Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών – δέχτηκε, προφορικά, παράπονα καταναλωτών – μελών, οι οποίοι επιθυμούν να ενταχθούν, στο Νόμο 3869/2010, για τη ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων, εναντίον τραπεζών:
· Τράπεζα αρνήθηκε να παραλάβει την έτοιμη αίτηση του καταναλωτή, για την έκδοση της κατάστασης οφειλών του. Η αίτηση ήταν σύμφωνη, με το υπόδειγμα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, αλλά η τράπεζα επέμεινε ο καταναλωτής να υπογράψει το δικό της υπόδειγμα.
· Τράπεζα πίεσε τον καταναλωτή να κάνει διαπραγμάτευση, απευθείας μαζί της και χωρίς να ζητάει την υπαγωγή του, στο νόμο.
· Τράπεζα ισχυρίστηκε ότι έχει εγκύκλιο, από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ότι για να γίνει ρύθμιση οφειλών, ο καταναλωτής πρέπει να αποπληρώσει όλη την οφειλή του, σε 4 χρόνια.
· Τράπεζα ισχυρίστηκε ότι, για να υπαχθεί καταναλωτής, στις ρυθμίσεις του νόμου, πρέπει να είναι άνεργος.
· Τράπεζα ζήτησε εκκαθαριστικό εφορίας, για να διασταυρώσει το Α.Φ.Μ. του καταναλωτή.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. προειδοποιεί τις τράπεζες ότι την επόμενη φορά, που θα δεχτεί τέτοιες καταγγελίες, θα ενημερώσει, επισήμως, το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, για να επιβληθούν κυρώσεις και θα δημοσιοποιήσει το όνομα της τράπεζας.
Είναι απαράδεκτο να μετέρχονται μεθόδους, που αγγίζουν τα όρια της παρανομίας, παραπλανώντας τους καταναλωτές, με ανακριβείς προφορικές συμβουλές. Αρκετό καιρό λειτούργησαν, ανεξέλεγκτα και ασύδοτα. Είναι ώρα να λειτουργήσουν, στα πλαίσια της νομιμότητας και να σταματήσουν τα τερτίπια.
Ενημερώνουμε τους καταναλωτές, ότι όταν αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα, πρέπει να ζητούν, από τις τράπεζες, γραπτώς, αυτές τις συμβουλές. Θα διαπιστώσουν, αμέσως, η συμπεριφορά θα αλλάξει. Επίσης, να επιμένουν να καταθέτουν τη δική τους αίτηση, στις τράπεζες και όχι αυτές, που τους δίνουν οι τράπεζες, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να δεχτούν οποιαδήποτε αίτηση και να απαντήσουν, αναλόγως.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: