Έκκληση ΣΕΒΕ για άμεση αποκατάσταση της ομαλότητας των μεταφορών
Σε μία περίοδο που η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό πλήττεται από συνεχή αρνητικά δημοσιεύματα, ενέργειες όπως η αποχή των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, υποβαθμίζουν περαιτέρω το ελληνικό brandnameσε διεθνές επίπεδο. Σήμερα, η χώρα μας πάσχει από αρνητική αναγνωρισιμότητα, γεγονός που έχει ήδη στοιχίσει τα μέγιστα στους Έλληνες εξαγωγείς, που προσπαθούν να στραφούν «προς τα έξω», καθώς η αγορά στην Ελλάδα βαθμιαία συρρικνώνεται, λόγω των μέτρων δημοσιονομικής εξυγίανσης της χώρας.
Η αδιάλλακτη στάση που επιδεικνύουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων δημόσιας χρήσης, ζητώντας από την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους και παρατάσσοντας τα φορτηγά τους στις εθνικές οδούς, έχει δημιουργήσει για μια ακόμη φορά σοβαρά προβλήματα και ανυπολόγιστες ζημιές στις επιχειρήσεις. Η προμήθεια πρώτων υλών στην ελληνική βιομηχανία και βιοτεχνία έχει διακοπεί οδηγώντας τη σε μερική ή ολική αναστολή της παραγωγικής διαδικασίας, ενώ παράλληλα υφίσταται αδυναμία αποστολής όλων των εξαγωγικών φορτίων στους πελάτες του εξωτερικού, ακόμα και αυτών που διακινούνται με άλλα μεταφορικά μέσα (πλοία, αεροπλάνο και τρένο), αφού η προώθησή τους στο τελικό σημείο αναχώρησης γίνεται με ΦΔΧ. Για ορισμένα μάλιστα προϊόντα οι επιπτώσεις είναι ακόμη χειρότερες, λόγω του ευπαθούς και εποχιακού χαρακτήρα τους, όπως η βρώσιμη ελιά, με άμεσο κίνδυνο της φθοράς και καταστροφής τους.
Τα αποτελέσματα των κινητοποιήσεων είναι δραματικά για όλους τους κλάδους της αγοράς. Μόνο στον τομέα των μεταφορών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων του κλάδου, υπολογίζεται ότι οι επιχειρήσεις του τομέα της μεταφοράς, διαμεταφοράς και logistics επιβαρύνονται με ζημίες της τάξης των 5 εκ.€ ημερησίως, ενώ για κάθε ημέρα συνέχισης της αποχής χάνονται 50 θέσεις εργασίας. Αν προστεθούν σε αυτές και οι ζημίες των εξαγωγικών επιχειρήσεων λόγω αδυναμίας εκτέλεσης των συμβατικών τους υποχρεώσεων προς την πελατεία τους (μείωση παραγγελιών, ρήτρες, κόστος λειτουργίας, μίσθωσης αποθηκευτικών χώρων και απασχόλησης προσωπικού, απώλεια πελατών, κ.λ.π.) το νούμερο γίνεται πολύ μεγαλύτερο. Επισημαίνουμε μάλιστα ότι όλα αυτά συμβαίνουν σε μία περίοδο κατά την οποία οι επιχειρήσεις έχουν ήδη πληγεί από τη διεθνή οικονομική κρίση και έχουν ήδη υποστεί μείωση της δραστηριότητας και της ρευστότητάς τους.
Ο ΣΕΒΕ καλεί, αφενός τους ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων και βυτιοφόρων ΔΧ, εθνικών και διεθνών μεταφορών, να επιδείξουν σύνεση και ψυχραιμία σε αυτή την περίοδο κρίσης και να επιστρέψουν άμεσα στην εργασία τους, επισημαίνοντας ότι σε αντίθετη περίπτωση, λόγω της συνεχιζόμενης δυσφήμησης της χώρας μας στους ξένους προμηθευτές και καταναλωτές, τα ελληνικά προϊόντα δεν θα γίνονται αποδεκτά στις αγορές του εξωτερικού, επομένως δεν θα υπάρχει, μετά το πέρας των κινητοποιήσεων, μεταφορικό έργο προς διεκπεραίωση.
Αφετέρου καλεί το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της ομαλότητας στις μεταφορές, σημειώνοντας ότι και η επίταξη των οχημάτων, δεν λειτούργησε, ούτε και σήμερα λειτουργεί. Είναι αυτονόητο μάλιστα ότι σε περίπτωση περαιτέρω παρεμπόδισης της λειτουργίας των επιχειρήσεων, το κράτος δεν θα έχει να εισπράξει από αυτές έσοδα (φόρους, ασφαλιστικές εισφορές, κ.λ.π.), για τα οποία υπάρχει μεγάλη αγωνία με στόχο την αντιμετώπιση του τεράστιου δημοσιονομικού μας προβλήματος.
Θα πρέπει όλοι μαζί να γίνουμε αρωγοί σε μια προσπάθεια να περιορισθούν οι επιπτώσεις από την αρνητική προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό. Ο ΣΕΒΕ τονίζει ότι ζητούμενο αποτελεί πλέον για όλους τους παραγωγικούς κλάδους η επιβίωση, καθώς η δυσμενής οικονομική συγκυρία δεν επιτρέπεινέα προβλήματα στην οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα, που επιδεινώνουν τη σοβαρότατη κρίση και οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε κλείσιμο επιχειρήσεων και μείωση της απασχόλησης.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: