Τι λένε οι Ευρωπαίοι καταναλωτές για τη λειτουργία της αγοράς


Κατηγορία: Ειδήσεις-Πολιτική

Αποστολέας:

ΚΕ.Π.ΚΑ. Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας

Κάθε χρόνο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιεύει τον πίνακα αποτελεσμάτων, για τις καταναλωτικές αγορές. Κύριος σκοπός της έρευνας, που διεξάγει η Ε.Ε., για να διαμορφωθεί αυτός ο πίνακας, είναι να εντοπιστούν οι τομείς της αγοράς, που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα, για τους καταναλωτές (ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρονικό εμπόριο, τραπεζικές υπηρεσίες, αγορά αυτοκινήτων κ.λπ.). Για να εξαχθούν τα συμπεράσματα, για το αν ή όχι συγκεκριμένοι τομείς της αγοράς λειτουργούν, σεβόμενοι τον καταναλωτή, χρησιμοποιείται ο λεγόμενος Δείκτης Επιδόσεως της Αγοράς (Δ.Ε.Α.). Για τη διαμόρφωση του Δ.Ε.Α., λαμβάνονται υπόψη η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, σε εμπόρους λιανικής πώλησης και σε παρόχους υπηρεσιών, η συνολική ικανοποίηση των καταναλωτών, από τις αγορές τους ή τις συναλλαγές τους, η ευκολία ή η δυσκολία των καταναλωτών να συγκρίνουν προσφορές ομοειδών αγαθών, τα προβλήματα, που τυχόν αντιμετώπισαν οι καταναλωτές, στις συναλλαγές τους και η ευκολία ή η δυσκολία, με την οποία τα επέλυσαν.

Ο πίνακας αποτελεσμάτων, για τις καταναλωτικές αγορές καταγράφει, επίσης, την αλλαγή παρόχου ή πακέτου υπηρεσιών (για τους 14 τομείς της αγοράς, που αφορούν υπηρεσίες), την ύπαρξη επαρκών επιλογών, για τους καταναλωτές και τις διαφορές τιμών, για περισσότερα, από 100 ομοειδή προϊόντα και υπηρεσίες, στα 27 κράτη-μέλη, Οι τομείς της αγοράς, που με βάση τον πίνακα αυτό, φαίνεται ότι παρουσιάζουν προβλήματα, για τους καταναλωτές, μπαίνουν, στο στόχαστρο της Επιτροπής και αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες, για τη διόρθωσή τους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ισχυρίζεται ότι θέλει να διασφαλίσει ότι η Εσωτερική Αγορά λειτουργεί, προς όφελος των καταναλωτών.
 
Φέτος, ο ετήσιος πίνακας αποτελεσμάτων ταξινομεί 51 τομείς της αγοράς υπηρεσιών και προϊόντων, οι οποίοι καλύπτουν, πάνω από το 60% του προϋπολογισμού των νοικοκυριών, ώστε να διαπιστωθεί ποιοι από αυτούς είναι πιθανό να απογοητεύουν τους καταναλωτές, στην Ε.Ε.
 
Σύμφωνα, με τα φετινά αποτελέσματα:
 

  • Οι αγορές υπηρεσιών εξακολουθούν να παρουσιάζουν χαμηλές επιδόσεις, ενώ οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (π.χ. η καταναλωτική πίστη) και οι υπηρεσίες, που παρέχονται μέσα από δίκτυα (π.χ. η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος) είναι, κάτω από τον μέσο όρο.
  • Συνολικά, οι επενδύσεις (συμπεριλαμβανομένων των συντάξεων και των εγγυήσεων), οι κτηματομεσιτικές υπηρεσίες και τα δάνεια είναι οι τρεις καταναλωτικές αγορές, με τη χαμηλότερη επίδοση. Το 2010, οι αγορές αυτές ήταν οι επενδύσεις, οι κτηματομεσιτικές αγορές και η παροχή υπηρεσιών διαδικτύου
  • Οι αγορές προϊόντων, συνολικά, φαίνεται ότι λειτουργούν, πολύ καλύτερα. Στις εξαιρέσεις συγκαταλέγονται τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και τα καύσιμα αυτοκινήτων, που παρουσίασαν τις χαμηλότερες επιδόσεις, στην κατηγορία των προϊόντων. Το 2010, οι αντίστοιχες αγορές ήταν αυτές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, του ιματισμού, της υπόδησης και του κρέατος.
  • Σε σύγκριση με το 2010, οι αγορές ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμων παρουσίασαν τη μεγαλύτερη επιδείνωση, κάτι, που, ίσως, αντικατοπτρίζει την ψυχολογία των καταναλωτών, όσον αφορά τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμων.
  • Η αγορά καυσίμων βρίσκεται, στην προτελευταία θέση, μεταξύ των αγορών προϊόντων και παρουσίασε τη μεγαλύτερη επιδείνωση, από το 2010. Αποτελεί την τέταρτη, σε μέγεθος αγορά, όσον αφορά το μερίδιό της, στον προϋπολογισμό των νοικοκυριών. Επιπλέον, η πληθώρα των ειδών καυσίμων μπορεί να δημιουργεί σύγχυση, στους καταναλωτές, με πιθανή επίδραση, στην ενιαία αγορά.
  • Όσον αφορά την αίσθηση των καταναλωτών, για την ευκολία αλλαγής παρόχου ή την τιμολόγηση αλλά και την πραγματική αλλαγή παρόχου, από τους καταναλωτές, τα δάνεια, οι επενδύσεις (συμπεριλαμβανομένων των συντάξεων και των εγγυήσεων) και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας παρουσιάζουν τη χαμηλότερη επίδοση, μεταξύ των 14 αγορών υπηρεσιών, για τις οποίες έγινε ανάλυση.
  • Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων βρίσκεται, στην τελευταία θέση των αγορών προϊόντων.
  • 54% των καταναλωτών θεωρούν ότι είναι εύκολη η σύγκριση ομοειδών προϊόντων και υπηρεσιών. Οι τομείς της αγοράς, που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα, για τους καταναλωτές, όσον αφορά την ευκολία σύγκρισης, είναι οι επενδύσεις (συμπεριλαμβανομένων των συντάξεων και των εγγυήσεων), οι υπηρεσίες ηλεκτρικής ενέργειας και παροχής νερού.
  • 45% των καταναλωτών θεωρούν ότι οι προμηθευτές τους σέβονται, πολύ καλά, τα δικαιώματά τους. Παρόλα αυτά, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές δεν εμπιστεύονται, εντελώς, τους προμηθευτές. Οι πάροχοι υπηρεσιών απολαμβάνουν λιγότερη εμπιστοσύνη, από τους εμπόρους προϊόντων.
  • Ένας, στους δέκα καταναλωτές, έχει αντιμετωπίσει ένα ή περισσότερα προβλήματα, με την αγορά. Οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, στα παράπονα των καταναλωτών, σε σχέση με το 2010. Τα περισσότερα προβλήματα των καταναλωτών παρουσιάζονται, στις υπηρεσίες διαδικτύου, τηλεοπτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας.
  • Ένας στους πέντε καταναλωτές, που αντιμετώπισαν πρόβλημα, δεν έκανε καμία καταγγελία, ούτε στην επιχείρηση, ούτε σε κάποιο επίσημο όργανο, αλλά ούτε και το ανέφερε, σε κάποιο φιλικό ή συγγενικό πρόσωπο.
  • 58% των καταναλωτών δήλωσαν ικανοποιημένοι, από τη λειτουργία της αγοράς. Οι τομείς των βιβλίων, περιοδικών και εφημερίδων, των υπηρεσιών προσωπικής φροντίδας και των γυαλιών οράσεως και φακών επαφής κέρδισαν τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
  • Μόνον 9% των καταναλωτών άλλαξαν πάροχο και 7% άλλαξαν πακέτο υπηρεσιών. 47% αυτών των καταναλωτών θεώρησε τη διαδικασία αλλαγής εύκολη, ενώ το 15% τη θεώρησε δύσκολη. Οι τομείς, που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη δυσκολία, όσον αφορά αυτές τις αλλαγές, ήταν τα στεγαστικά δάνεια, οι επενδύσεις (συμπεριλαμβανομένων των συντάξεων και των εγγυήσεων) και η ηλεκτρική ενέργεια.
  • 64% των καταναλωτών είναι ικανοποιημένοι, από το εύρος των επιλογών των προϊόντων, των υπηρεσιών και των παρόχων, σε όλους τους τομείς της αγοράς.
  • Σε γενικές γραμμές, οι τιμές των υπηρεσιών παρουσίαζαν μεγαλύτερες αποκλίσεις, από τις τιμές των προϊόντων. Οι τιμές των αυτοκινήτων παρουσίαζαν μικρές αποκλίσεις.
 
Η Ε.Ε. θα ξεκινήσει δύο μελέτες, για την καταναλωτική πίστη και τα καύσιμα. Για τα στεγαστικά δάνεια, ήδη, η Ε.Ε. έχει καταθέσει τη νομοθετική πρόταση της, η οποία βρίσκεται, σε διαβούλευση. 
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα
Εκτύπωση σελίδας
Αποστολή σε φίλο

Σχολιάστε:







Σχετικές Κατηγορίες

Δημοσκόπηση
Ο διαχωρισμός του νομού σύμφωνα με το "Σχέδιο Καποδίστρια" πιστεύετε λειτουργεί θετικά ή αρνητικά στο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Θετικά
Αρνητικά
Δεν έπαιξε κανένα ρόλο
Δε γνωρίζω

Δείτε αποτελέσματα
Δημοτικές Εκλογές 2010 & Περιφερειακές εκλογές 2010 Χρήσιμα & Καθημερινά

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: