Ημέρα χωρίς αυτοκίνητα : Δήμος χωρίς φρεσκάδα και ιδέες


Κατηγορία: Περιβάλλον

Αποστολέας:

Νίνος Νικόλαος

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας

Όπως είναι γνωστό έχει καθιερωθεί η 22α Σεπτέμβρη σαν «ημέρα χωρίς αυτοκίνητα», και υποδεικνύεται προς τους δήμους μια προσπάθεια τους, με την οργάνωση οποιωνδήποτε εκδηλώσεων για την προώθηση της μη χρήσης του αυτοκινήτου μας κατά την καθημερινότητα μας στην πόλη μας, με όσα οφέλη μια τέτοια πραγματικότητα εμπεριέχει (περιβαλλοντικά, οικολογικά, υγείας κλπ).

Σαφέστατα η προώθηση, ( και κυρίως η επίτευξη!) , μιας τέτοιας επιδίωξης βρίσκεται στην σωστή κατεύθυνση, και δεν χρειάζονται επιχειρήματα για την αυταπόδεικτη σημασία της.
Όμως πάνω στο τι οφείλουμε να οργανώσουμε, χρειάζεται πολύ «συζήτηση»!

Εδώ στην πόλη μας, κάποιοι «έχουν κολλήσει» στην ( νέα) αντίληψη, ότι όλη αυτή η προσπάθεια κινείται , μονόδρομα, πάνω σε ένα και μοναδικό άξονα, που ονομάζεται «χρήση ποδηλάτου».

Ετσι ,κάθε φορά που «γιορτάζεται» αυτή η ημέρα του Σεπτέμβρη, ακολουθείται η ίδια συντηρητική  «συνταγή»!

Μαζεύουμε τα παιδιά και τα «αμολούμε» με τα ποδήλατα σε χώρους περιορισμένους, όπως πχ η Μαρίνα, ο δημοτικός κήπος κλπ, και με καλλίτερη ή χειρότερη οργάνωση , νομίζουμε ,ότι επιτελέσαμε το καθήκον μας και ανταποκριθήκαμε στην υπόδειξη!

Εχω πεί και έχω γράψει πολλές φορές, ότι η χρήση του ποδηλάτου δεν είναι η λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, ούτε η  απάντηση στο  ερώτημα της αστικής κινητικότητας.

Απεναντίας, υπάρχουν πολλές παράμετροι που αποδεικνύουν, ότι η χρήση του ποδηλάτου μπορεί να χαρακτηρισθεί και ως αρνητική!

Όμως το παρόν σημείωμα δεν αφορά στο ποδήλατο ( για το οποίο αν και όταν οργανωθεί κάποια δημόσια συζήτηση ,θα μπορούσαμε να καταθέσουμε «πολλά»), αλλά στην προώθηση της ιδέας της «μη χρήσης του αυτοκινήτου μας», και θα περιορισθώ σε αυτήν.

Αυτή η ημέρα θα έπρεπε να δώσει στους πολίτες, μια ομορφότερη εικόνα που θα μπορούσε να έχει η πόλη τους, μια περισσότερη ποιότητα ζωής που σήμερα την στερούνται, και να αποτελέσει μια απόδειξη ,πώς όλα όσα λέμε «στην θεωρία» μπορούν να γίνουν «στην πράξη»!

Επειδή βασική προϋπόθεση, για «να μπορούμε να μιλούμε» για περιορισμό της χρήσης του αυτοκινήτου τους από τους πολίτες είναι η ύπαρξη και λειτουργία μιας σωστής και πλήρους μαζικής μεταφοράς στην πόλη, θάπρεπε αυτήν την ημέρα να λειτουργήσει αυτή η μαζική μεταφορά! Δηλαδή θάπρεπε να έχουν συνεργασθεί ,ο δήμος και το ΚΤΕΛ, ώστε να λειτουργήσουν, δωρεάν (αυτήν την ημέρα), οι γνωστές αστικές γραμμές που προβλέπει η κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης μας.

Ακόμη, επειδή η «επιτυχία» αυτής της αστικής συγκοινωνίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με  «τα γνωστά» κίνητρα και αντικίνητρα, ( τα οποία πλειστάκις έχουμε επαναλάβει!), θάπρεπε αυτήν την ημέρα να λειτουργήσουν ,μαζί με την μαζική μεταφορά, και αυτά τα μέτρα, ώστε  «να δεί» ο πολίτης, όταν μιλούμε για λύση του κυκλοφοριακού «τι εννοούμε», και τι υλοποιούμε!

Δηλαδή χρειαζόταν μια «οργάνωση» αυτής της κυκλοφοριακής γιορτής, η οποία προφανέστατα ούτε υπήρξε, ούτε κάν «απασχόλησε» τον δήμο!

Είναι γνωστό, ότι η λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος και η επιτυχία της μη (περιττής) χρήσης του αυτοκινήτου τους από τους πολίτες, ανοίγει πολλές δυνατότητες  προσφοράς ποιότητας ζωής στους πολίτες ( κάθε ηλικίας) αλλά και άλλης αισθητικής της πόλης. Η χρήση του ποδηλάτου, που τόσο περιττά και υπερβολικά διαφημίζεται, ούτε αποτελεί πανάκεια, ούτε έχει καμιά σχέση με όσα (πραγματικά) μπορούμε να ωφεληθούμε ,σαν πόλη και σαν πολίτες της, στην πόλη μας.

Ετσι θα μπορούσαν να υλοποιηθούν τέτοιες δράσεις, από εκείνες που (σε περίπτωση ελαχιστοποίησης της χρήσης του αυτοκινήτου τους από τους πολίτες) θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε και να προσφέρουμε στην πόλη και στους πολίτες της.

Σαν «πρόχειρες» προτάσεις θα μπορούσα, εντελώς ενδεικτικά, να καταθέσω τις πιο κάτω :

Θα μπορούσαν να «κλείσουν» τμήματα της λεωφόρου ( με αντίστοιχη αναστροφή της κίνησης στην Γερακάρη, για να «ζευγαρώσει » λειτουργικά με την Μοάτσου), ώστε να «δοθούν» σε διάφορες ποιοτικές δραστηριότητες.

Ετσι θα μπορούσε,

1/  να αναπτυχθεί κρεμαστό πράσινο στις οποιεσδήποτε  κολώνες  της λεωφόρου, και με σχετική συνεργασία με τους ιδιοκτήτες των παρόδιων ακινήτων όμοιο κρεμαστό πράσινο στα μπαλκόνια και στις προσόψεις των κτιρίων.

2/  να  στρωθεί τεχνητό γρασίδι σε τμήματα της λεωφόρου (όπως γίνεται κάθε χρόνο στην οδό Πανεπιστημίου στην Αθήνα) και να οργανωθούν διάφορες δραστηριότητες πάνω στο καλυμμένο οδόστρωμα της ,( από απλό ποδόσφαιρο μέχρι αγώνες δρόμου μαμάδων με τα καροτσάκια των μωρών τους!).

3/  να οργανωθούν πρωτότυποι «αγώνες» όπου θα συμμετέχουν οι πολίτες, όπως πχ αγώνες δρόμου γυναικών που να φορούν τακούνια, ανδρών που να μεταφέρουν στον ώμο τις γυναίκες τους, των οδοκαθαριστών της πόλης με τα καροτσάκια τους, παιδιών με τα πατίνια τους κλπ κλπ ( υπάρχει μεγάλη «γκάμα» τέτοιων προτάσεων από εμπειρία  άλλων περιοχών)!
Με τέτοιες δραστηριότητες θα υπάρξει και ψυχαγωγία ,(αφού μιλούμε για γιορτή ημέρας χωρίς αυτοκίνητο), και ενημέρωση, και βίωση μιας άλλης νέας πραγματικότητας που θέλουμε να προπαγανδίσουμε!

Επειδή χρειάζεται η ανάπτυξη εποικοδομητικού διαλόγου, μεταξύ δήμου ( που έχει την αρμοδιότητα και ευθύνη όλης αυτής της υποχρέωσης) και των πολιτών, πού τόσο πολύ λείπει στην πόλη μας, θα έπρεπε να οργανωθούν σχετικές εκδηλώσεις ανάπτυξης και καρπόδεσης του.

Ετσι:

α/ θα έπρεπε να οργανωθούν δημόσιες συζητήσεις [ πχ δημόσια ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ( σε κατάλληλο χώρο)] με αντικείμενο αυτήν την στόχευση, δηλ την μη χρήση του αυτοκινήτου τους από τους πολίτες.

β/ θα έπρεπε να υπάρξει ειδική συνέντευξη τύπου, ή εκπομπή διαλόγου σε τοπικό ραδιόφωνο κλπ, στην οποία να συμμετέχουν οι εμπλεκόμενοι, για να συζητηθούν οι παράμετροι αυτής της στόχευσης.

Όλα αυτά όμως προϋποθέτουν να ασχοληθεί σοβαρά κάποιος (εν προκειμένω ο δήμος!), να γνωρίζει και να  «πιστεύει» αυτά πού πρέπει και μπορούν να γίνουν, και να γίνει μια σωστή οργάνωση για να δώσει αποτελέσματα.

Στον δήμο μας, δυστυχώς, εδώ και επτά χρόνια το μόνο που κάνουν είναι «να κοσκινίζουν» ( κατά πού λέει και η γνωστή παροιμία), χωρίς να «ζυμώσουν» τίποτε μέχρι σήμερα!

Η «ημέρα χωρίς αυτοκίνητο» για μια ακόμη χρονιά «γιορτάσθηκε» με… «επαναλήψεις», γιατί δεν υπάρχει φρεσκάδα δεν υπάρχουν ιδέες ( ούτε και σε αυτόν τον τομέα)!

Θα επαναλάβω ,δυστυχώς και με ειλικρινή λύπη μου, ότι αυτός ο δήμος είναι «καταδικασμένος»,  όπως είχε «διαπιστώσει» και κάποιος πριν λίγα χρόνια!

Αυτή την «καταδίκη»  του μαραζώματος ( για να χρησιμοποιήσουμε την γνωστή διαπίστωση γνωστού τουριστικού επιχειρηματία της πόλης μας), της έλλειψης φρεσκάδας, της στέρεψης σε ιδέες, της διαχειριστικής επανάληψης του «μια από τα ίδια», οφείλουμε να την αντιμετωπίσουμε με ένα « Εφετείο», όπου όλοι μαζί θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε την πόλη μας.

Είναι κάτι που μπορεί να γίνει, και αφού οι αρμόδιοι «δεν ενδιαφέρονται», ας το «επιβάλλουμε» εμείς οι πολίτες!

Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα
Εκτύπωση σελίδας
Αποστολή σε φίλο

Σχολιάστε:







Σχετικές Κατηγορίες

Δημοσκόπηση
Ο διαχωρισμός του νομού σύμφωνα με το "Σχέδιο Καποδίστρια" πιστεύετε λειτουργεί θετικά ή αρνητικά στο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Θετικά
Αρνητικά
Δεν έπαιξε κανένα ρόλο
Δε γνωρίζω

Δείτε αποτελέσματα
Δημοτικές Εκλογές 2010 & Περιφερειακές εκλογές 2010 Χρήσιμα & Καθημερινά

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: