Σε συνέντευξη Τύπου, την οποία παραχώρησε σήμερα, 2 Σεπτεμβρίου 2010, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) στα γραφεία του, παρουσιάστηκε η πρόταση του ΣΕΒΕ για την κατάρτιση Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης για την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών στο πλαίσιο της Συμφωνίας Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής πολιτικής της Ελλάδας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
O ΣΕΒΕ, ως εξαγωγικός φορέας που εκφράζει τις ΜμΕ της περιφέρειας και στο πλαίσιο της διαρκούς ανάλυσης και αξιολόγησης της πορείας των ελληνικών εξαγωγών, έχει εντοπίσει τις αδυναμίες που παρουσιάζει σήμερα το υφιστάμενο Σύστημα Στήριξης των ελληνικών εξαγωγών. Οι αδυναμίες αυτές εστιάζονται στην έλλειψη εθνικής στρατηγικής, στόχων και κατευθύνσεων για τις εξαγωγές, στην έλλειψη πλαισίου στήριξης των εξαγωγικών επιχειρήσεων, στον μη ενεργό ρόλο των φορέων εξωστρέφειαςκαι στην έλλειψη συνάφειας και συντονισμούτων εθνικών προσπαθειών ενίσχυσης της εξωστρέφειας. Καθοριστικός παράγοντας που διαμορφώνει τη σημερινή κατάσταση στο μέτωπο των ελληνικών εξαγωγών είναι το πλήθος των φορέων εξωστρέφειας, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από ασαφείς και πολλές φορές, αλληλεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες, απουσία κοινού οράματος, στρατηγικής, στόχων και κατευθύνσεων και κυρίως έλλειψης συντονισμού, παρακολούθησης και εποπτείας.
Στο πλαίσιο της Συμφωνίας Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής πολιτικής και σύμφωνα με το Παράρτημα IV, υπάρχει σαφής αναφορά δέσμευσης της Κυβέρνησης μέχρι και τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους να προτείνει μέτρα για την ενίσχυση της πολιτικής προώθησης των εξαγωγών σε στρατηγικούς κλάδους. Κατά συνέπεια ανοίγεται ένας δρόμος για διάλογο και τη διαμόρφωση από κοινού ενός Σχεδίου Στρατηγικής ανάπτυξης των ελληνικών εξαγωγών.
Ο ΣΕΒΕ θεωρεί ότι η επιδιωκόμενη αυτή ενίσχυση της εξωστρέφειας μπορεί να επιτευχθεί μέσω ενός νέου συντονιστικού οργάνου υπό τη μορφή μιας «Γενικής Γραμματείας Εξωστρέφειας» (ΓΓΕξ). Για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της, η Γραμματεία προτείνεται να υπάγεται και να εποπτεύεται από το Γραφείο του Πρωθυπουργού, να έχει την ευθύνη συντονισμού και να διαθέτει τακτικό προϋπολογισμό, εποπτεύοντας όλα τα Υπουργεία και τους εποπτευόμενους φορείς που σήμερα ασχολούνται με την «εξωστρέφεια». Όλες οι δράσεις και οι σχετικές δαπάνες θα υπόκεινται στην έγκριση της ΓΓΕξ και θα εντάσσονται στο ετήσιο πρόγραμμα δράσεων, το οποίο και θα παρακολουθείται ανά τρίμηνο.
Κεντρικοί στόχοι της ΓΓΕξ θα είναι: α) η χάραξη της Εθνικής Στρατηγικής Εξαγωγών, β) η συγκρότηση προτάσεων για πολιτικές και δράσεις στήριξης των εξαγωγών, γ) ο ετήσιος έλεγχος και αξιολόγηση των εφαρμοστέων δράσεων εξωστρέφειας, ενώ η Γραμματεία θα στηρίζει τη λειτουργία της σε τρεις βασικές αρχές: 1) σαφείς κατευθύνσεις, 2) συντονισμός και παρακολούθηση, 3) εξοικονόμηση πόρων. Η σύσταση της Γραμματείας αποτελεί το πρώτο σημαντικό τμήμα του προτεινόμενου Σχεδίου Δράσης. Χωρίς την απευθείας υπαγόμενη στον Πρωθυπουργό συντονιστική αυτή νέα Γραμματεία, οποιαδήποτε προσπάθεια θα φέρει μικρότερα του αναμενόμενου αποτελέσματα.
Πέραν αυτού, για την εξασφάλιση της αποτελεσματικής λειτουργίας του Σχεδίου Δράσης για τη Δημιουργία Ενιαίας Εθνικής Στρατηγικής Ενίσχυσης της εξωστρέφειας, κρίνεται αναγκαία η εφαρμογή και των παρακάτω μέτρων:
1. Ταμείο Εξωστρέφειας (ExtroversionFund). Στο πλαίσιο της Γραμματείας προτείνεται να λειτουργήσει και ένα “Ταμείο Εξωστρέφειας” (“Extroversion Fund”) για τη χρηματοπιστωτική στήριξη των νέων ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται διεθνώς.
2. Άνοιγμα Νέων Αγορών – Αξιοποίηση Δικτύου Γραφείων ΟΕΥ. Βασική επιδίωξη της προτεινόμενης δράσης είναι η ενίσχυση, η αναδιάρθρωση και ο καλύτερος συντονισμός του Συστήματος Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) αναφορικά με τη δικτύωση, την προώθηση–προβολή και την πληροφόρηση, έτσι ώστε τα Γραφεία να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να μπορούν να παρέχουν έγκυρη, επικαιροποιημένη και αξιοποιήσιμη πληροφόρηση όλο το χρόνο, εικοσιτέσσερις ώρες τη μέρα, επτά μέρες την εβδομάδα (24/7).
3. CountryRe-Branding / Ενέργειες Προώθησης – Προβολής. Η δράση στοχεύει στην αναβάθμιση και αποκατάσταση του πλήγματος που έχει υποστεί το Βrand Name «Ελλάδα» με την παράλληλη προβολή & προώθηση των ελληνικών προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού, αξιοποιώντας έτσι τις οικονομίες κλίμακας που δημιουργούνται κατά περίπτωση από την παράλληλη προώθηση ελληνικών προϊόντων και ελληνικού Brand Name.
4. Ενεργοποίηση Νέων και Δυνητικά «Εξωστρεφών» Επιχειρήσεων. Δράσεις Προώθησης / Ανάδειξης Εταιριών με Εξωστρεφή χαρακτηριστικά.
5. Ενίσχυση Συλλογικών Φορέων στήριξης της Εξωστρέφειας/ “e-Διεθνής Συλλογικός Φορέας Εξαγωγών”
6. Kαλύτερη πρόσβαση σε Διεθνείς Διαγωνισμούς Προμηθειών
7. Συνεχείς Έρευνες Αγορών
8. Ενεργοποίηση δράσεων Εξωστρέφειας στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ με το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΕΞΑΓΩ»
9. Ηλεκτρονική Πλατφόρμα/ Βάση Δεδομένων για τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις
10. Παρατηρητήριο Εξαγωγών/ Δείκτες
11. Αξιοποίηση πράσινης ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας
12. Καινοτομία
13. Αξιοποίηση της θαλάσσιας Οικονομίας (προϊόντα – υπηρεσίες ναυτιλίας) ως μέσο ανάπτυξης των εξαγωγών
14. Αποτελεσματική αντιμετώπιση των εξαγωγικών αντικινήτρων (ενδεικτικά):
Υπό τις υφιστάμενες απαιτητικές συνθήκες της οικονομικής κρίσης και του εντεινόμενου ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ΣΕΒΕ εκτιμά ότι το συμφέρον των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, αλλά και της ελληνικής οικονομίας εν γένει, άπτεται της μεγιστοποίησης της συνάφειας και της βελτιστοποίησης του συντονισμού όλων των εθνικών προσπαθειών ενίσχυσης της εξωστρέφειας, προερχόμενες είτε από τον Δημόσιο είτε από τον Ιδιωτικό Τομέα. Καλεί όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, τους δημόσιους φορείς και ιδιωτικούς επιχειρηματικούς φορείς για την έναρξη ενός ουσιαστικού και εποικοδομητικού διαλόγου και το σχεδιασμό δράσεων για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών, που θα ενισχύσουν καθοριστικά την εξωστρέφεια της χώρας μας στις διεθνείς αγορές.
Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης Ενίσχυσης Εξωστρέφειας (κλικ)
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: