Μήπως οι διαφημιζόμενες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι πολύ καλές για να είναι πειστικές;
Η απάντηση είναι ναι και μάλιστα αρκετά συχνά. Το ίδιο άλλωστε πιστεύουν και οι Ευρωβουλευτές. Γι’ αυτό στις 8/7/2008 πέρασαν ένα ψήφισμα για νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα αναγκάσουν τις αεροπορικές εταιρίες να δηλώνουν στις διαφημίσεις τους και στις on-line κρατήσεις τους εξαρχής, την συνολική τιμή ενός εισιτηρίου.
Σήμερα, πολλές εταιρίες διαφημίζουν εισιτήρια με χαμηλές τιμές, που στην ουσία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, γιατί όταν προστεθούν τα αναγκαστικά «τέλη» και «φόροι», το πραγματικό κόστος του εισιτηρίου αυξάνεται πολύ και μερικές φορές δραματικά. Άλλες φορές το «φθηνό» εισιτήριο έχει «εξαντληθεί», ενώ συνεχίζει να διαφημίζεται. Οι εταιρίες το κάνουν για να «πιάσουν» τους καταναλωτές, ξέροντας πως όταν θα έχουν ήδη αποφασίσει το ταξίδι, δύσκολα θα το αλλάξουν αν ανακαλύψουν την τελευταία στιγμή πως το εισιτήριο που τότε θα καλούνται να πληρώσουν κοστίζει περισσότερο από όσο περιμένανε.
Ευχόμαστε σε λίγο να δούμε διάφανες και πραγματικές τιμές στα διαφημιζόμενα αεροπορικά εισιτήρια.
Στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. κάναμε την δική μας έρευνα. Κοιτάξαμε ενδεικτικά τις διαφημιζόμενες τιμές 10 αεροπορικών εταιριών (στις ιστοσελίδες τους) για διάφορους προορισμούς με αποχώρηση από Ελλάδα, για απλή μετάβαση ενός ατόμου, με αναχώρηση από 1 Αυγούστου έως και 31 Οκτωβρίου 2008. Μετά πήγαμε στην ιστοσελίδα κρατήσεων της εταιρίας και προσπαθήσαμε να κάνουμε την αντίστοιχη φθηνότερη κράτηση. Όπως φαίνεται και από το σχετικό πίνακα, τα αποτελέσματα είναι ενδιαφέροντα.
Οι εταιρίες που ερευνήσαμε είναι:
Adria (Σλοβενία) Aegean (Ελλάδα) Aer Lingus (Ιρλανδία) Air Baltic (Λάτβια) Air Berlin (Γερμανία) Alitalia (Ιταλία) Clickair (Ισπανία) Lauda (Αυστρία) Ολυμπιακή (Ελλάδα) SAS (Δανία)
Τα αποτελέσματα:
ΠΗΓΗ: Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. 07/2008 |
|
|
|
||
Εταιρία |
Προορισμός |
Διαφημιζόμενη τιμή σε ευρώ |
Πραγματική φθηνότερη τιμή σε ευρώ |
Ποσοστό διαφοράς πραγματικής από διαφημιζόμενη τιμή |
Σημειώσεις |
Adria |
Αθήνα - Λιουμπλιάνα |
233 |
330.27 |
42% |
Η μόνη διαθέσιμη τιμή |
Aegean |
Αθήνα - Κεφαλλονιά |
49 |
49,78 |
0% |
|
Aer Lingus |
Αθήνα - Δουβλίνο |
108 |
102,01 |
-6% |
επιπρόσθετα 12 - 18 ευρώ για κάθε αποσκευή |
Air Baltic |
Αθήνα - Ρίγκα |
62 |
101,27 |
63% |
επιπρόσθετα 9 ευρώ για κάθε αποσκευή |
Air Berlin |
Κέρκυρα - Μόναχο |
99 |
99 |
0% |
|
Alitalia |
Αθήνα - Ρώμη |
110 |
109,27 |
0% |
|
Clickair |
Αθήνα - Βαρκελώνη |
65 |
77 |
18% |
|
Lauda |
Κέρκυρα - Σαλισβούργο |
139 |
139 |
0% |
|
Ολυμπιακή |
Θεσσαλονίκη - Νέα Υόρκη |
450 |
620,34 |
38% |
|
SAS |
Αθήνα - Κοπεγχάγη |
120 |
149,97 |
25% |
|
Από τις εταιρίες που κοιτάξαμε, μία είχε πραγματική τιμή μικρότερη από την διαφημιζόμενη (αλλά χρεώνει για αποσκευές), 4 χρεώνουν την τιμή που διαφημίζουν και 5 χρεώνουν παραπάνω, μέχρι και +63% της διαφημιζόμενης τιμής.
Η Ολυμπιακή είναι μία από τις εταιρίες που διαφημίζουν τιμές εισιτηρίων χωρίς «φόρους αεροδρομίου, τέλη υπηρεσιών ασφαλείας και καυσίμων».
Εμείς περιμένουμε οι αρμόδιοι φορείς (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) σύντομα να υποχρεώσουν όλες τις αεροπορικές εταιρίες να διαφημίζουν ΜΟΝΟ πραγματικές τιμές. Στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. θα παρακολουθούμε τις εξελίξεις.
Ιούλιος 2008
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: