Μικρή βελτίωση σε σύγκριση με πέρσι εμφανίζει η κίνηση στο λιανεμπόριο το πρώτο δεκαπενθήμερο των χειμερινών εκπτώσεων, παρά τα μόνιμα αρνητικά πρόσημα σε τζίρο και όγκο πωλήσεων.
Με αισθητά μικρότερη πτώση σε σύγκριση με πέρυσι ξεκίνησαν οι πωλήσεις των φετινών χειμερινών εκπτώσεων στο λιανεμπόριο και ιδιαίτερα στις κατηγορίες ένδυσης, υπόδησης, εποχιακών ειδών, οικιακής χρήσης, δώρων, χαρτικών, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, καθώς επίσης παιδικών και βρεφικών ειδών, παιχνιδιών και καλλυντικών προϊόντων.
Η πλειονότητα των εμπόρων σε όλη την χώρα, εξακολουθεί να είναι δυσαρεστημένη με τις πωλήσεις τους κατά την πρώτη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, αλλά τουλάχιστον η μείωση του τζίρου τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες κυμαίνεται σε χαμηλότερα αρνητικά επίπεδα, από πέρυσι που ο μέσος όρος ξεπερνούσε το -20%.
Όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις το τελευταίο διάστημα έχουν επηρεαστεί καθοριστικά από την καθίζηση της ζήτησης, λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης των καταναλωτών που οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση των εισοδημάτων τους, την αύξηση της φορολογίας και την εντεινόμενη αβεβαιότητα που δημιουργεί η διαρκώς αυξανομένη ανεργία.
Επιπλέον, οι «εορταστικές προσφορές» που προηγήθηκαν των εκπτώσεων φαίνεται να επιβεβαιώνουν την άποψη ότι δεν βοήθησαν στην αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, ούτε στην τόνωση της χριστουγεννιάτικης αγοράς. Το γεγονός αυτό καθιστά σχεδόν ξεκάθαρη την αντίθεση της πλειονότητας των εμπόρων με τις προσφορές πριν την περίοδο των εκπτώσεων.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επισημάνουμε ότι ενώ η πτώση των λιανικών πωλήσεων που καταγράφηκε το δίμηνο προ των εκπτώσεων ξεπέρασε το –25%, κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων οι πωλήσεις παρουσιάζονται βελτιωμένες, παρά το γεγονός ότι εξακολουθούν να διατηρούν αρνητικό πρόσημο τόσο σε τζίρο όσο και σε όγκο πωλήσεων. Πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο των εκπτώσεων η μείωση κυμαινόταν αρχικά στο -15%, για να κλείσει τελικά με μείωση πάνω από -25%.
Αναλυτικά, το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων στην ένδυση – υπόδηση, στον οικιακό εξοπλισμό, στα ηλεκτρικά είδη και έπιπλα τα πρώτα προσεγγιστικά στοιχεία δείχνουν μια μείωση πωλήσεων μέχρι -10% και δικαιολογημένα πολλοί χαρακτήρισαν την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων ως μια ευχάριστη έκπληξη που αύξησε τις προσδοκίες, επανάφερε το χαμόγελο και –βελτίωσε- έστω και προσωρινά την ψυχολογία.
Τα πολυκαταστήματα παρουσιάζουν επίσης μια αντίστοιχη μείωση των πωλήσεων που αγγίζει το -11%. Το στοιχείο αυτό αναδεικνύει τη δυσμενή θέση που έχουν περιπέσει οι ανεξάρτητες επιχειρήσεις σε σύγκριση με τις μεγάλες αλυσίδες κάτι που ενισχύεται στο κλάδο της ένδυσης όπου σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία οι μεγάλες αλυσίδες αντιπροσωπεύουν το 90% των πωλήσεων, περιορίζοντας στο υπόλοιπο 10% τα συνοικιακά ανεξάρτητα μαγαζιά. H αξία των πωλήσεων στον κλάδο των ενδυμάτων μειώθηκε το 2010 κατά 15% και περιορίστηκε στα 2,4 δις από τα 2,9 δις, ενώ η κατανομή είναι 54% στο γυναικείο ρούχο, 29% στο ανδρικό και 17% το παιδικό.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 2010/2011
![]() |
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα |
![]() |
Εκτύπωση σελίδας |
![]() |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: