Τα στοιχεία εξωτερικού εμπορίου εμπορευματικών συναλλαγών της Eurostat για το διάστημα Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2011, δίνουν αύξηση των ευρωπαϊκών εξαγωγών κατά 22,3%, όταν το πρώτο δίμηνο του 2010 είχαν αυξηθεί μόλις κατά 7,2%. Οι εξαγωγές της Ευρωζώνης των 17 κρατών-μελών αυξήθηκαν αντίστοιχα κατά 20,5%, ενώ η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών κυμαίνεται πολύ υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και συγκεκριμένα ανέρχεται σε 39%.
Να σημειωθεί ότι αναφορικά με την κατάταξη της Ελλάδας στο εξαγωγικό εμπόριο της ΕΕ-27 ανά χώρα- μέλος, η αύξηση των εξαγωγών της Βουλγαρίας κατά 59% και της Λιθουανίας κατά 51%, αφήνει τη χώρα μας στην 22η θέση της κατάταξης, αμέσως μετά τη Λιθουανία.
Σε επίπεδο εισαγωγών, οι ευρωπαϊκές εισαγωγές το εξεταζόμενο διάστημα συνολικά αυξήθηκαν κατά 23%, όταν το πρώτο δίμηνο του 2010 είχαν αυξηθεί κατά 4,8%, ενώ οι εισαγωγές της Ευρωζώνης αυξήθηκαν κατά 22,6%. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που το εξεταζόμενο διάστημα σημειώνει πτώση των εισαγωγών της και συγκεκριμένα κατά 11%, με αποτέλεσμα το εμπορικό μας έλλειμμα να μειωθεί κατά 29,1% και να υπολογίζεται σε €3,9 δις.
Η διαδοχική μείωση των ελληνικών εισαγωγών από το 2009 έχει πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία, με πρώτο την βελτίωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου. Πιο συγκεκριμένα, μειώνεται το υψηλό εισαγωγικό περιεχόμενο των προϊόντων που εξάγει η χώρα μας. Η εξάρτηση των εξαγωγών από τις εισαγωγές μέχρι σήμερα είχε ως αποτέλεσμα τη μονιμότητα του ελλειμματικού εμπορικού ισοζυγίου. Τα στοιχεία έμμεσα υποδεικνύουν ότι το καταναλωτικό κοινό της Ελλάδας, ως απόρροια της κρίσης, δείχνει να καταλαβαίνει ότι προτιμώντας τα ελληνικά προϊόντα συμβάλλει στην ανάπτυξη της οικονομίας και της απασχόλησης.
Πρέπει να στηρίξουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα, την εγχώρια παραγωγή, γιατί αποτελεί προϋπόθεση ανάπτυξης και είναι αναγκαία για να υποστηριχθεί έμμεσα η απασχόληση και η καταπολέμηση της ανεργίας. Αν δεν πιστέψουμε εμείς οι Έλληνες στα προϊόντα μας, δεν θα μπορέσουμε να πείσουμε τους ξένους καταναλωτές να τα προτιμήσουν. Δεν αρκεί να έχουμε μόνο το βλέμμα μας στραμμένο προς τα έξω. Για να είμαστε ανταγωνιστικοί στις διεθνείς αγορές, θα πρέπει πρώτα να είμαστε ανταγωνιστικοί στην εγχώρια, στην δική μας αγορά.
Πίνακας 1. Εξωτερικό εμπόριο ΕΕ-27, ανά χώρα
Εξαγωγές 2011 |
Μεταβολή εξαγωγών 11/10 |
Εισαγωγές 2011 |
Μεταβολή εισαγωγών 11/10 |
|
Γερμανία |
162,2 |
21% |
140,3 |
24% |
Ολλανδία |
75 |
19% |
67,5 |
20% |
Γαλλία |
66,7 |
15% |
82,5 |
23% |
Ιταλία |
56 |
22% |
66,2 |
25% |
Βέλγιο |
55,1 |
20% |
53,8 |
24% |
Ηνωμένο Βασίλειο |
54,7 |
26% |
73,1 |
22% |
Ισπανία |
33,2 |
27% |
41,2 |
21% |
Σουηδία |
21,8 |
36% |
19,9 |
31% |
Πολωνία |
20,4 |
19% |
22 |
17% |
Αυστρία |
19,1 |
23% |
20,4 |
25% |
Τσεχία |
18,2 |
31% |
16,9 |
34% |
Ιρλανδία |
14,4 |
6% |
8,4 |
21% |
Ουγγαρία |
12,9 |
27% |
11,6 |
25% |
Δανία |
12,6 |
21% |
10,9 |
18% |
Φιλανδία |
8,8 |
30% |
8,9 |
25% |
Σλοβακία |
8,5 |
29% |
8,4 |
27% |
Ρουμανία |
6,9 |
42% |
7,5 |
25% |
Πορτογαλία |
6,4 |
20% |
9,1 |
10% |
Σλοβενία |
3,8 |
26% |
3,9 |
26% |
Βουλγαρία |
3,1 |
59% |
3,2 |
36% |
Λιθουανία |
2,9 |
51% |
3,3 |
53% |
Ελλάδα |
2,8 |
39% |
6,7 |
-11% |
Λουξεμβούργο |
2,6 |
25% |
3 |
14% |
Εσθονία |
1,7 |
45% |
1,8 |
55% |
Λετονία |
1,3 |
45% |
1,5 |
36% |
Μάλτα |
0,4 |
49% |
0,5 |
36% |
Κύπρος |
0,2 |
35% |
1 |
5% |
Πηγή: Eurostat/ Επεξεργασία: ΙΕΕΣ-ΣΕΒΕ
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: