Μετά από δέκα και πλέον χρόνια προτάσεων και πιέσεων προς τις εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης, εκδόθηκε πέρυσι σχετική Υπουργική Απόφαση με στόχο την προστασία των καταναλωτών από τις αυθαιρεσίες των Κέντρων Αδυνατίσματος.
Ωστόσο οι εν λόγω εταιρείες συνεχίζουν τις απαράδεκτες, παράνομες και αντιδεοντολογικές πρακτικές τους, είτε εκμεταλλευόμενες την αδράνεια των εποπτικών αρχών, είτε εφευρίσκοντας νέους τρόπους εγκλωβισμού των καταναλωτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το Σεπτέμβριο του 2008 μέχρι σήμερα, οι σχετικές παρεμβάσεις της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. έχουν πάρει τη δεύτερη θέση σε πλήθος μετά τις τράπεζες, ξεπερνώντας ακόμα και τον ιδιαίτερα προβληματικό χώρο των τηλεπικοινωνιών…
Συγκεκριμένα:
Έτσι αν θελήσει ο καταναλωτής να υπαναχωρήσει:
α. δεν γνωρίζει πόσα προγράμματα έχει υπογράψει και ποιο ποσό
τον έχουν χρεώσει στις τράπεζες.
β. δεν έχει καμία απόδειξη για τα χρήματα που κατέβαλε.
γ. Δεν μπορεί να αποδείξει ότι τα χρήματα από το καταναλωτικό
δάνειο τα εισέπραξε το Κέντρο Αδυνατίσματος!
Οι πρακτικές αυτές οδηγούν κατ’ ανάγκην σε υποψίες ότι αναμένονται άσχημες εξελίξεις στην αγορά! Κατά το παρελθόν, μετά από τέτοιες πρακτικές ακολούθησε κλείσιμο επιχειρήσεων με αποτέλεσμα χιλιάδες καταναλωτές να πληρώνουν επί χρόνια δόσεις για ανύπαρκτες εταιρείες, για υπηρεσίες που ουδέποτε έλαβαν!
Η .Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. καλεί:
Τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να μην παρασύρονται από εντυπωσιακές διαφημίσεις και «προσφορές», να προσέχουν τι υπογράφουν και να ζητούν πάντα αντίγραφο κάθε εγγράφου που βάζουν την υπογραφή τους. Τέλος να επικοινωνούν άμεσα με τις οργανώσεις καταναλωτών ή τη Γεν. Γραμματεία καταναλωτή για οποιαδήποτε απορία έχουν σχετικά με αυτές τις επιχειρήσεις. Να μην δίδουν καμία εμπιστοσύνη σε προφορικές υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις.
Οι τράπεζες να σταματήσουν να εγκρίνουν δάνεια δεκάδων χιλιάδων ευρώ σε καταναλωτές με πολύ χαμηλό ετήσιο εισόδημα, και κυρίως να ενημερώνουν τα άτομα κάποιας ηλικίας και με εμφανή προβλήματα, για τις συνέπειες της υπογραφής τους σε αιτήσεις για δάνεια δεκάδων χιλιάδων ευρώ.
Η Γεν. Γραμματεία Καταναλωτή να ασχοληθεί επιτέλους σοβαρά με το πρόβλημα, και σε συνεργασία με όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες να προβεί σε εποπτεία του χώρου, και να επιβάλει τις νόμιμες κυρώσεις σε όσους καταστρατηγούν την ισχύουσα νομοθεσία.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: