Θεσσαλονίκη, 2 Οκτωβρίου 2014
Αρ. Πρωτ.: 1285
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
9 «κόλπα», που οδηγούν σε παραπλανητικούς ισχυρισμούς,
για την κατανάλωση καυσίμου, στα αυτοκίνητα
Το πρωτόκολλο ελέγχου της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2, που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, δεν είναι κατάλληλο, για τις σημερινές συνθήκες, γιατί βασίζεται σε ξεπερασμένες μεθόδους ελέγχων και διαδικασιών. Η Altroconsumo (Ιταλική Ένωση Καταναλωτών και μέλος της BEUC – Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών) διενήργησε τους ίδιους ελέγχους, που η Ενωσιακή νομοθεσία επιβάλλει να διενεργούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Και για τα δύο μοντέλα αυτοκινήτων, που έλεγξε η Altroconsumo, η κατανάλωση καυσίμου, που διαφημίζουν οι κατασκευαστές ήταν πολύ χαμηλότερη, από την κατανάλωση, που μέτρησε η Altroconsumo. Υπάρχουν κάποια «κόλπα», που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές, για να βελτιώσουν, την απόδοση του αυτοκινήτου:
Η μείωση του βάρους ενός οχήματος μπορεί να οδηγήσει, σε 4,4% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.
Η προσαρμογή της επιτάχυνσης, του φρεναρίσματος κ.λπ., μπορεί να οδηγήσει, σε 3% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.
Διαφορετικές συνθήκες θερμοκρασίας μπορούν να οδηγήσουν, σε 2,3% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.
Η υψηλή πίεση, στα ελαστικά, μπορεί να οδηγήσει, σε 2,9% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.
Γίνεται χρήση ειδικών λιπαντικών, που δε χρησιμοποιούνται, από τους οδηγούς.
Η αποσύνδεση της ηλεκτρογεννήτριας εξοικονομεί, επιπλέον, ενέργεια και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.
Για να βελτιωθεί η αεροδυναμική του αυτοκινήτου, σφραγίζονται όλα τα τμήματά του, με ταινία.
Μειώνονται οι τριβές, ανάμεσα στα τακάκια και στους δίσκους των φρένων.
Η ευελιξία των ελέγχων επιτρέπει, στους κατασκευαστές να δηλώνουν κατανάλωση καυσίμου, μέχρι και 40% χαμηλότερη.
Εξαιτίας των «παραθύρων» που αφήνει το Ευρωπαϊκό πρωτόκολλο ελέγχου κατανάλωσης καυσίμου, οι κατασκευαστές μπορούν, εύκολα, να «ωραιοποιήσουν» τα αποτελέσματα των ελέγχων. Έτσι, οι καταναλωτές πληρώνουν περισσότερα χρήματα, για να κινήσουν το όχημά τους, από όσα υπολογίζουν με βάση τους ισχυρισμούς των κατασκευαστών.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει, άμεσα, να αντικαταστήσει το ξεπερασμένο πρωτόκολλο ελέγχου (NEDC), με το νέο πρωτόκολλο (WLTP), που υιοθέτησε η Οικονομική Επιτροπή, για την Ευρώπη των Ηνωμένων Εθνών (UNECE).
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: