Από την 1η Ιουλίου 2012, ισχύουν νέες τιμές, για τις φωνητικές κλήσεις, τα γραπτά μηνύματα και το «κατέβασμα» δεδομένων, μέσω κινητών τηλεφώνων, όταν βρισκόμαστε, στο εξωτερικό.
Οι Ενώσεις Καταναλωτών, στην Ευρώπη αγωνιζόμαστε, εδώ και πολλά χρόνια, για να μειώσουμε το κόστος της περιαγωγής (δηλαδή της σύνδεσής μας, μέσω κινητού τηλεφώνου, σε άλλο κράτος-μέλος, από αυτό της χώρας διαμονής μας). Έτσι, ο πρώτος Κανονισμός που όρισε τις τιμές περιαγωγής, θεσμοθετήθηκε το 2007. Όμως, όριζε τιμές, μόνο για τις φωνητικές κλήσεις και τα γραπτά μηνύματα. Έτσι το 2011, το 72% των καταναλωτών θεωρούσαν τις τιμές, για τις διασυνοριακές κλήσεις, μέσω κινητών τηλεφώνων, πολύ υψηλές, με αποτέλεσμα να μειώνουν τη χρήση του κινητού τους τηλεφώνου, όταν βρίσκονταν στο εξωτερικό. Μόνο 19% των καταναλωτών θεωρούσαν ότι οι τιμές ήταν «δίκαιες».
Ο νέος Κανονισμός, για το κόστος περιαγωγής, τέθηκε, σε εφαρμογή την 1η Ιουλίου 2012 και προβλέπει τις παρακάτω τιμές λιανικής, “χωρίς ΦΠΑ”:
|
1η Ιουλίου 2012 |
1η Ιουλίου 2013 |
1η Ιουλίου 2014 |
Δεδομένα ανά (MB) |
70 σεντς |
45 σεντς |
20 σεντς |
Εξερχόμενες φωνητικές κλήσεις (ανά λεπτό) |
29 σεντς |
24 σεντς |
19 σεντς |
Εισερχόμενες φωνητικές κλήσεις (ανά λεπτό) |
8 σεντς |
7 σεντς |
5 σεντς |
Γραπτά μηνύματα (ανά μήνυμα) |
9 σεντς |
8 σεντς |
6 σεντς |
Παρ’ όλη τη νίκη αυτή του Ευρωπαϊκού Καταναλωτικού Κινήματος, έχουμε πολύ δρόμο, ακόμη, μπροστά μας. Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας πρέπει να αρχίσουν να ανταγωνίζονται, μεταξύ τους, για να δώσουν καλύτερες τιμές και επιλογές, στους καταναλωτές και να σταματήσουν να εφαρμόζουν όλες, το τιμολόγιο, που προβλέπει ο Κανονισμός. Οι τιμές του Κανονισμού είναι οι ανώτατες και οι εταιρίες μπορούν να ανταγωνιστούν, με χαμηλότερες τιμές.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: