Περί του ακτοπλοϊκού προβλήματος Ρεθύμνου.


Κατηγορία: Ειδήσεις-Πολιτική

Αποστολέας:

Νίνος Νικόλαος

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας
περί  του  ακτοπλοϊκού  προβλήματος  Ρεθύμνου
[ συμπληρωματικές σημειώσεις ]
του κ Νίκου Νίνου δημοτικού συμβούλου Ρεθύμνου
 
Μετά από αίτηση της δημοτικής μας παράταξης και συμφωνίας με την δημοτική αρχή, συζητήθηκε στο προχθεσινό ( την 22.6.2011) δημοτικό συμβούλιο το θέμα της ακτοπλοϊκής απομόνωσης του Ρεθύμνου.
Δεν χρειάζεται να πεί κανείς τίποτα ,όσον αφορά στην αναγκαιότητα για τον τόπο μας της λύσης αυτού του σοβαρότατου προβλήματος.



Μπορεί όμως να πεί κανείς πολλά, όσον αφορά στις προσπάθειες για την εξεύρεση αυτής της επιζητούμενης λύσης.
Στο δημοτικό συμβούλιο είπαμε ( όσο μπορούσαμε συνοπτικά) τις απόψεις μας, και αναδείξαμε την πρόταση μας για την αναγκαιότητα και για την χρησιμότητα ενός ανασχεδιασμού  αυτών των προσπαθειών, ώστε να «ξεκολλήσουμε» την προσπάθεια που γίνεται, και να τις δώσουμε δυνατότητες πορείας προς την επίτευξη του στόχου μας. [ τις απόψεις μας αυτές, και αντίστοιχα άρθρα μας, μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα μας www.dimotiki-kinisi.gr/ ακτοπλοϊκό πρόβλημα Ρεθύμνου, καθώς και στο blog, http://nikosninos16.blogspot.com,στο google].
Και ,βεβαίως οφείλουμε να ανασχηματίσουμε τον στόχο μας, και να τον ξεκαθαρίσουμε!
Σήμερα, ο στόχος είναι, πλοίο ολόκληρο τον χρόνο κλπ ,αλλά μέσα από τον ναυτιλιακό συνεταιρισμό που έχει ιδρυθεί και δραστηριοποιείται σχεδόν τρία χρόνια, όμως χωρίς τελικό αποτέλεσμα!
Η άποψη μας ,όσον αφορά στον στόχο μας, τίθεται στα εξής (πακέτο) χαρακτηριστικά:
   α/ πλοίο στο λιμάνι του Ρεθύμνου, από οποιονδήποτε φορέα.
   β/ πλοίο για  ολόκληρο τον χρόνο !
   γ/ πλοίο με σύγχρονες προδιαγραφές ξενοδοχειακού εξοπλισμού.
   δ/ πλοίο με δεδομένα επαρκούς ταχύτητας, ώστε  (αν μιλούμε για συμβατικό πλοίο) να δίνει στο δρομολόγιο 8ωρη περίπου διάρκεια, επιτρέποντας έτσι και την πιθανότητα ενδιάμεσου λιμανιού.
 
   ε/ αν είναι εφικτό (βιωσιμότητα κλπ) ,και αυτό βγεί από πλήρη οικονομικοτεχνική μελέτη, αυτό το πλοίο να είναι τοπικών οικονομικών συμφερόντων.
…….
Να επισημάνουμε τις διαφορές και την αναγκαιότητα αυτού του προτεινόμενου, από μας , ανασχεδιασμού (χωρίς, βεβαίως, να αποκλείουμε οποιανδήποτε βελτίωση του ,μέσα από ένα ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο όλων μας).
   1/  η μορφή του  συνεταιρισμού προέκυψε ( κυρίως, αν όχι μονόδρομα!),σαν απόρροια του «φόβου» που εξ αρχής τέθηκε ,μήπως η μορφή ναυτικής εταιρείας «καπελωνόταν» και ελέγχετο από κάποιους λίγους, οι οποίοι θα έπρατταν ,ο,τι έγινε με την «ρεθυμνιακή» , οπότε και θα ξαναμέναμε χωρίς πλοίο!
Απάντηση: Πρέπει να δούμε τα πραγματικά δεδομένα της «ρεθυμνιακής», ώστε να μιλούμε σωστά!
Η  «ρεθυμνιακή» περπάτησε τότε, ξεκινώντας από 15  ( αν θυμούμαι επακριβώς τον αριθμό τους), επιχειρηματίες του τόπου μας, οι οποίοι συμμετείχαν με ένα ποσόν 200 χιλιάδων δρχ καθένας τους. Πάνω σε αυτό το σημαντικό αρχικό κεφάλαιο ήρθαμε και συμπλήρωσαμε  τα «κατοστάρικα» μας εμείς  οι μικρομέτοχοι συμπολίτες , ενισχύοντας το.
Αρα οι δυό περιπτώσεις [ «ρεθυμνιακή» και «κρετα λάϊνς» ξεκίνησαν από αντίθετες αφετηρίες]!
Το κύρος και η «βαρύτητα» των επιχειρηματιών αυτών, ( με την αξιοποίηση και προσωπικών σχέσεων) επέτρεψε την δανειοδότηση της εταιρείας και την περαιτέρω κεφαλαιουχική αντιμετώπιση της νεοσύστατης εταιρείας.
Οι ίδιοι αυτοί συμμετέχοντες επιχειρηματίες, βοήθησαν ,και «στάθηκαν», και στην συνέχεια, όταν η εταιρεία «κινδύνευσε» οικονομικά.
Αρα η συμμετοχή των επιχειρηματιών δεν ήταν αρνητική, αλλά απεναντίας ήταν ουσιαστική ,αποτελεσματική και προστατευτική!
Η «πώληση» της «ρεθυμνιακής», δεν έγινε ,μόνον, από οποιονδήποτε επιχειρηματία, αλλά από όλους μας τους μετόχους!
Επειδή μετείχα στην τελευταία ΓΣ της «ρεθυμνιακής» ,ως μέτοχος της, θυμούμαι πως ήταν ομόθυμη , ( και εν πολλοίς ενθουσιώδης!) η απόφαση της «απορρόφησης» της εταιρείας μας από την ΑΝΕΚ!
Θέλω να πώ ,πως η «ρεθυμνιακή» δεν ήταν «θύμα», ( αν κάποιος το βλέπει έτσι), κάποιου επιχειρηματία που συγκέντρωσε τον μετοχικό έλεγχο της, αλλά σχεδόν όλων των μετόχων της!
Αυτά, χωρίς να χρειάζεται να αναφερθούμε στην τότε οικονομική παράμετρο ,που ωθούσε στην λύση της απορρόφησης, λόγω οικονομικών μεγεθών της εταιρείας μας.
Συνεπώς ο διαχυόμενος «φόβος» έναντι των επιχειρηματιών, που τους απέκλεισε από την προσπάθεια, δεν έχει ιστορικό στήριγμα!
Να παρατηρήσουμε, πως με την ισοτιμία των μετόχων του συνεταιρισμού ,( μία ψήφος ασχέτως κεφαλαίου συμμετοχής),οι επιχειρηματίες αποθαρρύνονται να συμμετέχουν ουσιαστικά, και ,κάποιοι από αυτούς μπορεί να μετέχουν συμβολικά.
Η ουσία λοιπόν είναι, ότι με την μορφή του συνεταιρισμού, (εκτός των άλλων αποκλεισμών και αρνητικών παραμέτρων της), «διώχνονται» οι επιχειρηματίες, δηλ διώχνονται τα «μεγάλα» νούμερα οικονομικών συμμετοχών!
Εκ του αποτελέσματος ,( δηλ μετά από 3 σχεδόν χρόνια, δεν συγκεντρώθηκαν ούτε 500 χιλιάδες ευρώ κεφαλαίου) αποδεικνύεται η άποψη μας για ανασχεδιασμό της νομικής μορφής της προσπάθειας μας.
Ελλείψει των επιχειρηματιών, η αναζήτηση σοβαρών ποσών συμμετοχών στο κεφάλαιο, στράφηκε στους δήμους και στο Επιμελητήριο!
Όμως ,ενώ υπήρχαν ( και κάποια ακόμη υπάρχουν), νομολογίες ,νομικές δυνατότητες και χρηματοδοτικές δυνατότητες, ( ακόμη και από ευρωπαϊκές επιδοτήσεις!), όλα δεν περπάτησαν ,λόγω της νομικής μορφής ,( του συνεταιρισμού)!
Δηλαδή αποδεικνύεται πέρα ως πέρα λανθασμένη η επιλογή της νομικής μορφής της προσπάθειας, και απαιτείται ανασχεδιασμός της!
……..
2/ πλοίο όλο το χρόνο.
Δεν γνωρίζω άλλον τρόπο για να έχουμε πλοίο όλο τον χρόνο, από εκείνο που αφορά στην αυτοχρηματοδότηση της γραμμής, δηλ από αυτό που λέμε βιωσιμότητα της γραμμής!
Ούτε ο ιδιώτης επιχειρηματίας μπορεί ( εκτός αν εννοεί να μας δωρίζει αυτήν την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση μας!), ούτε μια δική μας εταιρεία ή συνεταιρισμός μπορεί να λειτουργεί μια γραμμή που «θα μπαίνει μέσα», ( εκτός αν την ενισχύουμε ,οι ρεθεμνιώτες, με ετήσιες εισφορές μας κάλυψης της ζημιάς)!
Συνεπώς οφείλουμε να μελετήσουμε την παράμετρο της εκμετάλλευσης της γραμμής, με σοβαρότητα ,με πληρότητα και με πραγματικά στοιχεία.
Δεν είναι ,μόνο ,το καύσιμο στοιχείο της εκμετάλλευσης, αλλά είναι μια σειρά από παραμέτρους, μεταξύ των οποίων και το καύσιμο!
Η αοριστία ,που ακούγεται σήμερα, και που «στηρίζεται» σε απλές διαβεβαιώσεις, ότι είναι βιώσιμη η γραμμή «αν» ,δεν αποτελεί πειστική κουβέντα και βεβαίως δεν είναι κάν επιχείρημα!
Εντύπωση μας έκανε η  «άρνηση» έναντι του ενδιάμεσου λιμανιού και της συνακόλουθης δυνατότητας επιδότησης που εμπεριέχει, (άσχετα αν την επιτύχουμε ή όχι)!
Το ενδιάμεσο λιμάνι τέθηκε ,πριν χρόνια από μας, για να ενισχύσει με μεταφορικό έργο, και με άλλες δυνατότητες, την προσπάθεια μας ,ώστε να διευκολύνει την υλοποίηση της επιθυμίας μας ,για «πλοίο στο λιμάνι μας».
Μια οποιαδήποτε προσπάθεια, για να επιτρέπει αισιοδοξία, πρέπει να τα λαμβάνει «όλα» υπ όψει της, να αξιοποιεί κάθε παράμετρο και να κινείται προς «κάθε» κατεύθυνση που προσθέτει λιθαράκια στο οικοδόμημα των στόχων μας.
Μέχρι σήμερα, η προσπάθεια προσπαθεί να περπατήσει, μονόδρομα, πάνω στην αγορά ενός πλοίου ,( μέχρι και στην λύση «Αρκάδι», καταντήσαμε!),και δεν «ακούει» τίποτα, δεν «κοιτάζει» τίποτε άλλο. Μια πορεία που θάπρεπε να «σκάβει» δυνατότητες οριζοντίως και καθέτως, κατέληξε σε ένα αναποτελεσματικό «σημειωτόν»!
Επομένως είναι ξεκάθαρο ,ότι χρειάζεται ένας ανασχεδιασμός, τον οποίο προτείνουμε!
3ο και 4ο/ πλοίο με σύγχρονες προδιαγραφές.
Λύση δεν αποτελεί, η δρομολόγηση ενός οποιουδήποτε πλοίου με οποιαδήποτε χαρακτηριστικά και δεδομένα του.
Ακόμη και «πατριωτισμός» ,που στοχεύεται, για να εκδηλωθεί χρειάζεται τα «κατάλληλα» ερεθίσματα και επιχειρήματα.
Το τι πλοίο θα δρομολογήσουμε, δεν θα προκύψει από το ποιο πλοίο βρίσκουμε για να αγοράσουμε! Από το τι πλοίο μας χρειάζεται, και μόνον από αυτό, θα προκύψει το ποιο πλοίο θα αγοράσουμε.
Αν δεν μπορούμε,(για οποιουσδήποτε λόγους), απλά δεν θα προχωρήσουμε, και θα ψάξουμε άλλους δρόμους και δυνατότητες.
Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει τεκμηριωμένη μελέτη για την σχέση πλοίου και γραμμής.  Ακούσθηκε πλοίο ,το αργό και παληό  «Αρκάδι», ακούσθηκε ταχύπλοο και νεότευκτο πλοίο αξίας 20 εκατομμυρίων!
Επειδή λοιπόν χρειάζονται σαφείς στόχοι, σαφή δεδομένα και δυνατότητες, οφείλουμε να μελετήσουμε ,ιδιαίτερα, αυτά τα χαρακτηριστικά που θα θέλαμε για το πλοίο μας.
Συνεπώς σωστά προτείνουμε τον ανασχεδιασμό της προσπάθειας μας.
Να μελετήσουμε διεξοδικά ,μέσα από ένα συνολικό και ολόπλευρο σχεδιασμό, για να καταλήξουμε στο ζητούμενο το οποίο να επιδιώξουμε ,χωρίς ασάφειες και πελαγοδρομήσεις.
5/ εταιρεία τοπικών συμφερόντων.
Δεν θεωρώ ,ότι κανείς επιδιώκει να χαρακτηρισθεί «καπετάνιος» ,ώστε να επιμένει , (επιμονητικά!),σε μια τοπική ναυτιλιακή προσπάθεια.
Η τοπική εταιρεία (όποιασδήποτε μορφής καταλήξουμε), θα έχει πολλές «φουρτούνες» να ταξειδέψει, μόλις το πλοίο μας αρχίσει να ταξιδεύει. Είναι πολύ δύσκολη υπόθεση αυτό το «πιλοτάρισμα», και γίνεται ακόμη δυσκολότερο μέσα στα σημερινά και μελλοντικά οικονομικά δεδοιμένα.
Εδώ κολοσσιαίες ναυτιλιακές εταιρείες «κλυδωνίζονται» με ετήσια οικονομικά αποτελέσματα αρνητικά , κατά δεκάδες εκατομμυρίων, και η μονοβάπορη και άπειρη  προσπάθεια μας θα έχει το «θράσσος» να βγεί στο πέλαγος μόνη της!
Γι αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ,μελέτη, και ωριμότητα για να προχωρούμε.
Αν μας ωριμάσει ,από οπουδήποτε, μια αξιόπιστη κάλυψη της συγκοινωνιακής αυτής ανάγκης μας, γιατί να την απορρίψουμε;
Επομένως σωστά μιλούμε ,θέτοντας την άποψη του ανασχεδιασμού των προσπαθειών μας.
Θέλουμε πλοίο στο λιμάνι μας, πλοίο σαφών δεδομένων ,(όπως τα προεκθέσαμε), πλοίο που να έρθει και να μείνει!
Η «σημαία» στο κατάρτι του, δεν πρέπει να είναι ο μονόδρομος μας!
……….
Ας καθήσουμε σε ένα τραπέζι, χωρίς «μικρόφωνα» και λαϊκισμούς, να ξεκαθαρίσουμε τον στόχο μας, και να ανασχηματίσουμε την στρατηγική και την πορεία μας.
Ζητούμε το πλοίο που μας χρειάζεται, χωρίς περιχαρακώσεις, χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς μονόδρομους.
Αν μπορέσουμε να κάνουμε τον σωστό ανασχεδιασμό ,πιστεύω, θα έχουμε ελπίδα και αισιοδοξία για το ζητούμενο αποτέλεσμα!
Διαφορετικά, φοβούμαι, ότι  θα συνεχίσουμε ένα αναποτελεσματικό «σημειωτόν».
Νίκος Νίνος δημοτικός σύμβουλος Ρεθύμνου
 
23.6.2011
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα
Εκτύπωση σελίδας
Αποστολή σε φίλο

Σχολιάστε:







Σχετικές Κατηγορίες

Δημοσκόπηση
Ο διαχωρισμός του νομού σύμφωνα με το "Σχέδιο Καποδίστρια" πιστεύετε λειτουργεί θετικά ή αρνητικά στο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Θετικά
Αρνητικά
Δεν έπαιξε κανένα ρόλο
Δε γνωρίζω

Δείτε αποτελέσματα
Δημοτικές Εκλογές 2010 & Περιφερειακές εκλογές 2010 Χρήσιμα & Καθημερινά

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: