Κατηγορία: Ειδήσεις-Πολιτική
Αποστολέας:
ΚΕ.Π.ΚΑ. Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών
Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, από την 1
η Ιουλίου 2011 έως και το Δεκαπενταύγουστο, δέχτηκε
154 καταγγελίες - παράπονα των καταναλωτών, που αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες. Σε σχέση με πέρυσι, παρουσιάστηκε μείωση των παραπόνων. Η κρίση διόρθωσε αρκετά «στραβά». Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, φέτος, οι Έλληνες, που έκαναν τουρισμό, μειώθηκαν και αυτό συνέβαλλε και στη μείωση των παραπόνων.
Η πλειοψηφία των παραπόνων των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (84 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
-
Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή, μεγαλύτερη του 25%, που προβλέπει ο νόμος.
-
Ιδιοκτήτες καταλυμάτων αρνούνταν ή ανέβαλαν την επιστροφή της προκαταβολής, σε καταναλωτές, που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους, έγκαιρα, ή λόγω ανωτέρας βίας (π.χ. ατύχημα).
-
Ιδιοκτήτες καταλυμάτων ζήτησαν να προπληρωθούν, με την άφιξη του καταναλωτή, όλο το ποσό, που αντιστοιχούσε, σε όλη τη διαμονή.
-
Ξενοδοχείο καθυστέρησε 2 ώρες, να παραδώσει το δωμάτιο.
-
Καταλύματα, για τα οποία είχαν γίνει κρατήσεις, δεν ανταποκρινόταν, στις υποσχέσεις παροχών, που έδωσαν οι ιδιοκτήτες τους. Π.χ. «Το δωμάτιο διαθέτει θέα στη θάλασσα». Το δωμάτιο δεν έβλεπε θάλασσα. «Το ξενοδοχείο είναι 4 αστέρων». Η ποιότητα του καταλύματος ήταν πολύ χαμηλότερη. «Το ξενοδοχείο είναι 200 μέτρα από τη θάλασσα». Χρειαζόταν αυτοκίνητο, για να πας στη θάλασσα. «Το ξενοδοχείο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης». Το ξενοδοχείο ήταν χιλιόμετρα, έξω από την πόλη. Αυτές οι περιπτώσεις ήταν συχνότερες, όταν οι κρατήσεις γινόταν, μέσω διαδικτύου. Τα όσα οι καταναλωτές έβλεπαν ή διάβαζαν, στην ιστοσελίδα του καταλύματος, δεν ανταποκρίνονταν, στην πραγματικότητα.
-
Ξενοδόχοι απαίτησαν να εισπράξουν μεγαλύτερα ποσά, από αυτά που ανέγραφαν, στην ιστοσελίδα τους.
-
Καταναλωτής έκλεισε σουίτα, για την οικογένειά του, συμφώνησε την τιμή, αλλά τη στιγμή της αναχώρησης, ο ξενοδόχος του ζήτησε 792 ευρώ, επιπλέον, για τα 2 παιδιά του.
-
Ξενοδοχείο απαιτούσε, τουλάχιστον 4 ήμερη διαμονή, για να κλείσει δωμάτιο.
-
Campingδιατήρησε τις περσινές τιμές, μείωσε, όμως, το προσωπικό και υποβάθμισε την ποιότητα υπηρεσιών.
-
Πέρυσι η τιμή δωματίου ξενοδοχείου, σε νησί του Ιονίου, ήταν 60 ευρώ, φέτος 100 ευρώ, για το ίδιο δωμάτιο. Πέρυσι, το συγκεκριμένο νησί είχε υψηλή πληρότητα.
-
Σε αρκετά καταλύματα, οι συνθήκες υγιεινής και η καθαριότητα ήταν υποβαθμισμένες, δε λειτουργούσε ο κλιματισμός, το νερό ήταν κίτρινο, με βαριά οσμή, από δική τους γεώτρηση, τα σεντόνια ήταν βρώμικα, οι χώροι ήταν βρώμικοι, τα υδραυλικά υπό διάλυση κ.λπ.
-
Καταναλωτές, χρησιμοποιώντας εισιτήρια κοινωνικού τουρισμού, κλείσανε τρίκλινο δωμάτιο, αλλά τους δώσανε δίκλινο και αντί βραδινού φαγητού, όπως είχαν συμφωνήσει, το ξενοδοχείο τους παρείχε μεσημεριανό φαγητό.
-
Σε πολλά ξενοδοχεία, δεν υπήρχαν τιμές του δωματίου, πίσω από την πόρτα.
-
Ξενοδοχείο «έκλεινε» βόλτα, με καΐκι, χρεώνοντας δεκαπλάσια τιμή, απ’ αυτήν, που χρέωνε ο ιδιοκτήτης του καϊκιού, στους επιβάτες, που συμφωνούσαν, απ’ ευθείας, μαζί του.
-
Ξενοδοχείο αρνήθηκε να παράσχει τα δωμάτια, που είχαν «κλείσει» 2 ζευγάρια, για 1 διανυκτέρευση, γιατί άλλοι πελάτες του είχαν ζητήσει δωμάτια, για 10 μέρες.
Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (24 προβλήματα). Καταναλωτές κατήγγειλαν :
-
Αυθαίρετες ακυρώσεις πτήσεων,
-
Καθυστερήσεις, στην αναχώρηση των πτήσεων,
-
Απώλεια ή καταστροφή (μερική ή ολική) αποσκευών,
-
Παρακράτηση υψηλών ποσών, για ακυρωτικά εισιτηρίων,
-
Πρόστιμο 115 ευρώ, για αλλαγή ημερομηνίας πτήσης.
Η τρίτη κατηγορία αφορά τα οργανωμένα ταξίδια (22 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
-
Ελλιπή ενημέρωση, για τους όρους της σύμβασης, για τις προϋποθέσεις ακύρωσης συμμετοχής, για τα χρονικά περιθώρια της υπαναχώρησης, για το συνολικό κόστος, για τις επιπλέον επιβαρύνσεις,
-
Άρνηση επιστροφής της προκαταβολής, για ακύρωση της συμμετοχής, από τους καταναλωτές, λόγω σοβαρών και επιβεβαιωμένων προβλημάτων υγείας,
-
Κακή παροχή υπηρεσιών, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού,
-
Μη παράδοση των συμβολαίων και των γενικών όρων συμμετοχής, στον καταναλωτή,
-
Αθέτηση προγράμματος ταξιδιού,
-
Αθέτηση υποσχέσεων, που αφορούσαν κατηγορίες ξενοδοχείων, ποιότητα μέσων μεταφοράς κ.λπ.,
-
Μεγάλες καθυστερήσεις (ακόμα και τρεις μήνες), για την επιστροφή των χρημάτων, από ακύρωση οργανωμένου ταξιδιού.
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών για την ακτοπλοΐα (12 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
-
Μεγάλες καθυστερήσεις, στην αναχώρηση των πλοίων.
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα, για ενοικιάσεις αυτοκινήτων (2 καταγγελίες). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
-
Αυτοκίνητα, σε κακή κατάσταση, που δεν κλείδωναν, δεν λειτουργούσαν οι ζώνες ασφαλείας, δεν έκλειναν οι πόρτες και δε λειτουργούσε ο αερόσακος.
Οι υπόλοιπες 10 περιπτώσεις αφορούν καταγγελίες, για υπερβολικές τιμές (ξαπλώστρες, ποτά, νερά, αναψυκτικά κ.λπ.), παραβίαση αγορανομικών διατάξεων, σε χώρους εστίασης, καταπάτηση του αιγιαλού και δυσκολίες, στην πρόσβαση των καταναλωτών, στη θάλασσα, χρεώσεις αλκοολούχων ποτών, ως φαγητό, για να «κλέψουν» κάποιοι τη διαφορά του Φ.Π.Α., διαμαρτυρίες, για ταλαιπωρία, από απεργίες κ.λπ.
Όσες καταγγελίες κατατέθηκαν, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., από μέλη της οργάνωσής μας, έχουν είτε επιλυθεί, είτε βρίσκονται, σε διαδικασία επίλυσης. Όσα ερωτήματα δεχτήκαμε και από τα μέλη μας και από μη μέλη, απαντήθηκαν όλα.
Πρέπει, όμως, να τονίσουμε τη μεγάλη ευθύνη των επιχειρηματιών τουρισμού και της Πολιτείας, που εποπτεύουν τις τουριστικές υπηρεσίες.
Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη «βιομηχανία», από τη χώρα μας. Φέτος, ο τουρισμός παρουσίασε αύξηση. Όμως, αυτή η βελτίωση είναι εύθραυστη και αρκούν κάποιοι κακοί επαγγελματίες, για να αμαυρώσουν την εικόνα. Οι επιχειρηματίες πρέπει να καταλάβουν ότι για να διατηρηθεί ο τουρισμός μας, σε υψηλά επίπεδα και να αναπτυχθεί, περισσότερο, πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τους τουρίστες «κουτόφραγκους», να σταματήσουμε να θέλουμε να δουλέψουμε 3 μήνες και να ζήσουμε 12, να σταματήσουμε να θεωρούμε τους τουρίστες, περαστικούς πελάτες και να τους αντιμετωπίσουμε, με σεβασμό και επαγγελματισμό. Στο χώρο του τουρισμού, υπάρχουν σοβαρές και σωστές επιχειρήσεις, που αποτελούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αυτού του χώρου. Αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει να σταματήσουν να ανέχονται τους “cowboys” του τουρισμού και να καταγγέλλουν, επιτέλους, τις κακές πρακτικές, στον τουρισμό. Η Πολιτεία, από την άλλη πλευρά, πρέπει να εντείνει τους ελέγχους και να φροντίσει να αποβληθούν, από το χώρο, όσοι ζημιώνουν τον τουρισμό μας, άρα και τη χώρα μας.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.