To α’ τετράμηνο του 2012, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 3.956 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 75.033.16 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα. Σε σχέση με το Α’ τετράμηνο του 2011, τα παράπονα-καταγγελίες αυξήθηκαν, κατά 28,70% και τα χρήματα που επωφελήθηκαν οι καταναλωτές, αυξήθηκαν κατά 44,75%.
Το α’ τετράμηνο του 2012 ήταν και πάλι κυριολεκτικά «αφιερωμένο», στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Έτσι, τα παράπονα, οι καταγγελίες, τα αιτήματα, για συμβουλές και οι διαμαρτυρίες κρατούν, την πρώτη θέση του καταλόγου. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνδράμει τα μέλη του, στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας:
Περισσότεροι, από 2010 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές, στην ιστοσελίδα μας ή στους λογαριασμούς μας, στο facebook και στο twitter. 227 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. Όλοι αυτοί παρέλαβαν ενημερωτικό υλικό και αιτήσεις, για τις τράπεζες, ώστε να ξεκινήσουν τη διαδικασία.
197 καταναλωτές κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους.
167 καταναλωτές συναντήθηκαν, με τους ειδικούς του ΚΕ.Π.ΚΑ. και προετοιμάστηκαν οι προτάσεις, προς τις τράπεζες.
154 φάκελοι απεστάλησαν, προς τις τράπεζες. Πρέπει να επισημάνουμε ότι κάθε φάκελος αφορά ένα ή και περισσότερους καταναλωτές (οικογένεια), μία έως και 13 τράπεζες, ένα έως και πενήντα χρηματοδοτικά προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι οι 154 φάκελοι, που απεστάλησαν, στις τράπεζες, αντιστοιχούν, σε 577 σχέδια ρύθμισης οφειλών.
Να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ., αφού μελέτησε φακέλους δανειοληπτών, απέτρεψε περίπου το 20% αυτών να χρησιμοποιήσει το Ν.3869/2010, δίνοντας εναλλακτικούς τρόπους αποπληρωμής των δανείων τους.
Στις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος, περιλαμβάνονται 206 παράπονα – καταγγελίες, για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 48 παράπονα – καταγγελίες , για τη ΔΕΗ, 48 παράπονα – καταγγελίες, για το φυσικό αέριο, 22 παράπονα – καταγγελίες, για τις αστικές συγκοινωνίες, τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, 8 παράπονα – καταγγελίες, για την Ε.Υ.Α.Θ. και 88 παράπονα – καταγγελίες, για τους λοιπούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας. Τα παράπονα – καταγγελίες για τους λοιπούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, αφορούν τη ξαφνική παύση λειτουργίας των δύο εταιρειών (ENERGA και HELLAS POWER). Οι καταναλωτές αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα, όπως απώλεια εγγύησης αρχικής σύνδεσης, καταβολή, στις εταιρείες αυτές, της πρώτης δόσης του φόρου ακίνητης περιουσίας, που δεν αναγνωρίζει η Δ.Ε.Η. καθώς και κίνδυνο διακοπής της σύνδεσης, ενώ είχαν πληρωθεί οι λογαριασμοί ή οι καταναλωτές επιθυμούσαν να τους πληρώσουν.
Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, με τα ελαττωματικά προϊόντα και τις εγγυήσεις. Με βάση τη νομοθεσία ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει, ανάμεσα στη διόρθωση, στην αντικατάσταση, στη μείωση τιμής και στην επιστροφή των χρημάτων του, από τον πωλητή, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος. Δυστυχώς, οι πωλητές δεν επιτρέπουν, στον καταναλωτή να επιλέξει, αλλά του επιβάλλουν τη διόρθωση του προϊόντος. Επίσης, δεν εφαρμόζουν τη νομοθεσία, που προβλέπει ότι ελάττωμα, που παρουσιάστηκε, εντός 6 μηνών, από την αγορά, θεωρείται ότι προϋπήρχε.
Τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για τις τράπεζες, αφορούν παράνομες και καταχρηστικές χρεώσεις, που επιμένουν να επιβάλλουν, τα υπερβολικά υψηλά επιτόκια της καταναλωτικής πίστης και πιστωτικών καρτών, την άρνησή τους να μειώσουν τα επιτόκιά τους, σύμφωνα με τις μειώσεις των επιτοκίων Ε.Κ.Τ. και Euribor. Σ’ αυτές τις κατηγορίες που παρουσιάζονται για χρόνια προστέθηκαν, φέτος και οι αυθαίρετες παρακρατήσεις μισθών, συντάξεων, δώρων, επιδομάτων ανεργίας, πολυτέκνων κ.λπ., από λογαριασμούς καταθέσεων, λόγω οφειλών σε δάνεια ή κάρτες.
Η κατηγορία των δημόσιων υπηρεσιών αφορά παράπονα – καταγγελίες, για την επιβολή του Ειδικού Τέλους Ακινήτων, μέσω του λογαριασμού της Δ.Ε.Η. αλλά και τις ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας), μέσω του λογαριασμού της Δ.Ε.Η., όσον αφορά τη νομιμότητά τους.
Οι τουριστικές υπηρεσίες, επίσης, μας απασχόλησαν. Τα παράπονα και οι καταγγελίες αφορούσαν, κυρίως, παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, από αεροπορικές εταιρίες.
Τα παράπονα, για τις ασφαλιστικές εταιρίες αφορούν, κυρίως, καθυστερήσεις, στην εξαγορά ασφαλιστήριων συμβολαίων, παράνομη κατακράτηση παλαιότητας αυτοκινήτου, σε αποζημιώσεις ατυχημάτων, μειώσεις αποζημιώσεων, σε συμβόλαια ακινήτων, π.χ. για πλημμύρες από διαρροή σωληνώσεων, καθίζηση οικοδομής κ.λπ.
Οι καταγγελίες, για τα ινστιτούτα και τα γυμναστήρια, παρουσιάζουν μείωση τα τελευταία χρόνια. Κάποια ινστιτούτα, όμως, επιμένουν να μην εφαρμόζουν τη νομοθεσία και δημιουργούν σοβαρά προβλήματα.
Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 75.033,16 ευρώ.
Αναλυτικά από:
Ασφαλιστικές εταιρείες: 31.026,00 ευρώ
Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 26.624,00 ευρώ
Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 11.572,84 ευρώ
Τουριστικές επιχειρήσεις: 2.596,00 ευρώ
Ακυρώσεις συμβάσεων από πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος: 1.380,00 ευρώ
Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 1.410,00 ευρώ
Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 162,16 ευρώ
Επιστροφές προκαταβολών: 100,00 ευρώ
Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: