O Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Δημήτρης Λακασάς έκανε παρέμβαση σήμερα στην ημερίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με θέμα «Προϊόντα Ελληνικής Γης, Προϊόντα Μεσογειακής Διατροφής στην Ελλάδα και στον Κόσμο – Στρατηγική Προώθησης», η οποία πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα.
Στην παρέμβασή του ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, αφού αναφέρθηκε στην σημαντική προσπάθεια του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, για την πρωτοβουλία διοργάνωσης της συγκεκριμένης ημερίδας, εστίασε στον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει ο αγροτικός κλάδος στο ελληνικό εξωτερικό εμπόριο σήμερα. Οι υψηλές επιδόσεις του κλάδου σε κρίσιμα μικροοικονομικά μεγέθη, έχουν ως αποτέλεσμα, τα τελευταία χρόνια η πορεία του να σηματοδοτεί τις εξελίξεις στις ελληνικές εξαγωγές. Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στατιστικά στοιχεία, οι αγροτικές εξαγωγές αποτελούν το 2009 το 25,8% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών, έχοντας υποχωρήσει οριακά από το 2008 κατά 2,7%. Η χώρα μας καταλαμβάνει την 16η θέση στην ΕΕ-27 και επίπεδο εξαγωγών, ενώ αποτελεί τον 21ο προμηθευτή της ΕΕ-27 αγροτικών προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο. Η πλειοψηφία των αγροτικών μας εξαγωγών προορίζεται στην ΕΕ-27. Κυριότερος εξαγωγικός εταίρος για το 2009 είναι η Ιταλία, με μερίδιο 16,5% και με μικρή διαφορά ακολουθεί η Γερμανία, με μερίδιο 15,2%. Αντίστοιχα, κυριότερος εξαγωγικός υποκλάδος των αγροτικών μας είναι τα παρασκευασμένα φρούτα και λαχανικά, με συνεισφορά 19,3% και οι νωποί καρποί και φρούτα, με συνεισφορά 16,8%.
Ο κ. Λακασάς ανέφερε ακόμα τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα συγκεντρώνουν όλα τα απαραίτητα ποιοτικά χαρακτηριστικά που τα καθιστούν ανταγωνιστικά στις διεθνείς αγορές. Τόνισε μάλιστα πως «Η μοναδικότητα των ελληνικών αγροτικών προϊόντων είναι ένας λόγος για τον οποίο πρέπει να είμαστε υπερήφανοι και δεν πρέπει να αφήσουμε αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να μείνει ανεκμετάλλευτο. Θα πρέπει αποτάξουμε την εσωστρέφεια μου μας διακρίνει και μέσω του σχεδιασμού και της υλοποίησης στοχευμένων προγραμμάτων RegionalMarketing, που θα είναι προσαρμοσμένα στη δυναμική και τα πλεονεκτήματα της κάθε ελληνικής περιφέρειας, να βοηθήσουμε τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα να κατακτήσουν τις διεθνείς αγορές». Τόνισε ακόμα ότι τα προγράμματα Regional Marketing θα πρέπει να σχεδιασθούν και υλοποιηθούν με ενιαία ονομασία και κάτω από μια ενιαία ομπρέλα επικοινωνίας.
Στη συνέχεια της παρέμβασής του, ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ παρουσίασε σύντομα τις στοχευμένες δράσεις του ΣΕΒΕ στην προβολή – προώθηση των αγροτικών προϊόντων στο εξωτερικό. Τον Μάιο 2009, ο ΣΕΒΕ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με τη δράση «GREECEREACHINGGLOBALMARKETS - InternationalMeetingonFood & Beverages», έφερε σε επαφή εισαγωγείς αγροτικών προϊόντων από την Κίνα, Ινδία, Ρωσία, ΗΠΑ και Ρωσία με Έλληνες εξαγωγείς, οι οποίοι ταυτόχρονα, γεύτηκαν τα προϊόντα της ελληνικής γης, επισκέφτηκαν πρότυπες ελληνικές επιχειρήσεις, και πήραν μία γεύση από την ελληνική κουλτούρα και πολιτισμό. Τον Φεβρουάριο 2010, ο ΣΕΒΕ διοργάνωσε «Επιχειρηματικό Φόρουμ και έκθεση τροφίμων-ποτών» στο Βουκουρέστι, δίνοντας την ευκαιρία στους Έλληνες εξαγωγείς τροφίμων-ποτών να ανοίξουν μια αγορά με σημαντικές προοπτικές. Εφαρμόζοντας τις πρακτικές του RegionalMarketing στην Ήπειρο, ο ΣΕΒΕ έχει καταρτίσει πρόταση για την προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων ανταγωνιστικών κλάδων της Ηπείρου, όπως τα αγροτικά προϊόντα, την συλλογική τους προώθηση σε στοχευμένες αγορές του εξωτερικού και την ανάδειξη του brand “ΗΠΕΙΡΟΣ”.
Διαπιστώνοντας την απουσία ενός Συστήματος Στήριξης των εξαγωγών του αγροτικού κλάδου, ο κ. Λακασάς παρουσίασε στην ημερίδα την πρόταση του ΣΕΒΕ για τον Σχεδιασμό Εξαγωγικής Στρατηγικής και Εξωτερικής Προβολής των ελληνικών αγροτικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.
Το υφιστάμενο Σύστημα Στήριξης της Εξωστρέφειας σήμερα είναι πολυπληθές, αποτελείται από φορείς, με αλληλοεπικαλυπτόμενες δραστηριότητες. Υπάρχει απουσία μιας εθνικής στρατηγικής, σαφής έλλειψη countrybranding, καθώς και αδυναμία στόχευσης και προσαρμογής των αγροτικών προϊόντων σε συγκεκριμένους ανταγωνιστικούς υποκλάδους και σε συγκεκριμένες αγορές.
Στον ΣΕΒΕ πιστεύουμε πως ο καλύτερος τρόπος στήριξης των αγροτικών εξαγωγών είναι μέσω δημιουργίας ενός Ενιαίου Φορέα Εθνικής Εξωστρέφειας, ο οποίος θα έχει Ανεξάρτητη Διοίκηση, θα τελεί υπό την Αιγίδα ενός Υπουργείου – Υφυπουργείου, θα έχει διακριτές αρμοδιότητες και λειτουργική οργανωτική δομή. Στον προτεινόμενο Ενιαίο Φορέα Εθνικής Εξωστρέφειας θα συμμετέχουν εθνικοί φορείς εξωστρέφειας από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, ενώ πιστεύουμε πως θα ενισχύσει καθοριστικά την λειτουργία του η εξειδίκευση προγραμμάτων ΕΣΠΑ στη λογική του “gointernational”. Ο Ενιαίος Φορέας Εθνικής Εξωστρέφειας θα είναι υπεύθυνος για την χάραξη μιας καθορισμένης εξαγωγικής στρατηγικής για τον αγροτικό κλάδο, με σαφείς στόχους -ανά προϊόν παραγωγής και ανά χώρα προορισμού-, με συγκεκριμένο πλάνο προβολής & προώθησης των προϊόντων και με συγκεκριμένο προϋπολογισμό για τις συνολικές & περιφερειακές δράσεις και τους φορείς υλοποίησης.
Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ τόνισε πως τα οφέλη δημιουργίας του οργανισμού αυτού είναι πολλαπλά και καθοριστικά για την ενίσχυση της εξωστρέφειας του αγροτικού κλάδου, καθώς πρώτα απ’ όλα θα καθοριστούν οι προτεραιότητες της εξαγωγικής πολιτικής και θα πραγματοποιηθεί στόχευση στις κατάλληλες αγορές& προϊόντα, με τα κατάλληλα εργαλεία, ενώ μακροπρόθεσμα θα βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: