Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Franchise της Ελλάδος πραγματοποίησαν σεμινάριο σήμερα Τετάρτη, 7 Ιουλίου για την παρουσίαση των βασικών εννοιών του franchising, το οποίο παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον επιχειρηματίες αλλά και εκπρόσωποι φορέων.
Αφορμή για τη διοργάνωση του σεμιναρίου ήταν οι μεγάλες χρηματοοικονομικές αλλαγές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια, διεθνώς, και ειδικότερα στην περίοδο κρίσεως που διέρχεται η Ελληνική οικονομία. Αλλαγές, οι οποίες έχουν ωθήσει τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν λύσεις, είτε επιβίωσης, είτε αύξησης του μεριδίου στις αγορές που δραστηριοποιούνται, είτε διείσδυσης σε ξένες αγορές.
Η μέθοδος franchising είναι μια από τις πλέον σύγχρονες μεθόδους που εφαρμόζεται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια από πολλές επιχειρήσεις. Μέθοδος η οποία επιτρέπει σε μια μεγάλη επιχείρηση (franchisor) να δημιουργήσει σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα ένα μεγάλο αριθμό υποκαταστημάτων της, μέσω των οποίων διαθέτει τα προϊόντα της, ενώ στους μικροεπιχειρηματίες (franshisees) να αποκομίζουν κέρδη από την εμπορική φήμη και το marketing της μεγάλης επιχείρησης, στο σύστημα της οποίας έχουν ενταχθεί λειτουργώντας ως υποκαταστήματα της.
Στο χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ κ. Δημήτρης Λακασάς, ανέφερε ότι το franchising είναι μια πρακτική που αποτελεί ευκαιρία, εργαλείο κλειδί για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών, της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας. Ενώ κλείνοντας το χαιρετισμό του διευκρίνισε: «Δεν χρειάζεται να πάμε πολύ μακριά για αρχή. Στόχος μας θα πρέπει να είναι η «γειτονιά» μας, οι Βαλκανικές χώρες. Η Ελλάδα έχει τη δυναμική να αποτελέσει την ηγέτιδα δύναμη στη Νοτιοανατολική Βαλκανική Χερσόνησο.»
Ο εισηγητής κ. Σωτήρης Γιαννακάκης, Γενικός Διευθυντής και Νομικός Σύμβουλος του Συνδέσμου Franchiseτης Ελλάδος,τόνισε, ότι οι συνθήκες που κρατούν σήμερα στην παράγωγη και τη διάθεση των αγαθών και υπηρεσιών επιβάλλουν το συντονισμό στην ανάπτυξη και τη δράση πολλών μαζί μονάδων. Παρατηρείται έτσι ένας ριζικός μετασχηματισμός των παραδοσιακών οικονομικών σχέσεων που δεν στηρίζονται πλέον μόνο σε αντιπαλότητες, επιθετικότητες και ανταγωνισμούς, αλλά σε σχέσεις ένωσης και συνεργασίας.
Το Franchise είναι σχετικά νέος θεσμός για την Ελλάδα αφού το 75% των αλυσίδων ξεκίνησε μετά το 1995 και το 40% μετά το 1999. Ο ρυθμός ανάπτυξης των αλυσίδων είναι για την τελευταία 5ετία πάνω από 14% ετησίως. Σήμερα λειτουργούν 550 αλυσίδες, εκ των οποίων οι 250 έχουν πάνω από 3 καταστήματα, ενώ οι franchisees έχουν φτάσει τους 12.000, με περίπου 17.000 σημεία πώλησης και οι οποίοι απασχολούν πάνω από 100.000 εργαζομένους (υπολογίζονται και τα franchise corner).
Βασικό συμπέρασμα της εκδήλωσης είναι, ότι το franchise όλο και περισσότερο αναδεικνύεται σε δυναμικό και αξιόπιστο εργαλείο ανάπτυξης, σε εσωτερικό και διεθνές επίπεδο, τόσο για τις μεγάλες επιχειρήσεις όσο και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ή και τους νέους επιχειρηματίες, ώστε να μπορέσουν οι Ελληνικές Επιχειρήσεις να προχωρήσουν στην εσωτερική και διεθνή τους ανάπτυξη, ειδικά στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: