«Η αποτίμηση της μαραθωνίου διαδικασίας των διαβουλεύσεωνγια το Ασφαλιστικό δεν δικαιώνει εργαζόμενους και συνταξιούχους»


Κατηγορία: Ειδήσεις-Πολιτική

Αποστολέας:

Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας

Οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου ζώντας την αγωνία της αγοράς και μεταφέροντας την εμπειρία τους από αυτήν, στην διαδικασία της διαβούλευσης, πρότειναν αρκετές φορές, πρακτικές λύσεις, στοχεύοντας σε ένα ασφαλιστικό πλαίσιο δίκαιο, αποτελεσματικό και βιώσιμο.

Είχαμε παγίως υποστηρίξει την πρόθεσή μας υπέρ του εξορθολογισμού ενός στρεβλά δομημένου ασφαλιστικού συστήματος, πλην όμως διαπιστώνουμε ότι, το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου απέχει από το βασικό στόχο της εκλογίκευσης, που ήταν και αίτημα του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας, και φαίνεται να ικανοποιεί μόνο τις απαιτήσεις των δανειστών μας. 

Ενώ λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να σχεδιάσουμε και να εφαρμόσουμε ένα σύστημα αποτελεσματικό, υπό την πίεση των γεγονότων, βρισκόμαστε σήμερα ενώπιον ενός «δημοσιονομικού εργαλείου», το οποίο προκαλεί δυσθεώρητο κοινωνικό κόστος, με αμφίβολα αποτελέσματα. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το ισχύον σύστημα, το 2060 υπολογίζεται το κόστος του στο 10,7% του ΑΕΠ, ενώ με τις νέες ρυθμίσεις, υπολογίζεται ότι το κόστος, στο ίδιο χρονικό ορόσημο, θα ανέλθει στο 6,5% του ΑΕΠ. Περαιτέρω, σύμφωνα με τους υπολογισμούς σχετικής έκθεσης του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας, το όφελος δεν θα ξεπερνάει το 1% του ΑΕΠ ετησίως.

            Γενικότερα, οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για ένα ασφαλιστικό σύστημα δίκαιο και αποτελεσματικό, δεν επαληθεύτηκαν και παρά τις λίγες προσθήκες και διορθώσεις της τελευταίας στιγμής στα όρια ηλικίας, στην εξαγορά θητείας και στη σύνταξη θυγατέρων, η αρνητική εικόνα δεν άλλαξε.

 Στο πλαίσιο αυτό, τα κυριότερα σημεία, που επισημαίνουμε, για τους εργαζόμενους και συνταξιούχους εμπόρους είναι τα εξής:

·        Το σχέδιο νόμου δεν περιέχει ουσιαστικές ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής, που αποτελεί μέγιστη πληγή για το ασφαλιστικό μας σύστημα και σχετίζεται κυρίως με την αποτελεσματικότερη οργάνωση των υπηρεσιών εσόδων. Γενικότερα, θεωρούμε ότι απαιτούνται άμεσα στοχευμένες βελτιώσεις της οργάνωσης και λειτουργίας του συστήματος, ώστε να γίνει παραγωγικότερο και να επιδιώξει αυτά που του οφείλονται.

·        Δεδομένης της ανυπαρξίας σχετικής ρύθμισης, μένουν περιθώρια άρσης στην πράξη της υποχρέωσης χρηματοδότησης του ΟΑΕΕ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Πρέπει να προσδιοριστεί με σαφήνεια η ετήσια υποχρέωση του κράτους (0,65), τόσο για το διάστημα πριν την εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού της σύνταξης, όσο και για μετά (0,4). Αυτονόητο είναι ότι η κρατική συμμετοχή δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στην κάλυψη της βασικής σύνταξης. 

·        Καλείται ο ΟΑΕΕ να καταβάλλει στο ΙΚΑ για το κομμάτι της υγείας, ένα τεράστιο ποσό, το οποίο κρίνεται υπερβολικό και σαφώς βρίσκεται εκτός πλαισίου αρχικής συμφωνίας ΙΚΑ και ΟΑΕΕ.

·        Σε ό,τι αφορά την καταβολή από τον εργοδότη μισθών και ασφαλιστικών εισφορών, μέσω Τραπεζών, θεωρούμε ότι θα μπορούσε να ισχύσει μετά την υιοθέτηση των κατάλληλων κινήτρων, τα οποία θα ωθήσουν τις επιχειρήσεις στην χρήση αυτής της πρακτικής.

·        Ελπίζαμε ότι οι παρεμβάσεις στο κομμάτι της διαδοχικής ασφάλισης θα αποκαθιστούσαν το μεγαλύτερο ποσοστό της αδικίας που υφιστάμεθα, τελικά όμως με τις τελικές ρυθμίσεις, η αποκατάσταση γίνεται σε πολύ μικρό ποσοστό, ενώ δεν αναφέρεται με σαφήνεια εάν η διαδοχική προσμετράται στην 40ετια.

·        Το τοπίο των αναπροσαρμογών των συντάξεων είναι ασαφές, αφού συναρτάται με παραμέτρους που δεν είναι εκ των προτέρων προσδιορισμένες. Πρέπει να επισημάνουμε ότι ο τελικός ετήσιος συντελεστής αναπλήρωσης – υπολογισμού της σύνταξης, υπολείπεται του 1,2. Κατ’ επέκταση, μπορούν να βελτιωθούν οι συνταξιοδοτικές παροχές, οι οποίες, με το νέο τρόπο υπολογισμού, σαφώς περιορίζονται.

·        Το νέο γενικό όριο ηλικίας στο 65ο, η κατάργηση της 35ετιας και 37ετιας, η κατάργηση της 13ης και 14ης σύνταξης και η θεσμοθέτηση της βασικής σύνταξης με σημερινές τιμές στα 360 ευρώ που εγγυάται το δημόσιο, θα δημιουργήσουν ασφαλισμένους με παροχές ανασφάλιστου.

Χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής: «Η εργασία, η ασφάλιση και η υγεία είναι τρία από τα πολυτιμότερα αγαθά για τον ελληνικό πληθυσμό και ωφελούμε όλοι να προστατεύσουμε την αξία τους. Οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε από το αποτέλεσμα των μαραθώνιων διαβουλεύσεων για το ασφαλιστικό είναι δυσάρεστες, αφού παρά τις όποιες προσπάθειες, τελικά, καταγράφουμε μια κατάφωρη αδικία εις βάρος του συνόλου των ασφαλισμένων.

Πιστεύουμε ότι το ασφαλιστικό πλαίσιο δεν πρέπει να «κλείνει και να ανοίγει» όποτε παρουσιάζεται αδιέξοδο, αλλά επιβάλλεται να παραμένει διαρκώς ανοικτό και να επικαιροποιείται σωστά και έγκαιρα. Το μόνο που μπορούμε να ελπίζουμε πλέον είναι να θεωρήσουμε την ψήφιση και εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού νόμου ως «προσωρινή», ως «μεταβατική περίοδο» για την αποκατάσταση των αδικιών στο άμεσο μέλλον αλλά και ως «αφετηρία» εξέλιξης του σημερινού μίζερου μοντέλου σε ένα σύγχρονο, ορθολογικό, δίκαιο και υγιές ασφαλιστικό σύστημα».

Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα
Εκτύπωση σελίδας
Αποστολή σε φίλο

Σχολιάστε:







Σχετικές Κατηγορίες

Δημοσκόπηση
Ο διαχωρισμός του νομού σύμφωνα με το "Σχέδιο Καποδίστρια" πιστεύετε λειτουργεί θετικά ή αρνητικά στο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Θετικά
Αρνητικά
Δεν έπαιξε κανένα ρόλο
Δε γνωρίζω

Δείτε αποτελέσματα
Δημοτικές Εκλογές 2010 & Περιφερειακές εκλογές 2010 Χρήσιμα & Καθημερινά

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: