To 2012, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 9.401 ερωτήματα - καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Η ανάλυσή τους είναι:
Α/Α |
Κατηγορία |
Αριθμός |
Ποσοστό |
|
1 |
Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών |
|
4.373 |
46,52 |
2 |
Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος |
|
1.072 |
11,40 |
|
Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών |
600 |
|
|
|
ΔΕΗ |
136 |
|
|
|
Λοιποί πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας |
152 |
|
|
|
Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος |
94 |
|
|
|
Φυσικό Αέριο |
78 |
|
|
|
ΕΥΑΘ |
12 |
|
|
3 |
Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις |
|
840 |
8,94 |
4 |
Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες |
|
472 |
5,02 |
5 |
Δημόσιες υπηρεσίες - Υπηρεσίες ΟΤΑ |
|
392 |
4,17 |
6 |
Τουριστικές υπηρεσίες |
|
276 |
2,94 |
7 |
Λοιπές καταγγελίες |
|
200 |
2,13 |
8 |
Παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές |
|
192 |
2,04 |
9 |
Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες |
|
188 |
2,00 |
10 |
Ενοίκια - Κοινόχρηστα |
|
184 |
1,96 |
11 |
Ακατάλληλα τρόφιμα |
|
176 |
1,87 |
12 |
Πωλήσεις από απόσταση |
|
140 |
1,49 |
13 |
Ινστιτούτα - Γυμναστήρια |
|
132 |
1,40 |
14 |
Ασφαλιστικές υπηρεσίες |
|
118 |
1,26 |
15 |
Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών |
|
110 |
1,17 |
16 |
Φόρος Β' κατοικίας |
|
102 |
1,08 |
17 |
Αυξήσεις τιμών |
|
68 |
0,72 |
18 |
Εκπτώσεις |
|
64 |
0,68 |
19 |
Σούπερμάρκετ |
|
58 |
0,62 |
20 |
Προκαταβολές |
|
54 |
0,57 |
21 |
Νοθεία - Κλοπή καυσίμων |
|
52 |
0,55 |
22 |
Φάρμακα- υγεία |
|
50 |
0,53 |
23 |
Εισπρακτικές εταιρίες |
|
42 |
0,45 |
24 |
Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος |
|
36 |
0,38 |
25 |
Παραβίαση Προσωπικών Δεδομένων & Ιδιωτικής Ζωής |
|
10 |
0,11 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
9.401 |
100,00 |
Μέσα στο 2012, δεχτήκαμε 1391 καταγγελίες, 3572 παράπονα, 4438 ερωτήματα καταναλωτών. Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 9401 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 30% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Το υπόλοιπο 70% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη. Το 98,85% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές.
16 καταγγελίες δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 637.297,39 ευρώ. Αναλυτικά από:
Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Το 2012 ήταν και πάλι η χρονιά των τραπεζών και των υπερχρεωμένων νοικοκυριών. Έτσι, τα παράπονα, οι καταγγελίες, τα αιτήματα για συμβουλές και οι διαμαρτυρίες εκτοξεύτηκαν, στην πρώτη θέση του καταλόγου του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνδράμει τα μέλη του, στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας:
Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Όμως, το ΚΕ.Π.ΚΑ., για να επιλύσει τα προβλήματα των καταναλωτών και να συμβουλέψει όλους όσους το χρησιμοποιούν, χρειάζεται περισσότερα μέλη.
Δυστυχώς εάν συνεχίσει η ίδια νοοτροπία να «θυμόμαστε» το ΚΕ.Π.ΚΑ. και να το χρησιμοποιούμε, μόνον όταν έχουμε πρόβλημα, χωρίς να γινόμαστε μέλη, σύντομα δεν θα το βρίσκουμε.
Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ.,
τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: