Σενάρια πιθανής εξαγοράς της Ολυμπιακής από την Aegean


Κατηγορία: Αέρας

Αποστολέας:

Στεφανάκης Πέτρος

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας

«Απογειώθηκαν» πάλι από χθες το βράδυ, μετά την αποτυχία του διεθνούς διαγωνισμού για τους τρεις κλάδους της πρώην Ολυμπιακής, τα σενάρια «διάσωσης» του πολύπαθου εθνικού αερομεταφορέα από την Aegean.«Τροφή» στη σεναριολογία δίνει η επιλογή της κυβέρνησης να προχωρήσει σε νέα διαδικασία αποκρατικοποίησης, αυτή τη φορά μέσω απευθείας διαπραγμάτευσης «με επιχειρηματικούς ομίλους που αντιλαμβάνονται την αξία της Ολυμπιακής για την Ελλάδα», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική ανακοίνωση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (Δ.Ε.Α).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις συνδικαλιστικών παραγόντων του εθνικού αερομεταφορέα, δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ποιους μπορεί να «φωτογραφίζει» η κυβέρνηση, με την πρόσκλησή της προς εγχώριους επιχειρηματικούς ομίλους: η Aegean είναι ο μόνος επιχειρηματικός φορέας της χώρας που μπορεί σήμερα να «ποντάρει» στην εξαγορά της Pantheon, του πτητικού κλάδου της πρώην Ολυμπιακής, προσβλέποντας σε μετρήσιμα κέρδη.

Τα νέα δεδομένα, όπως διαμορφώνονται μετά την αποτυχία του διεθνούς διαγωνισμού, επαναφέρουν στο προσκήνιο τα σενάρια της εξαγοράς του εθνικού αερομεταφορέα από την Aegean, η οποία ως τώρα φαινόταν να «ποντάρει» μάλλον στο σενάριο του «λουκέτου» στην Ολυμπιακή:

-         Ο πήχης του τιμήματος της εξαγοράς έχει κατεβεί πλέον πολύ χαμηλά, ενώ το τεράστιο κόστος της απομάκρυνσης πλεονάζοντος προσωπικού έχει αναληφθεί από το Δημόσιο. Η Δ.Ε.Α. τόνισε χθες ότι η μοναδική «σοβαρή» προσφορά για το πτητικό έργο ανερχόταν στο ποσό των 24,5 εκατ. ευρώ και κρίθηκε ασύμφορη για το Δημόσιο. Η αποτίμηση του κλάδου από ανεξάρτητο εκτιμητή, όπως ανέφερε η ανακοίνωση, φθάνει στο ποσό των 45,7 εκατ. ευρώ, το οποίο αποτελεί, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, και το νέο ελάχιστο όριο που τίθεται για όποιες προσφορές υποβληθούν από ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους. Πρόκειται, ασφαλώς, για ένα «αστείο» τίμημα, αν συνεκτιμηθούν τα οφέλη που θα έφερνε στην Aegean η εξαγορά του πτητικού κλάδου της Ολυμπιακής.

-         Η ίδια η Aegean, στο ενημερωτικό δελτίο για την εισαγωγή των μετοχών της στο ΧΑ, εξηγούσε τη σημασία που θα είχε για το επιχειρηματικό της μέλλον η υποκατάσταση της Ολυμπιακής «στη θέση του πρώτου βασικού ελληνικού αερομεταφορέα, ώστε να αποκτήσει το δικαίωμα εκτέλεσης πτήσεων σε χώρες μη μέλη της Ε.Ε. σύμφωνα με τις σχετικές διμερείς συμβάσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και τις χώρες αυτές». Και στο σημείο αυτό τονιζόταν στο ενημερωτικό πόσο αναγκαίο είναι να υποκαταστήσει η Aegean την Ολυμπιακή ως βασικός αερομεταφορέας για την ίδια την επιβίωσή της: «Εάν η Εταιρεία δεν μπορέσει να πραγματοποιήσει πτήσεις σε αυτές τις χώρες, αυτό θα μπορούσε να έχει ουσιώδη αρνητική επίδραση στην επιχειρηματική δραστηριότητα, την οικονομική κατάσταση και τα λειτουργικά αποτελέσματά της». Σήμερα, η Aegean έχει τη δυνατότητα με ένα ποσό της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ να αποκτήσει το πολυπόθητο status του εθνικού αερομεταφορέα, χωρίς να χρειασθεί να περιμένει για το «λουκέτο» της Ολυμπιακής, ύστερα από έναν αποτυχημένο νέο διαγωνισμό, αλλά και χωρίς να εκτεθεί στον κίνδυνο να αποκτήσει ανταγωνιστική εταιρεία το status αυτό.

-         Παράλληλα, όμως, η Aegean, αποκτώντας το πτητικό κομμάτι της Ολυμπιακής, θα έχει πλέον και τον έλεγχο των πτήσεων στις λεγόμενες «άγονες γραμμές», που επιδοτούνται αδρά από τον κρατικό κορβανά. Μπροστά σε αυτά τα προνόμια, εκτιμάται ότι το κόστος απορρόφησης της Ολυμπιακής από την Aegean ίσως να είναι για πρώτη φορά χαμηλότερο, από τα προσδοκώμενα οφέλη.

Οι συνδικαλιστές της Ολυμπιακής είχαν καταγγείλει στο παρελθόν, ότι πίσω από την καταγγελία της Ryan Air στην Κομισιόν κατά του εθνικού αερομεταφορέα, η οποία τελικά επιτάχυνε τις εξελίξεις της ιδιωτικοποίησης, κρυβόταν η Aegean και στόχος ήταν να οδηγηθεί η Ολυμπιακή στο «λουκέτο». Σήμερα, όμως, η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία ίσως δεν έχει λόγους πλέον να «ποντάρει» στο «λουκέτο», αφού μπορεί να εμφανισθεί ως «σωτήρας» της Ολυμπιακής και να κατοχυρώσει για τα επόμενα χρόνια τα προνόμια του ελληνικού εθνικού αερομεταφορέα, κατακτώντας τη θέση που διεκδικούσε από τα πρώτα της βήματα…

Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα

Σχολιάστε:




Θέσεις & Απόψεις




Σχετικές Κατηγορίες


Δημοσκόπηση
Ποιός πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που δεν χρησιμοποιούνε οι πολίτες τα αστικά λεωφορεία;
Ακριβό εισιτήριο
Ελλειπής κάλυψη οδικού δικτύου
Χρόνος αναμονής στη στάση
Χρόνος διαδρομής
Αλλοι τρόποι μετακίνησης

Δείτε αποτελέσματα
Χρήσιμες Πληροφορίες

Ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων σε όλη την Ελλάδα για το 2006

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: