Διαδικτυακός Τουρισμός: Νέα δεδομένα για τις Τουριστικές Επιχειρήσεις?


Κατηγορία: Τουρισμός

Αποστολέας:

Στεφανάκης Πέτρος

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας

Το internet είναι αναμφισβήτητα το πιο ταχύτατα αναπτυσσόμενο μέσο προβολής και προώθησης των επιχειρήσεων σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Φυσικά αυτό έχει αντίκτυπο και στο τουριστικό προϊόν, στο οποίο αναμένονται ριζικές αλλαγές στον τρόπο προώθησης των προορισμών καθώς και των επιχειρήσεων που περιλαμβάνονται μέσα σε αυτό.

Διάφορες έρευνες που κατά καιρούς γίνονται σε όλο τον κόσμο δείχνουν την τάση που επικρατεί στον τρόπο που γίνονται οι κρατήσεις εισιτηρίων και ξενοδοχείων. Για παράδειγμα η έρευνα της εταιρείας Mintel (δείγμα 1300 ατόμων) από την Μεγάλη Βρετανία δείχνει ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να κάνουν τις κρατήσεις τους μέσω Internet , παρά να πάνε στον ταξιδιωτικό τους πράκτορα. Συγκεκριμένα, η έρευνα (δείγμα 1300 ατόμων)  έδειξε ότι 33% των ερωτηθέντων κάνουν κρατήσεις διακοπών μέσω Internet και μόλις το 32% προτιμά να κλείνει διακοπές απευθυνόμενο σε τουριστικό γραφείο . Το υπόλοιπο ποσοστό των 35% κάνει κρατήσεις είτε απευθείας μέσω των tour operators, είτε μέσω teletext ή και μέσω των περιοδικών και εφημερίδων.

Επίσης μια έρευνα της PhocusWrigth διαπιστώνει ότι, κατά τη διάρκεια της προσεχούς τριετίας, το δίκτυο διανομής των ξενοδοχειακών υπηρεσιών θα γνωρίσει θεμελιώδεις αλλαγές όσον αφορά το οικονομικό μοντέλο του, γεγονός που θα οδηγήσει σε ανακατατάξεις. Σύμφωνα με την έρευνα, οι ξενοδόχοι στρέφονται στις online ηλεκτρονικές ταξιδιωτικές υπηρεσίες με στόχο να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο των κενών κλινών.

Φυσικά όλα αυτά δεν έχουν αφήσει αδιάφορους τους παγκόσμιους επιχειρηματικούς κολοσσούς που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό. Η EasyJet, ο μεγαλύτερος χαμηλού κόστους αερομεταφορέας παγκοσμίως, έχει επενδύσει υπέρογκα ποσά ώστε οι online υπηρεσίες της να είναι οι ανταγωνιστικότερες της αγοράς. Έτσι μετά από διάστημα συνεχούς ανάπτυξης των πωλήσεων της μέσων internet, το ποσοστό αυτών των πωλήσεων, βρίσκεται σταθερά άνω του 70% σε σχέση με τις πωλήσεις μέσω τηλεφώνου. Από την άλλη μεριά εταιρείες όπως η Τhomson και η Τhomas Cook έχουν αποφασίσει πρόγραμμα μείωσης των τουριστικών γραφείων τους στη Μεγάλη Βρετανία, λόγω της αύξησης των πωλήσεων μέσω του διαδικτύου. Στις κρατήσεις δωματίων, εταιρείες παγκόσμιας εμβέλειας όπως Expedia.com και Travelocity.com, παρουσιάζουν ραγδαία αύξηση του μεριδίου που κατέχουν στην αγορά λόγω της νέας πραγματικότητας του διαδικτύου. Στην Κρήτη, η ενοικιάσεις δωματίων μέσω internet βρίσκονται ακόμα σε εμβρυακό στάδιο σε σχέση πάντα με τις δυνατότητες του νησιού. Οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων μόλις πριν λίγα χρόνια άρχισαν να εμπιστεύονται το internet  με σκοπό να αυξήσουν τις κρατήσεις τους, καθώς και να απαλλαγούν από τα υπέρογκα ποσοστά που παρακρατούνται σε κάθε κράτηση, από τους τουριστικούς πράκτορες. Η Κρήτη διαθέτει ελάχιστες ιστοσελίδες στις οποίες μπορεί κανείς να προβάλει το κατάλυμα και να αυξήσει τις πωλήσεις του. Το Crete.gr είναι ένας από τους διαδικτυακούς τόπους ο οποίος επιδιώκει να προβάλει καλύτερα το νησί, καθώς και να βελτιώνει τις υπηρεσίες του, με σκοπό την αύξηση των κρατήσεων προς όφελος των ιδιοκτητών καταλυμάτων. Τα προνόμια τέτοιων ιστοσελίδων για τους ξενοδόχους είναι πολλαπλά αφού προσφέρουν τα παρακάτω:

  • Η ολοκληρωμένη παρουσίαση του, μέσα από πλούσιο φωτογραφικό υλικό, ιστορικά στοιχεία και πλήρη αναφορά στους δήμους, δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να έχει σφαιρική εικόνα για την ορθότερη επιλογή του τόπου διαμονής του. Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το ξενοδοχείο, τη βίλα ή το ενοικιαζόμενο δωμάτιο που επιθυμεί, ανάμεσα σε ειδικά επιλεγμένα καταλύματα που καλύπτουν και τον ποιο απαιτητικό χρήστη.
  • Η συναλλαγή γίνεται κατευθείαν με τους διαχειριστές των καταλυμάτων, όπου επιτρέπει στο χρήστη να διαπραγματεύεται τις τιμές και τις ημερομηνίες, σύμφωνα με τις προσωπικές του ανάγκες. Η πρακτική αυτή προσφέρει μια αμεσότητα μεταξύ πελάτη και ιδιοκτήτη με αποτέλεσμα να γίνεται ταχύτερα η κράτηση και με τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα.
  • Δραστηριοποιούνται στην Κρήτη διατηρώντας συνεχή στενή επαφή με τους συνεργάτες της με σκοπό τη βελτίωση και εξέλιξη των υπηρεσιών που προσφέρει.
  • Χαμηλό ετήσιο κόστος καταχώρησης που προφανώς βελτιώνει τα περιθώρια κέρδους, αφού απαλλάσσεται ο ξενοδόχος από ποσοστά σε κάθε κράτηση.

 Είναι γεγονός ότι το τουριστικό προϊόν θα αλλάξει ριζικά τα επόμενα χρόνια, και ο μόνος δρόμος είναι αυτός του διαδικτύου. Μήπως οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον οικονομικό κλάδο, πρέπει να θέσουν από τώρα τις βάσεις με την είσοδο τους στο internet, έτσι ώστε να είναι παρόν στις εξελίξεις που θα διαδραματιστούν στο μέλλον?

 

 

Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα
Εκτύπωση σελίδας
Αποστολή σε φίλο

Σχολιάστε:







Σχετικές Κατηγορίες

Δημοσκόπηση
Ο διαχωρισμός του νομού σύμφωνα με το "Σχέδιο Καποδίστρια" πιστεύετε λειτουργεί θετικά ή αρνητικά στο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Θετικά
Αρνητικά
Δεν έπαιξε κανένα ρόλο
Δε γνωρίζω

Δείτε αποτελέσματα
Δημοτικές Εκλογές 2010 & Περιφερειακές εκλογές 2010 Χρήσιμα & Καθημερινά

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: