Κατηγορία: Ειδήσεις-Πολιτική
Αποστολέας:
Σ.Ε.Β.Ε
Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Σήμερα Δευτέρα,4 Ιουλίου 2011, πραγματοποιήθηκε με επιτυχίαστην αίθουσα συνεδριάσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ξάνθης, η ενημερωτική εκδήλωση με θέμα
«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Θράκης»,με τη συμμετοχή του
αναπληρωτή Υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ.
Σωκράτη Ξυνίδη, την οποία διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) σε συνεργασία με την ICAPGroupστη Βόρεια Ελλάδα.
Χαιρετισμόστην εκδήλωση απεύθυνε ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ξάνθης, κ.
Παναγιώτης Ανδρικόπουλος. Ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Ξάνθης εξέφρασε την
επιτακτική ανάγκη της ελληνικής οικονομίας
για ενίσχυση των εξαγωγών και για
διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, ενώ έδωσε έμφαση στις
αναπτυξιακές προοπτικές του νομού Ξάνθης στον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα.
Στην εισήγησή του με θέμα: «
Παράγω και Εξάγω: Το νέο μοντέλο υγιούς οικονομικής ανάπτυξης – Το παράδειγμα της Θράκης», ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ.
Δημήτρης Λακασάς αφού έκανε μια σύντομη αναδρομή στις θετικές εξελίξεις των ελληνικών εξαγωγών τους τελευταίους μήνες, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην
εξαγωγική επίδοση της
Θράκης και του
νομού Ξάνθης. Συγκεκριμένα, η Θράκη αποτελεί μια
ιδιαίτερα εξωστρεφή περιφέρεια, καθώςσυμμετέχει με
11,4% στις εξαγωγές της Βόρειας Ελλάδας, μετά την Κεντρική Μακεδονία, ενώ οι εξαγωγές της συμμετέχουν με
6% στο
περιφ. ΑΕΠ (
5η από τις 13 ελληνικές περιφέρειες
στην εξαγωγική επίδοση – εξαγωγές ως % ΑΕΠ). Οι εξαγωγές της Ξάνθης αυξήθηκαν κατά
18% το
2010, ενώ ο νομός συμμετέχει με
24,2% στο σύνολο των εξαγωγών της περιφέρειας. Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ μίλησε για την
ανάγκη δημιουργίας νέων εξαγωγικών επιχειρήσεων στην
Θράκη. Σε αυτό το πλαίσιο, καθοριστική συμβολή θα έχει η
κατάρτιση επιχειρηματικού σχεδίου για κάθε επιχείρηση της Θράκης, που θα έχει στόχο μέσα σε
2-3 χρόνια, τουλάχιστον το
1/3 του κύκλου εργασιών της επιχείρησης να προέρχεται από τις
εξαγωγές.
Στη συνέχεια της εισήγησής του, ο κ. Λακασάς, αναφέρθηκε στις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας και συγκεκριμένα για την
ανάγκη κατανάλωσης ελληνικών προϊόντων και
ανάκτηση της ψυχολογίας των Ελλήνων καταναλωτών, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι την ίδια στιγμή που διαπιστώνουμε την ανάγκη να καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε, διαπιστώνεται ότι
η ελληνική παραγωγή δεν είναι ανταγωνιστική. Η ευθύνη των επιχειρήσεων λοιπόν έγκειται στο ότι χρειαζόμαστε μια ανταγωνιστική παραγωγή. Το Δόγμα «
Παράγω και εξάγω» μεταφράζεται στο ότι έχοντας μια ανταγωνιστική παραγωγή και έχοντας θέσει τις σωστές βάσεις μπορούμε να
διεκδικήσουμε μερίδιο στις διεθνείς αγορές και αυτό ακριβώς χρειάζεται η ελληνική οικονομία σήμερα για την
έξοδο από την ύφεση. Κλείνοντας την εισήγησή του ο κ. Λακασάς αναφέρθηκε στην
Επιχειρησιακή Μονάδα Ανάπτυξης (ΕΜΑ) στη Θεσσαλονίκη, τονίζοντας ότι είναι πολύ σημαντικό για τους επιχειρηματίες της Βόρειας Ελλάδας να ολοκληρωθεί σύντομα η
στελέχωση σε προσωπικό και η
πλήρης οργάνωση της ΕΜΑ για τη
μείωση της γραφειοκρατίας, του
διοικητικού κόστους και της συνολικής βελτίωσης των επιχειρήσεων της περιοχής.
Ο Managerτου τομέα ManagementConsultingICAPGROUPστη Βόρεια Ελλάδα
, κ. Θανάσης Παναγιώτου, στην ομιλία του με θέμα «
Ανάπτυξη Εξαγωγών: Απαιτήσεις σε πόρους και εργαλεία», μίλησε για τις λύσεις που προσφέρει η ανάπτυξη εξαγωγικής δραστηριότητας αλλά και τα προβλήματα που δημιουργεί αυτή. Σε συνέχεια μάλιστα των τελευταίων πραγματοποιήθηκε ευρεία αναφορά σε πόρους και εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις προκειμένου να ανταποκριθούν στις προκλήσεις των εξαγωγών, δίνοντας έμφαση στα εργαλεία αυτά επί των οποίων η ICAPGROUPέχει συσσωρεύσει σημαντική εμπειρία. Σε γενικές γραμμές τα θέματα που καλύφθηκαν ήταν:
η έρευνα αγοράς (αναζήτηση στοιχείων για τον πελάτη, τον ανταγωνιστή και πλαίσιο της αγοράς του εξωτερικού),
οι ενέργειες marketing(εργαλεία και κανάλια προβολής στο εξωτερικό),
η επιχειρηματική οργάνωση (απαιτήσεις σε πόρους για την υποστήριξη της εξωστρέφειας),
η ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος (ο ρόλος των ανθρώπων, των προϊόντων και των τιμών) και
η διαχείριση πιστωτικού κινδύνου (προτάσεις για την ανάπτυξη ενός ευέλικτου μίγματος εργαλείων για τη διασφάλιση των εισπράξεων).
Η εκδήλωση έληξε μετά από εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ των συμμετεχόντων και των ομιλητών. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία της
ΚΟΜΟΤΕΧ Α.Ε., ενώ χορηγοί επικοινωνίας ήταν οι: η εφημερίδα
ΕΜΠΡΟΣ, το
Κανάλι 6 και το Δημοτικό Ραδιόφωνο Ξάνθης: «
Όμορφη Πόλη».