Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, από την 1η Ιουλίου 2010 έως και το Δεκαπενταύγουστο, δέχτηκε 248 καταγγελίες - παράπονα των καταναλωτών, που αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες. Οι καταγγελίες, φέτος, είναι αυξημένες, κατά 8%, σε σχέση με πέρυσι (230 καταγγελίες).
Η πλειοψηφία των παραπόνων των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (108 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
· Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή, μεγαλύτερη του 25% που προβλέπει ο νόμος.
· Ιδιοκτήτες καταλυμάτων αρνούνταν ή ανέβαλαν την επιστροφή της προκαταβολής, σε καταναλωτές, που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους, έγκαιρα, ή λόγω ανωτέρας βίας (π.χ. ατύχημα)
· Ιδιοκτήτες καταλυμάτων χρέωσαν, σε πιστωτικές κάρτες, το αντίτιμο όλης της διαμονής, μόλις ζητήθηκε ακύρωση κράτησης.
· Ιδιοκτήτες καταλυμάτων δεν είχαν διαθέσιμα τα δωμάτια, την ώρα, που έπρεπε να παραδοθούν.
· Καταλύματα, για τα οποία είχαν γίνει κρατήσεις, δεν ανταποκρινόταν, στις υποσχέσεις παρoχών, που έδωσαν οι ιδιοκτήτες τους. Π.χ. «Το δωμάτιο διαθέτει θέα στη θάλασσα». Το δωμάτιο έβλεπε τοίχο. «Το ξενοδοχείο είναι 4 αστέρων». Η ποιότητα του καταλύματος ήταν πολύ χαμηλότερη. «Το ξενοδοχείο διαθέτει ιδιωτική αμμουδιά». Η αμμουδιά δεν υπήρχε. Κλείστηκε δίκλινο δωμάτιο, σε ξενοδοχείο 4 *, με τιμή προσφοράς 110 ευρώ, τη βραδιά και διατέθηκε μονόκλινο, σε υπόγειο χώρο.
· Η παραπάνω περίπτωση ήταν πολύ συχνή, όταν η κράτηση γινόταν, μέσω διαδικτύου. Τα όσα οι καταναλωτές έβλεπαν ή διάβαζαν, στην ιστοσελίδα του καταλύματος, δεν ανταποκρίνονταν, στην πραγματικότητα. Ξενοδοχείο 4*, με χρέωση 180 ευρώ το δωμάτιο, διαφήμιζε ότι προσφέρει σνακ, όλη την ημέρα, διαθέτει πισίνα, με θαλασσινό νερό, και παιδική χαρά. Όμως, σνακ δεν υπήρχαν, η πισίνα είχε γλυκό νερό και η παιδική χαρά διέθετε μόνο μία τσουλήθρα.
· Σε αρκετά καταλύματα, οι συνθήκες υγιεινής και η καθαριότητα ήταν υποβαθμισμένες. Π.χ. Χαρτί υγείας χορηγήθηκε, μετά την τρίτη ημέρα παραμονής, ήταν βρώμικα τα σεντόνια, βρώμικοι οι χώροι, τα υδραυλικά τουαλέτας υπό διάλυση, υπήρχε τουαλέτα διαστάσεων 1m x 1,5m, o καυστήρας ήταν δίπλα στο δωμάτιο, με έντονη μυρωδιά.
Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (44 προβλήματα). Καταναλωτές κατήγγειλαν :
· Οι αεροπορικές εταιρείες, αυθαίρετα, ακύρωναν τις πτήσεις τους, ακόμα και την τελευταία στιγμή.
· Μεγάλες καθυστερήσεις, στην αναχώρηση των πτήσεων (μέχρι και 22 ώρες).
· Απώλεια ή καταστροφή (μερική ή ολική) αποσκευών.
· Μεγάλες καθυστερήσεις (ακόμα και 4 μήνες), για την επιστροφή των χρημάτων, από ακύρωση εισιτηρίων.
· Παρακράτηση υψηλών ποσών, για ακυρωτικά εισιτηρίων.
· Άρνηση χορήγησης δωρεάν εισιτηρίων, με βάση πρόγραμμα συχνών επιβατών.
· Ανύπαρκτες πτήσεις, ενώ οι καταναλωτές είχαν εκδώσει εισιτήρια, για αυτές, μέσω διαδικτύου.
Η τρίτη κατηγορία αφορά τα οργανωμένα ταξίδια (38 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
· Ελλιπή ενημέρωση, για τους όρους της σύμβασης, για τις προϋποθέσεις ακύρωσης συμμετοχής, για τα χρονικά περιθώρια της υπαναχώρησης, για το συνολικό κόστος, για τις επιπλέον επιβαρύνσεις.
· Άρνηση επιστροφής της προκαταβολής, για ακύρωση της συμμετοχής, από τους καταναλωτές, λόγω σοβαρών και επιβεβαιωμένων προβλημάτων υγείας.
· Κακή παροχή υπηρεσιών, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
· Μη παράδοση των συμβολαίων και των γενικών όρων συμμετοχής, στον καταναλωτή.
· Αθέτηση προγράμματος ταξιδιού.
· Αθέτηση υποσχέσεων, που αφορούσαν κατηγορίες ξενοδοχείων, ποιότητα μεταφοράς μέσων κ.λπ.
Αρκετοί καταναλωτές παραπονέθηκαν ότι δεν υπήρξε καμία μέριμνα, ή οδηγία, από την Πολιτεία, προς τα τουριστικά πρακτορεία, για τα οργανωμένα ταξίδια, προς τη Ρωσία, τις ημέρες των μεγάλων πυρκαγιών.
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών για την ακτοπλοΐα. (22 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
· Μεγάλες καθυστερήσεις, στην αναχώρηση των πλοίων.
· Αγορά εισιτηρίων, μέσω διαδικτύου, σε τιμή διπλάσια της κανονικής.
· Θαλάσσιο «αποκλεισμό» του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
· Αποκλεισμό του λιμανιού του Πειραιά, από συνδικαλιστές.
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα, για ενοικιάσεις αυτοκινήτων (6 καταγγελίες). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
· Χρεώσεις, σε πιστωτικές κάρτες, μετά την επιστροφή του αυτοκινήτου, στην εταιρία, γιατί οι εταιρίες ισχυρίζονταν ότι τα οχήματα είχαν υποστεί ζημιές.
· Διαφορετικές πραγματικές χρεώσεις, από αυτές, που ανακοινώνονταν, στην ιστοσελίδα, μέσω της οποίας οι καταναλωτές είχαν ενοικιάσει τα οχήματα.
· Αυτοκίνητα, σε κακή κατάσταση ή αυτοκίνητα διαφορετικά, από αυτά, που ενοικιάστηκαν, μέσω διαδικτύου ή τηλεφωνικής επικοινωνίας. Κάποιοι καταναλωτές έκαναν κράτηση αυτοκινήτου, από απόσταση. Όταν πήγαν να παραλάβουν το αυτοκίνητο, πληροφορήθηκαν ότι το συγκεκριμένο δεν ήταν διαθέσιμο. Τους προσφέρθηκαν άλλες λύσεις, που, όμως, ήταν πολύ ακριβότερες. Σε άλλους καταναλωτές, παραδόθηκαν αυτοκίνητα, που ήταν, σε κακή κατάσταση, είτε μηχανολογικά, είτε από πλευράς καθαριότητας.
· Άρνηση χορήγησης του λευκού αντιγράφου χρέωσης της πιστωτικής κάρτας
· Χρέωση της πιστωτικής κάρτας, με ολόκληρο το ποσό της εγγύησης, τη στιγμή της ενοικίασης
Οι υπόλοιπες 20 περιπτώσεις αφορούν καταγγελίες, για υπερβολικές τιμές (σαλάτες, μπύρες, ξαπλώστρες, ποτά, νερά, αναψυκτικά, σούπερ μάρκετ κ.λπ.), μη έκδοση αποδείξεων, επιβολή «μεταλλαγμένου» κουβέρ, παραβίαση αγορανομικών διατάξεων, σε χώρους εστίασης και «μονοπωλιακών» κυλικείων, καταπάτηση του αιγιαλού και δυσκολίες, στην πρόσβαση των καταναλωτών, στη θάλασσα, καθυστερήσεις και υπερφόρτωση λεωφορείων ΚΤΕΛ, καθώς και διάφορα ερωτήματα καταναλωτών, για τα δικαιώματά μας, στις τουριστικές υπηρεσίες.
Όσες καταγγελίες κατατέθηκαν, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., από μέλη της οργάνωσής μας, έχουν είτε επιλυθεί, είτε βρίσκονται, σε διαδικασία επίλυσης. Όσα ερωτήματα δεχτήκαμε και από τα μέλη μας και από μη μέλη, απαντήθηκαν όλα.
Πρέπει, όμως, να τονίσουμε τη μεγάλη ευθύνη των Υπουργείων, που πρέπει να εποπτεύουν τις τουριστικές υπηρεσίες.
Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη «βιομηχανία», από τη χώρα μας. Δεν αρκούν βαρύγδουπες δηλώσεις, πανάκριβες διαφημίσεις και όμορφα ακρογιάλια, για να προσελκύουμε τουρίστες. Και πέρυσι είχαμε προειδοποιήσει, για τα ίδια θέματα. Δεν εισακουστήκαμε. Φέτος, αν και είχε ξεσπάσει, η οικονομική κρίση και θα έπρεπε να είμαστε πιο προσεχτικοί, για την ποιότητα του τουρισμού μας, οι καταγγελίες και τα παράπονα των καταναλωτών πάλι αυξήθηκαν, κατά 8%. Μας προβλημάτισαν, πολύ, τα σχόλια Ευρωπαίων τουριστών ότι η χώρα μας είναι πολύ ακριβή. Απαιτείται, λοιπόν, παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και όχι παροχή υπηρεσιών της «αρπαχτής και της αισχροκέρδειας».
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: