Στοκχόλμης. Από την ίδρυσή του το 1991, το σύνολο έχει κερδίσει διεθνή αναγνώριση για τη διαφύλαξη και την αναβίωση του πλούσιου μουσικού θησαυρού της Αναγέννησης. Η παράσταση Zefiro torna είναι μια παραγωγή κωμικού μαδριγαλιού σε δυο πράξεις. Η πρώτη πράξη παρουσιάζει ερωτικές περιπέτειες και είναι αφιερωμένη στη φωνητική μουσική του μεγάλου συνθέτη της όψιμης Αναγέννησης Claudio Monteverdi. Το δεύτερο μισό αναβιώνει τη μουσική μεγάλων συνθετών όπως οι Campion, Farmer, Janequin, di Lasso, da Nola, Del Encina κ.ά. Τα μουσικά κομμάτια συνδυάζονται ζωντανεύοντας μια ιστορία μέσα στην παράσταση. Η χορωδία Ρωμαίος και Ιουλιέτα προσδίδει θεατρική έκφραση στην ευρωπαϊκή μουσική κληρονομιά με επιτυχία, προσφέροντας στο κοινό μια νέα και εμπνευσμένη εμπειρία.
Εκτός από μια σειρά παραστάσεων στο Βασιλικό Δραματικό Θέατρο και άλλα μέρη σε ολόκληρη τη Σουηδία, η παράσταση Zefiro torna έχει επίσης εμφανιστεί, από το 2008 ως το 2010, στις πόλεις Καλίνινγκραντ, Βίλνιους, Νέα Υόρκη, Χάρσταντ, Ντουμπρόβνικ, καθώς και σε περιοδεία δυο εβδομάδων στις ΗΠΑ τον Απρίλιο του 2010.
15 Ιουλιου | Canta Napoli. Fuoco E Cenere Σύνολο/Ensembl (Τζαμί Νερατζέ - Ωδείον - 21:30)
Fuoco E Cenere Σύνολο/Ensemble. Jay Bernfeld Διεύθυνση/Direction. Mathieu Abelli Τενόρος/Ténor.
Νάπολη. Η πόλη όπου γεννήθηκαν ο Farinelli, ο Enrico Caruso και ο Tito Schipa, και όπου έζησαν οι Scarlatti και Pergolese. Αυτή η ηλιόλουστη πόλη προκαλούσε πάντα την προσοχή του κόσμου για την συναρπαστική μουσική της, από την εποχή των villanesche alla napoletana (χωριάτικων ναπολιτάνικων τραγουδιών) που διασκέδαζαν όλη την Ευρώπη στα 1500, μέχρι τα διάσημα ναπολιτάνικα τραγούδια που έκαναν τον γύρο του κόσμου με τον Caruso.
Το σύνολο Fuoco E Cenere (Φωτιά και Στάχτη) μένοντας πιστό στο όνομά του, εμφυσά νέα ζωή, όπως ο φοίνικας, σε ξεχασμένα αριστουργήματα. Το Fuoco E Cenere διευθύνεται από τον Jay Bernfeld, ευρέως διάσημο τόσο ως σολίστα, όσο και ως μουσικό μουσικής δωματίου. Η ενασχόληση του με την τέχνη του τραγουδιού και το ενδιαφέρον του για τον γραπτό και προφορικό λόγο αντικατοπτρίζονται στο εν πολλοίς αυθεντικό ρεπερτόριο του Fuoco E Cenere.
Οι ερμηνείες του Fuoco E Cenere μεγεθύνουν τις εικόνες και την έκφραση σε υπέροχα μουσικά και ποιητικά κείμενα, καταφέρνοντας να συναρπάσουν το κοινό με την ομορφιά τους.
Fuoco E Cenere Σύνολο/Ensemble. Jay Bernfeld Διεύθυνση/Direction. Daphné Touchais Σοπράνο/Sopran . Bruno Leone Μαριονέτες/Puppetry.
Παρόλο που οι ικανότητες του Giovanni Battista Pergolesi ως συνθέτη θρησκευτικής μουσικής είχαν φανεί ήδη ενόσω σπούδαζε στη Νάπολη, η σημαντικότερη συμβολή του στη μουσική ήταν στο χώρο του λυρικού θεάτρου.
Μετά από ένα καταστροφικό σεισμό στη Νάπολη, ο Pergolese υποσχέθηκε να επιστρέψει στον κόσμο της θρησκευτικής μουσικής και δημιούργησε το δικό του Stabat Mater, το πιο συχνά τυπωμένο έργο του 18ου αιώνα.
Μακριά ως το Παρίσι, οι κωμικές του όπερες προκάλεσαν τη λεγόμενη «Διαμάχη των Μπουφόνων», διαμάχη μεταξύ των οπαδών της ιταλικής όπερα buffa και των οπαδών των σοβαρών γαλλικών έργων των Lully και Rameau.
Pulcinella και Pergolese: οι δυο αγαπητοί υιοί της Νάπολης συνδέθηκαν για πάντα όταν ο Igor Stravinsky έγραψε το μπαλέτο Pulcinella το 1920. Φασαριόζος, αγενής και ω! τόσο πολιτικά αντισυμβατικός ο Pulcinella έχει διασκεδάσει ακροατήρια σε όλο τον κόσμο.
Οι μαριονέτες του Pulcinella και οι εύληπτες μελωδίες του Pergolesi εμφυσούν νέα ζωή στην παλιά Commedia dell'Arte!
ΕΛΜΕ Νομού Ηρακλείου. Θεατρική Ομάδα Καθηγητών της ΕΛΜΕ Νομού Ηρακλείου (ΘΟΚΝΗ)
Ο Φορτουνάτος («τυχερός») του Μάρκου Αντώνιου Φόσκολου, είναι η μία από τις τρεις σωζόμενες κωμωδίες της κρητικού αναγεννησιακού θεάτρου (οι άλλες δύο είναι ο Κατσούρμπος του Γ. Χορτάτση και ο Στάθης), και αποτελεί ίσως την πιο «θεατρική» απ' όλες στα παραστατικά της μέσα, στους κωμικούς χαρακτήρες και στην καίρια αμεσότητά της. Γραμμένη στην κρητική ανατολική διάλεκτο της περιόδου, την εποχή που οι Τούρκοι πολιορκούν τον ενετικό Χάνδακα-Κάστρο, έφτασε σε μας στο χειρόγραφο του ίδιου του ποιητή της, χρονολογημένο στα 1655. Για τον Μαρκαντώνιο Φόσκολο γνωρίζουμε πολλά βιογραφικά στοιχεία, χάρη στην ακάματη έρευνα του βασικού μελετητή του έργου, νεοελληνιστή κ. Alfred Vincent.
17 Ιουλιου | G.F. Handel - Alessandro Severo (Τζαμί Νερατζέ - Ωδείον - 21:30)
'Όπερα σε τρεις πράξεις/ Opera in three acts σε συναυλιακή μορφή/ concertante. Λιμπρέτο/Libretto: Apostolo Zeno. Πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα/ Greek premiere.Αlessandro: Μαίρη-'Έλεν Νέζη.Salustia: Λένια Ζαφειροπούλου.Giulia: Kristina Hammarström.Albina: Ειρήνη Καράγιαννη.Claudio: Gemma Bertagnolli.Marziano: Πέτρος Μαγουλάς.Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής.
Η όπερα του G. F. HANDEL Alessandro Severo ανήκει στην κατηγορία "pasticcio". Όχι, δεν έχει να κάνει με το γνωστό φαγητό..., αλλά με ένα έργο ο κορμός του οποίου αποτελείται από μέρη άλλων προηγούμενων έργων.
Συγκεκριμένα ο Alessandro Severo είναι το δεύτερο «pasticcio» (το πρώτο είναι η όπερα Ορέστης) που δημιούργησε ο Χαίντελ αποτελούμενο αποκλειστικά από δική του μουσική. Πρόκειται δηλαδή για μία νέα όπερα στην οποία ο συνθέτης χρησιμοποιεί άριες και ορχηστρικά αποσπάσματα από προηγούμενες όπερές του, γράφει όμως εκ νέου μια πανέμορφη εισαγωγή (ouvertura), ένα δραματικό ρετσιτατίβο με συνοδεία εγχόρδων (recitativo accompagnato) και, φυσικά, νέα μουσική για τα διαλογικά μέρη που προωθούν την εξέλιξη της υπόθεσης (recitativi secchi) και συνοδεύονται από basso continuo (τσέμπαλο, θεόρβη και βιολοντσέλο).
Η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται στη Ρώμη το 225 π.Χ., όταν ο 16χρονος νέος αυτοκράτορας Αλέξανδρος Σεβήρος, παντρεύτηκε τη νεαρή Σαλούστια, κόρη πατρικίου. Η μητέρα του Αλέξανδρου, Ιουλία, από φόβο μήπως χάσει τη δική της εξουσία, οδήγησε με δόλο την Σαλούστια στην εξορία, παρά τη θέληση του γιου της.
Μια ιστορία γεμάτη ρωμαϊκές ίντριγκες τόσο σε πολιτικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο, ντυμένη με τις ωραιότερες σελίδες μουσικής του Χαίντελ, έτσι όπως αυτός τις επέλεξε μέσα από τη δική του μουσική παραγωγή..
18 Ιουλιου | A Baroque jewel box (Τζαμί Νερατζέ - Ωδείον - 21:30)
Il Fondamento Ορχήστρα.Paul Dombrecht Διεύθυνση & 'Όμποε
Liesbeth Devos Σοπράνο
'Όποιος ερωτηθεί να αναφέρει τρία γνωστά ονόματα μπαρόκ συνθετών, χωρίς αμφιβολία, θα απαντήσει με εκείνα των Bach, Handel, και Vivaldi. Γνωρίζουμε όμως τα αριστουργήματά τους κάτω από την επιφάνεια; Η πρώτη Ορχηστρική Σουίτα του Bach σε Ντο μείζονα (BWV 1066A), για παράδειγμα, παίζεται συνήθως από ένα χειρόγραφο της περιόδου της Λειψίας, που χρονολογείται στα 1724/5, παρόλο που πρόσφατη έρευνα έχει δείξει ότι γράφτηκε νωρίτερα στο Καίτεν, και μάλιστα με λίγο διαφορετική ενορχήστρωση. Και σχετικά με το Κοντσέρτο Γκρόσο του Handel σε Σι ύφεση μείζονα, opus 3 Νο. 2 (HWV 313); Το πρώτο και τρίτο μέρος του βασίστηκαν στο έργο Brockes Passion του συνθέτη, αξιώνοντας έτσι να παιχτεί με λυρικό πάθος. Τέλος, υπάρχει η θρησκευτική κληρονομιά του Antonio Vivaldi: ένα εκπληκτικό και τεχνικά απαιτητικό μουσικό σύμπαν τόσο ουράνιων, όσο και γήινων παθών, που παρουσιάζεται εδώ στα σόλο μοτέτα "In fuore iustissimæ iræ" (RV 626) και "Nulla in mundo pax sincera" (RV 630), καθώς και στη Sinfonia σε σι ελάσσονα "Al santo sepolcro" (RV 169). Σε αυτή τη συναυλία, το σύνολο Il Fondamento και η Liesbeth Devos θα αψηφήσουν τα στενά όρια μεταξύ φωνητικής και ορχηστρικής μουσικής, προσφέροντας νέες και λαμπερές ερμηνείες αυτών των φαινομενικά οικείων μουσικών «κοσμημάτων».
19 Ιουλιου | Remède de fortune (Neratze Mosque - Odeon - 21:30)
Anne Martin Χορογραφία και χορός.Pierre Hamon Διεύθυνση και φλάουτο.Τραγούδι Vivabiancaluna Biffi Βιέλα και τραγούδι.Angélique Mauillon Γοτθική άρπα
Το έργο Remède de fortune (Η γιατρειά της μοίρας) του Guillaume de Machaut είναι ίσως το πιο σημαντικό γαλλικό ερωτικό ποίημα του 14ου αιώνα. Η επίδρασή του σαν ποιητικό και μουσικό πρότυπο σε όλη την Ευρώπη ήταν αξιοσημείωτη. Σηματοδοτεί ένα υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο, που ισορροπεί ανάμεσα στην παράδοση της απερχόμενης εποχής των τροβαδούρων και τρουβέρων, και της επερχόμενης εποχής των νέων πολυφωνικών μουσικών μορφών του 15ου αιώνα.
Η ιστορία αναφέρεται σε έναν ποιητή ερωτευμένο με μια γυναίκα ευγενικής καταγωγής, ο οποίος παραπονιέται στην Μοίρα ότι δεν είναι αρκετά γενναίος για να της μιλήσει. Όμως ξαφνικά, έρχεται η Esperance (η Ελπίδα) και του δίνει το θάρρος να πιστέψει στον έρωτά του για τη γυναίκα.
Σε αυτή την παρουσίαση του έργου, το Complainte, το μεγαλύτερο σε διάρκεια μέρος, όπου ο ποιητής παραπονιέται στη Μοίρα, πλαισιώνεται από μια σύγχρονη χορευτική δημιουργία. Η σύγχρονη γλώσσα του σώματος σε αντίστιξη με το ποιητικό και μουσικό έργο του 14ου αιώνα, δημιουργούν μια μαγική καλλιτεχνική εμπειρία, όπου η κίνηση, οι ανθρώπινες και οργανικές φωνές, και η σιωπή διαδέχονται το ένα το άλλο.
Το CD κέρδισε το Diapason d'Or του Σεπτεμβρίου του 2009 και το Diapason d'Or του έτους 2009.
21 Ιουλιου |Λιογέννητη (Θέατρο Ερωφίλη - Φορτέτζα- 21:30)
Θέατρο 'Ομμα Στούντιο.Κείμενο: Γιώργης Καλογεράκης.Δραματουργική Επεξεργασία-Σκηνοθεσία: Αντώνης Διαμαντής.Σκηνογραφία: Κώστας Μακάκης.Μουσική Σύνθεση: Νίκος Μαστοράκης.Χορογραφίες: Γιούλη Γρηγοράκη.Παραγωγή: Θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ και Γιώργος Καλογεράκης
Η "Λιογέννητη" είναι μια παράσταση που βασίζεται σε ένα από τα πιό γνωστά Δημοτικά ποιήματα (Παραλογή), το οποίο συναντάμε σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Ο Γιώργος Καλογεράκης το μετέγραψε σε κρητικό δεκαπεντασύλλαβο και του έδωσε θεατρική μορφή. Από το Θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ, παρουσιάζεται σαν ένα παραμύθι. H ιστορία ξεκινάει σε ένα Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, την ώρα που το βράδυ κλείνει τις πύλες του. Στην αίθουσα "Λιογέννητη" θα ζωντανέψουν οι ήρωες της ιστορίας, αλλά και το ίδιο το παραμύθι. Πρόκειται για ένα σχόλιο του θεάτρου ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ για τη σημερινή σχέση της παράδοσης με την ζωή.
22 Ιουλιου | O Εμπορος της Βενετίας (Θέατρο Ερωφίλη - Φορτέτζα - 21:30)
ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης.Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές.Σκηνοθεσία: Κώστας Γάκης - Βασίλης Μαυρογεωργίου.Σκηνικά-Κοστούμια: Αγνή Ντούτση.Χορογραφία-Κίνηση: ΄Ελενα Γεροδήμου.Μουσική: Κώστας Γάκης.Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα.Βοηθοί Σκηνοθέτη: Τάσος Αγγελόπουλος - Βάσια Ατταριάν.
Είναι μεγάλο το σοκ που παθαίνει κανείς όταν διαβάζοντας τον ΄Εμπορο της Βενετίας, εν έτει 2010, ανακαλύπτει με φρίκη πόσο ανατριχιαστικά επίκαιρο και σύγχρονο είναι το έργο. Χρήμα, δανεισμός, εκμετάλλευση, τοκογλυφία: αυτοί είναι οι κεντρικοί θεματικοί άξονες γύρω από τους οποίους στρέφεται η ιστορία, έννοιες που συναντάμε καθημερινά πια όλοι μας στα κεντρικά δελτία ειδήσεων και στις εφημερίδες.
23-24 Ιουλιου | Η Γυναίκα Στοιχειό του Πέδρο Καλντερόν. (Θέατρο Ερωφίλη - Φορτέτζα - 21:30)
Ελληνική Περιηγητική Λέσχη Ρεθύμνου - Θέατρο Νέων Ρεθύμνου.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΡΕΘΥΜΝΗΣ σε συνεργασία με το ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ παρουσιάζουν το έργο του ΚΑΛΝΤΕΡΟΝ ΝΤΕ ΛΑ ΜΠΑΡΚΑ "Η Γυναίκα Στοιχειό"
Μετάφραση: Κ. Καρθαίου
Σκηνοθεσία-Μουσική: Μανώλης Ζαχαράκης
Σκηνικά: Μάνος Τσάκωνας
Βοηθός Σκηνογράφου: Γιώργος Πεδιαβιτάκης
Κουστούμια: "Σειρήνη" - Ειρήνη Σειραγάκη
Φωτισμοί: Γιώργος Πριναράκης
Κινησιολογία-Χορός: Βάσια Σακελλαρίου
Μακιγιάζ: Φερενίνη Σταυριανάκη
Υπεύθυνος Σκηνής: Ανδρέας Παπαδάκης
Παίζουν: Νίκος Αλεξανδρινός, Ασπασία Μεταξάκη, Γιώργος Πεδιαβιτάκης, Γιάννης Πατεράκης, Χαρούλα Σταματεράκη, Βασίλης Φραντζεσκάκης, Γιάννης Κοκονάς, Νάνσυ Διομανταράκη, Νάνσυ Καραμανλή
25-26 Ιουλιου | "Η Λοκαντιέρα" του Κάρλο Γκολντόνι (Θέατρο Ερωφίλη - Φορτέτζα - 21:30)
Την κωμωδία του Κάρλο Γκολντόνι «Η ΛΟΚΑΝΤΙΕΡΑ», παρουσιάζει το καλοκαίρι του 2010 η «5η ΕΠΟΧΗ». Η κωμωδία ανεβαίνει σε απόδοση-σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, σκηνικό-κοστούμια Γιώργου Πάτσα, μουσική Θοδωρή Οικονόμου, κινησιολογική επεξεργασία-χορογραφία Έλενας Γεροδήμου και φωτισμούς Νίκου Σωτηρόπουλου. Στην νέα σκηνική πρόταση της «5ης ΕΠΟΧΗΣ», η κωμωδία εξελίσσεται σε διαφορετικούς χρόνους και μας ταξιδεύει σε διαφορετικές εποχές ώσπου ο χρόνος χάνεται.
Απόδοση-σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης
Σκηνικό-κοστούμια: Γιώργος Πάτσας
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Κινησιολογική επεξεργασία - χορογραφία: Ελενα Γεροδήμου
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος
Παίζουν οι ηθοποιοί:
ΡΕΝΙΑ ΛΟΥΙΖΙΔΟΥ - ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΚΛΑΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΟΥΡΔΟΥΜΗΣ
ΤΑΣΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ - ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΦΩΤΑΚΗ - ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ
Την υποδεχτήκαμε με λαχτάρα στην πόλη μας. Για 15 ημέρες και νύχτες επούλωσε πληγές, γέννησε ιδέες κι έδωσε νέα σταθερά στη ζωή μας.
Απόψε, μας αποκαλύπτει τα μυστικά της, σε μια γιορτή μύθου και ονείρου στην πλατεία Μικρασιατών.
Την υμνούμε
"Θεά Γη, των µακαρίων µητέρα και των θνητών ανθρώπων
πανθρέπτειρα, πανδότρια, τελεσφόρα, πανκαταλύτρα,
αυξητική, καρποφόρα, που σε καλές εποχές αφθονείς,
έδρα του αθανάτου κόσµου, πολυποίκιλη κόρη,
που κυοφορείς µε επιτόκιες ωδίνες τον πολυειδή καρπό,
αιωνία, πολύσεπτη, βαθύκολπη, καλότυχη,
που χαίρεσαι µ' ευωδιαστές πρασινάδες, ω συ σ' ανθοστολίσµατα θεότης,
η οµβριοχαρής, που γύρω της ο πολυποίκιλτος κόσµος των άστρων
περιστρέφεται µε την αέναη φύση και τα άγρια ρεύµατα.
Αλλά, θεά µακαρία, αύξησε τους πολυχαρείς καρπούς
έχοντας διάθεση ευµενή µαζί µε ευφορίες στις εποχές."
(Ορφικός Ύμνος της Γαίας)
Την ευχαριστούμε και υποσχόμαστε να τη φυλάξουμε στο Ιερό της Ύπαρξης – αντάμα με τη Φωτιά και το Νερό – παντοτινά…
Αναδρομική Έκθεση έργων της Ελευθερίας Δροσάκη στο Ρέθυμνο
Το Κέντρο Μελέτης Νεώτερης Κεραμικής, σε συνεργασία με την εικαστικό Χρυσούλα Σκεπετζή, επιμελείται την αναδρομική έκθεση έργων της Ελευθερίας Δροσάκη Παλάμες στο χώμα, στο Ρέθυμνο, υπό την αιγίδα του Δήμου Ρεθύμνου. Τα έργα της, λιτά και δωρικά ή χυμώδη και γήινα, μέσα από τη φόρμα και τη θεματική τους έλκουν το θεατή κατευθείαν στη γη, τη γη των κάμπων, των αγροτικών εργασιών και του Ησιόδου, αλλά και τη γη των μυστηριακών στίχων ή του κάθε λογής προορισμού. Η Δροσάκη, ακουμπώντας τις παλάμες της στο χώμα, αφουγκράζεται τη φωνή της γης - μητέρας της ζωής και του θανάτου και αποδίδει τις εικόνες και τα όνειρά της με τα εργαλεία που χαρίζει η Ιστορία στους ταξιδευτές.
Την Τετάρτη 21/7 στις 19:00 η κ. Δροσάκη θα διαβάσει στα παιδιά παραμύθιαστον χώρο της έκθεσης.
«Παιδιά στην Αναγεννησιακή Ζωγραφική μέσα από τα μάτια των παιδιών»
Τα παιδιά του Κέντρου Ξένων Γλωσσών « Σ χ ε δ ί α » της Ελένης Χαμογιωργάκη καταγράφουν μέσα από ένα σύντομο σχολιασμό τη φευγαλέα εντύπωση που τους προκαλούν παιδιά μιας άλλης εποχής που απεικονίζονται σε πίνακες μεγάλων ζωγράφων της Αναγέννησης. Η παρουσίαση σε μορφή Video-Art πραγματοποιείται αφού τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις ιδέες της Αναγεννησιακής Περιόδου και το πώς αυτές συνδέονται με το πνεύμα του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού. 'Όλη η εργασία πραγματοποιήθηκε στην Αγγλική Γλώσσα.
Έκθεση ζωγραφικής της Αργυρούλας Βαλαρή-Σαουνάτσου
Crete International School of Art.Tim Saville BA London (teacher, καθοδήγιση).Janice Hunter BA, MA Glasgow (teacher, καθοδήγιση).Rosina Bonsu, dancer and choreographer (μοντέλο)
«Το να μαθαίνεις να σχεδιάζεις είναι στην ουσία να μαθαίνεις να βλέπεις, δηλαδή να βλέπεις καθαρά, πράγμα που σημαίνει πολλά περισσότερα από το να κοιτάς μόνο με τα μάτια» Κίμων Νικολαϊδης
Τα πρακτικά μαθήματα σχεδίου θα εξετάσουν την ανθρώπινη μορφή, με ή χωρίς ρουχισμό. Θα μυηθείτε στις τεχνικές που χρησιμοποιούσαν στην Αναγέννηση οι μεγάλοι δάσκαλοι του σχεδίου. Προηγούμενη εμπειρία δεν είναι απαραίτητη για την παρακολούθηση αυτών των μαθημάτων. Κάτω από την προσωπική καθοδήγηση των καθηγητών, θα διδαχθείτε να επεκτείνετε την οπτική σας αντίληψη και να ανακαλύπτετε τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το ευαίσθητο, αναλυτικό και εκφραστικό σχέδιο της Αναγέννησης.
Bozena Angelova – βιολί.Judith Längle – βιολί.Milan Milojicic – βιόλα.Matthias Michael Beckmann – βιολοντσέλο/.Διονύσης Γραμμένος - κλαρινέτο
Ο πρώιμος Μότσαρτ – Το παιδί–θαύμα από το Σάλτσμπουργκ
Mozart Quartett Salzburg & Διονύσης Γραμμένος, κλαρινέτο
Το φημισμένο Mozart Quartett Salzburg θα ερμηνεύσει με το δικό του συναρπαστικό μουσικό στιλ την πιο εκλεκτή μουσική δωματίου από την γενέτειρα του Μότσαρτ, το Σάλτσμπουργκ. Η αναζωογονητικά ευχάριστη μουσική της 14χρονης μουσικής διάνοιας, όπως το 1.Streichquartett KV 80 και το Salzburger Divertimento KV 136, ηχούν σαν «διαμάντια» του πρώιμου ρεπερτορίου κουαρτέτων των Γιόχαν Κρίστιαν Μπαχ και Τζιοβάνι Μπατίστα Σαμαρτίνι (πρόκειται για συνθέτες, τους οποίους το παιδί–θαύμα, το οποίο ταξίδευε στο Μιλάνο και το Λονδίνο, γνώρισε και εκτίμησε).
Στην κορυφαία στιγμή της βραδιάς ακούγεται η διάσημη σύνθεση του Μότσαρτ "Stadlerquintett" KV 581 με τον Έλληνα δεξιοτέχνη του κλαρινέτου, Διονύση Γραμμένο, ο χρυσός ήχος από το κλαρινέτο του οποίου αποτελεί βάλσαμο για την ψυχή.
Σύλλογος καλλιτεχνών για την προώθηση της τέχνης κατ-ART-ι.Άλκης Πασχαλίδης (μουσικός και παιδαγωγός) . Μαρία Τσουκνάκη(εικαστικός, σκηνογράφος και θεατρολόγος)
Πως πλάστηκε η γη; Τι έχει μέσα της; Πώς φτιάχτηκαν τα ζωντανά της; Πως έγινε ο κύκλος των εποχών; Γιατί ένας ιππότης της αναγέννησης ταξίδεψε τόσο μακριά για την αγάπη μιας ακατάδεχτης πριγκίπισσας; Ποια είναι η ωραιότερη ιστορία του κόσμου; Μια πρωτότυπη παράσταση αφήγησης παραμυθιών παντρεμένη με μουσική και τραγούδια που μας ταξιδεύει σε μαγικούς κόσμους και μας καλεί να τους ανακαλύψουμε, παίζοντας και δοκιμάζοντας αυτοσχέδια όργανα και ήχους της γης. Ο Σύλλογος καλλιτεχνών για την προώθηση της τέχνης κατ-ART-ι μέσα στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του παρουσιάζει μια άλλη μορφή διαδραστικής αφήγησης παραμυθιών που έχει ως στόχο να εμβαθύνει στη σχέση των παραμυθιών με το παιδικό κοινό και να προσφέρει στα παιδιά την ικανοποίηση της συμμετοχής και της δράσης.