Η πρόβλεψη του νέου Ν. 3869/2010 για τη ρύθμιση χρεών σχετικά με την επιβολή χρηματικών προστίμων σε όποιο πιστωτικό ίδρυμα δεν παραδίδει αναλυτική κατάσταση οφειλών σε κάθε οφειλέτη που την αιτείται, δε φαίνεται να έχει βάλει μυαλό στις τράπεζες. Η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει λάβει δεκάδες καταγγελίες από καταναλωτές για την απαράδεκτη αντιμετώπισή τους από τραπεζικούς υπαλλήλους, όταν τους κατέθεσαν τις αιτήσεις για αναλυτικές καταστάσεις οφειλών, όπως προβλέπει το α. 2 του Ν. 3896/2010.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, υπάρχουν υποκαταστήματα τραπεζών που ζήτησαν χρηματικό ποσό, κατά πλήρη παράβαση του νόμου, για την έκδοση και παράδοση της αναλυτικής κατάστασης οφειλών.
Άλλες τράπεζες δε δέχονται τις αιτήσεις που τους υποβάλλουν οι οφειλέτες, τις οποίες ως επί το πλείστον έχουν προμηθευτεί από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, και τους υποβάλλουν στη διαδικασία να συμπληρώνουν άλλες αιτήσεις ή τους παραπέμπουν από το ένα υποκατάστημα στο άλλο.
Μάλιστα, καταναλώτρια κατήγγειλε ότι υπάλληλος από υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας αντί για αναλυτική κατάσταση των οφειλών της υπέδειξε να γράψει χειρόγραφα (!) σε λογαριασμό του προϊόντος το ύψος της οφειλής.
Είναι προφανές ότι οι τράπεζες, στην καλύτερη περίπτωση παρουσιάζουν προχειρότητα στον τρόπο διαχείρισης των αιτήσεων των οφειλετών, στη χειρότερη προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο ή και να αποτρέψουν ακόμα τους καταναλωτές από το να επωφεληθούν των προνομιακών ρυθμίσεων του νόμου.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί:
· Τις τράπεζες να επιδείξουν τη δέουσα σοβαρότητα, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του νόμου
· Τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή να επιβάλει τα από το νόμο προβλεπόμενα πρόστιμα σε όσα πιστωτικά ιδρύματα δε συμμορφώνονται.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: