Την πλήρη κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων ζητά η ΕΣΕΕ με προτάσεις της για την μετά Κ.Β.Σ. εποχή


Κατηγορία: Ειδήσεις-Πολιτική

Αποστολέας:

Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, απέστειλε σήμερα επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών κ Γιάννη Στουρνάρα και τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Γιώργο Μαυραγάνη, με θέμα την πλήρη κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, καταθέτοντας πλήρεις και στοιχειοθετημένες προτάσεις. Στην επιστολή της αναφέρει ότι ο Κ.Β.Σ. και ο Κ.Φ.Ε. σήμερα αποτελούν ένα γραφειοκρατικό και δυσλειτουργικό νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο ουδόλως ανταποκρίνεται στις σημερινές συνθήκες αλλά ούτε και στην προσπάθεια των φορολογικών υπηρεσιών για την περιστολή της φοροδιαφυγής.  Σε αυτό το πλαίσιο, το εμπόριο προτείνει την αντικατάστασή του με εύχρηστες, σύγχρονες, λειτουργικές και πρακτικές εφαρμογές και λύσεις, οι οποίες αναλύονται διεξοδικά.

Οι προτάσεις της ΕΣΕΕ εκφράζουν την επιθυμία του συνόλου του εμπορικού κόσμου για άμεση και πλήρη κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων. Στην πολύ κρίσιμη καμπή στην οποία έχει βρεθεί η ελληνική επιχειρηματικότητα, το εν λόγω πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί τώρα ή ποτέ.

Πιο συγκεκριμένα, οι προτάσεις της ΕΣΕΕ για την μετά Κ.Β.Σ. εποχή είναι :

  • Ο τρόπος φορολογικού ελέγχου των επιχειρήσεων να διεκπεραιώνεται:
  • με την μέσω TAXIS διασταύρωση στοιχείων, των περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α., την υποβολή κατ’ έτος του πρώτου και τελευταίου Ζ της ταμειακής μηχανής (για ηλεκτρονική διασταύρωση και επαλήθευση του κύκλου εργασιών) και των συγκεντρωτικών καταστάσεων των τιμολογίων.
  • με τον έλεγχο της διακίνησης των αγαθών (αποδείξεις λιανικής-τιμολόγια κλπ.),
  • με την αυστηρώς ηλεκτρονική παρακολούθηση κατά την υποβολή των δηλώσεων ΦΠΑ,
  • να γίνεται τακτικός έλεγχος αν παρατηρείται έστω και μια παράβαση.
  • Αναμόρφωση της συλλογιστικής χαρακτηρισμού των δαπανών ως παραγωγικών. Η καταγραφή των εκπιπτόμενων και μη  δαπανών με την πάροδο των ετών έχει δημιουργήσει μια τεράστιου μεγέθους λίστα, άρα επιβάλλεται, σε κάθε περίπτωση, να εξετάζεται η παραγωγικότητα των  δαπανών με βάση μιας περιοριστικής καταγραφής και αποσαφήνιση του ορισμού της παραγωγικότητας αυτών.
  • Καθιέρωση φορολογικού πιστοποιητικού και για τις επιχειρήσεις οι οποίες δεν ελέγχονται υποχρεωτικά από Ορκωτούς Λογιστές. Οι πιστοποιημένοι Λογιστές – Φοροτεχνικοί να αναλάβουν  την έκδοσή του με τους όρους και υποχρεώσεις που διέπουν το πιστοποιητικό που εκδίδουν οι Ορκωτοί Λογιστές.
  • Τα κέρδη που πραγματικά επενδύονται να απαλλάσσονται της φορολογίας, ως αφορολόγητο επενδυτικό κεφάλαιο γνωστό και ως «αφορολόγητο αποθεματικό».  
  • Συμβουλευτικός και όχι μόνο κατασταλτικός φορολογικός έλεγχος με περιορισμό προστίμων και προσαυξήσεων καθώς και αναστολή ποινικών διώξεων με αυτόφωρη διαδικασία.

Η άμεση κατάργηση και αντικατάσταση του Κ.Β.Σ. απαιτεί:

1. Ένα νέο φορολογικό κώδικα ο οποίος θα καταγράφει με απλότητα και σαφήνεια τις υποχρεώσεις των επιτηδευματιών για την διακίνηση των αγαθών και την περιγραφή του είδους  έτσι ώστε αποφεύγοντας την γραφειοκρατία και την πολυπλοκότητα να απλοποιηθεί η έκδοση τους και να διευκολυνθεί  ο έλεγχος.  Ο έλεγχος της διακίνησης θα έχει σαν αποτέλεσμα την, κατά ένα μεγάλο ποσοστό,  περιστολή της φοροδιαφυγής.

2. Ένα πλαίσιο του τρόπου καταγραφής των οικονομικών δεδομένων σε καταστάσεις εσόδων – εξόδων – απογραφών για την φορολογία εισοδήματος και ειδικών καταστάσεων στις οποίες καταχωρούνται οι λοιπές πράξεις που αφορούν λοιπά  αντικείμενα φορολογικού ενδιαφέροντος (π.χ. αποσβέσεις, αυξήσεις κεφαλαίου για τον φόρο συγκέντρωσης, αναπροσαρμογή παγίων κ.τ.λ.)

3. Έναν κανονισμό φορολογικών ελέγχων με τη δημιουργία ανεξάρτητων ελεγκτικών φορέων οι οποίοι θα διενεργούν τους παρακάτω ελέγχους :
α) Φορολογικός έλεγχος.  Όλες οι επιχειρήσεις (εκτός αυτών που τηρούν βιβλία αγορών) θα ελέγχονται ηλεκτρονικά με ένα απλό τρόπο όπως ισχύει  για τα βιβλία εσόδων – εξόδων. Δηλαδή θα ελέγχονται οι αγορές, οι δαπάνες και τα έσοδα. Με τον τρόπο αυτό δεν απαιτούνται εξειδικευμένες ελεγκτικές γνώσεις.
β) Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων (ισολογισμών)  πραγματοποιούμενος μέσω ΓΕΜΗ δηλαδή ηλεκτρονική διασταύρωση και έλεγχος των στοιχείων  του ενεργητικού και του παθητικού για την απεικόνιση  της πραγματικής οικονομικής κατάστασης της επιχείρησης με σκοπό την διασφάλιση των τρίτων έτσι ώστε οι οικονομικές καταστάσεις των επιχειρήσεων να ανταποκρίνονται  στις απαιτήσεις της νομοθεσίας. 
γ) Διαχειριστικός έλεγχος. Αυτός να γίνεται από ορκωτούς λογιστές και έχει σχέση με τα συμφέροντα των μετόχων.

4.Μία ηλεκτρονική διαδικασία συναλλαγών και χρήση ηλεκτρονικού χρήματος μέσω φοροκάρτας. Η χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών φαίνεται ότι διευκολύνει το κράτος και τις τράπεζες,  λόγω έλλειψης μετρητών στην αγορά ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
5.Την online σύνδεση των ταμειακών μηχανών με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για καταβολή ΦΠΑ και ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, δηλώσεων, καταθέσεων και κύκλου εργασιών.

Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα
Εκτύπωση σελίδας
Αποστολή σε φίλο

Σχολιάστε:







Σχετικές Κατηγορίες

Δημοσκόπηση
Ο διαχωρισμός του νομού σύμφωνα με το "Σχέδιο Καποδίστρια" πιστεύετε λειτουργεί θετικά ή αρνητικά στο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Θετικά
Αρνητικά
Δεν έπαιξε κανένα ρόλο
Δε γνωρίζω

Δείτε αποτελέσματα
Δημοτικές Εκλογές 2010 & Περιφερειακές εκλογές 2010 Χρήσιμα & Καθημερινά

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: