Αρ.Πρωτ.: 996
Θεσσαλονίκη, 8 Ιουλίου 2014
Τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα κατατάσσονται, σε αστέρια, (1-5), με βάση κριτήρια, που καθορίζονται, από τον Ε.Ο.Τ.
Ξενοδοχεία – Ενοικιαζόμενα Διαμερίσματα
Οι τιμές, διαμορφώνονται, ελεύθερα. Καθορίζονται από κάθε επιχείρηση δύο κατώτατα όρια τιμών, και δύο ανώτατα, που αντιστοιχούν, στη χαμηλή περίοδο και στην υψηλή. Οι ξενοδόχοι μπορούν να κάνουν έκπτωση και στις κατώτερες τιμές. Επίσης, οι ξενοδόχοι αποφασίζουν τα χρονικά διαστήματα, που θα εντάξουν, στη χαμηλή και στην υψηλή περίοδο. Οι ξενοδόχοι υποβάλλουν, στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, τους τιμοκαταλόγους τους, προς έγκριση και θεώρηση. Ένα θεωρημένο αντίγραφο της δήλωσης τιμών και του τιμοκαταλόγου, αποστέλλονται, στον ξενοδόχο, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να τηρεί αυτά τα έγγραφα, στην υποδοχή και να τα δείχνει, κάθε φορά, που του το ζητήσει ο πελάτης. Επίσης, πινακίδες τιμών πρέπει να αναρτώνται, σε όλα τα δωμάτια. Για τις τιμές, το Ξ.Ε.Ε. ενημερώνει και τον Ε.Ο.Τ. Εφόσον δίκλινο δωμάτιο ξενοδοχείου 2 αστέρων και άνω, διατεθεί, σε ένα άτομο, θα εισπράττεται το 80% της τιμής του δίκλινου. Η τιμή, που θα προκύπτει, όμως δε μπορεί να είναι μικρότερη της τιμής του μονόκλινου. Ο ξενοδόχος μπορεί να ορίζει διαφορετικές τιμές, στα διαφορετικά δωμάτια (π.χ. με θέα τη θάλασσα κ.λπ.). Αν ο πελάτης ζητήσει προσθήκη κρεβατιού, τότε η εγκεκριμένη τιμή αυξάνεται, κατά 10% - 20%.
Οι ξενοδόχοι υποχρεούνται να αναρτούν τιμοκαταλόγους, σε κάθε δωμάτιο, στους οποίους πρέπει να αναγράφεται η τιμή του δωματίου. Επίσης, όλες οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πρέπει να είναι εφοδιασμένες, με το ειδικό σήμα του ΕΟΤ και να τηρούν τους κανόνες υγιεινής.
Ο ξενοδόχος πρέπει να:
Ο πελάτης πρέπει να:
Αν ο πελάτης παραβεί, τα παραπάνω, ο ξενοδόχος μπορεί να του ζητήσει να εκκενώσει το δωμάτιο, εντός 24ωρών.
Εάν το δωμάτιο, που έχουμε κλείσει, δεν είναι διαθέσιμο, ο ξενοδόχος πρέπει να εξασφαλίσει τη διαμονή μας, σε άλλο ξενοδοχείο, της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, το οποίο θα βρίσκεται, στην ίδια πόλη και θα διαθέτει τις ίδιες ανέσεις και προϋποθέσεις διαμονής, όπως αυτές που διαφημίζει, για το δικό του ξενοδοχείο. Ταυτόχρονα, οφείλει να μας καταβάλει, τα έξοδα μεταφοράς, στο άλλο ξενοδοχείο και την τυχόν επιπλέον διαφορά τιμής. Εάν δεν καταστεί αυτό δυνατό, ο ξενοδόχος πρέπει να μας αποζημιώσει, με το σύνολο του συμφωνημένου τιμήματος διαμονής.
Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη, για τυχόν απώλεια ή κλοπή των πολύτιμων αντικειμένων και χρημάτων μας, μόνο αν τα παραδώσουμε, προς φύλαξη, λαμβάνοντας απόδειξη.
Η ημέρα της άφιξής μας χρεώνεται ολόκληρη, ακόμα και αν φτάσουμε, πολύ αργά.
Την ημέρα της αναχώρησης πρέπει να αδειάσουμε το δωμάτιο, μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Αν μείνουμε, μετά τις 12 το μεσημέρι και μέχρι τις 6:00 το απόγευμα, πρέπει να καταβάλλουμε το μισό της τιμής, για μια μέρα. Εάν μείνουμε και μετά τις 6:00 το απόγευμα πρέπει να πληρώσουμε το αντίτιμο της παραμονής, για μια ολόκληρη ημέρα. Εάν, όμως, το δωμάτιο έχει κρατηθεί και από άλλο πελάτη, ο ξενοδόχος έχει το δικαίωμα να απομακρύνει τα πράγματά μας.
Τα κατοικίδια ζώα απαγορεύονται, στα ξενοδοχεία, που δε διαθέτουν ειδικούς χώρους. Για το λόγο αυτό, ας φροντίσουμε, πριν ξεκινήσουμε, για το ξενοδοχείο, να μάθουμε, αν επιτρέπεται να έχουμε, μαζί μας, το αγαπημένο μας κατοικίδιο.
Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα πρέπει να διαθέτουν το βασικό εξοπλισμό μίας οικίας, όπως π.χ. ψυγείο, κουζίνα, μαγειρικά σκεύη, χώρους υγιεινής, καθώς και να διαθέτουν σωστό φωτισμό. Επίσης, πρέπει να πληρούν τους κανόνες υγιεινής και καθαριότητας.
Κάμπινγκ
Όπως για τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, έτσι και για τα κάμπινγκ, οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα. Καθορίζονται δύο κατώτατα όρια, ανά επιχείρηση, για τη χαμηλή και την υψηλή περίοδο. Ο καθορισμός των τιμών αφορά τις βασικές παροχές (π.χ. διανυκτέρευση ατόμου, στάθμευση οχήματος, χώρο για σκηνή, τροχόσπιτο κ.λπ., ηλεκτρικό ρεύμα, ενοικίαση σκηνής, ή δωματίου). Οι τιμές πρόσθετων παροχών (π.χ. χρήση ηλεκτρικής εστίας, σιδήρου, πισίνας κ.λπ.) καθορίζονται, ελεύθερα. Η υψηλή και χαμηλή περίοδος καθορίζεται, από τον επιχειρηματία. Οι επιχειρηματίες υποβάλλουν δήλωση τιμών στο Ξ.Ε.Ε., το οποίο στέλνει ένα αντίγραφο, στον Ε.Ο.Τ. και ένα αντίγραφο μαζί με συμπληρωμένη και σφραγισμένη πινακίδα τιμών, σε κάθε κάμπινγκ. Η σφραγισμένη πινακίδα τιμών πρέπει να είναι αναρτημένη, σε εμφανές σημείο του χώρου υποδοχής του κάμπινγκ. Οι ιδιοκτήτες κάμπινγκ μπορούν να κάνουν έκπτωση, στις εγκεκριμένες τιμές.
Στα κάμπινγκ πρέπει να πληρούνται οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας.
Για να αποδείξουμε ότι ο ξενοδόχος ή ο ιδιοκτήτης του δωματίου ή του κάμπινγκ, δεν τήρησαν τη συμφωνία τους, μαζί μας, πρέπει να υπογράψουμε, μαζί τους, μια γραπτή σύμβαση, στην οποία θα αναφέρονται, αναλυτικά, τόσο οι προσφερόμενες υπηρεσίες, όσο και οι χρεώσεις. Επειδή αυτό είναι δύσκολο, όταν το κατάλυμα βρίσκεται, σε άλλη περιοχή, από αυτήν του τόπου διαμονής του καταναλωτή, καλόν είναι να ζητούμε να μας αποσταλεί η σύμβαση ταχυδρομικά ή με fax, πριν πληρώσουμε την προκαταβολή. Εάν και αυτό είναι αδύνατο τότε, αναγράφουμε τους όρους, στο έμβασμα της προκαταβολής. Η είσπραξη της προκαταβολής αποτελεί έμμεση αποδοχή των όρων, που αναγράφονται στο έμβασμα.
Αν κλείσουμε κάποιο κατάλυμα, μέσω διαδικτύου, καλό θα είναι να επικοινωνήσουμε και τηλεφωνικά, απευθείας, με τον ξενοδόχο, για να επιβεβαιώσουμε την κράτησή μας και τις παροχές, που μας υποσχέθηκαν.
Τέλος, πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι σχέσεις ξενοδόχων και πελατών ρυθμίζονται, με κανονισμό, που έχει ισχύ νόμου και τον οποίο μπορούμε να διαβάσουμε, στη διεύθυνση http://www.grhotels.gr/Documents/sxeseis.pdf
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών,
σας εύχεται καλό καλοκαίρι.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: