2008: 12.050 παράπονα – καταγγελίες
234.101,30 ευρώ ωφελήθηκαν οι Καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
7% αύξηση ωφελειών, για τους Καταναλωτές, σε σχέση με το 2007.
To 2008, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 12.050 καταγγελίες – παράπονα Καταναλωτών. Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:
|
|
2007 |
2008 |
Ποσοστό |
Α/Α |
Κατηγορία |
Αριθμός |
Αριθμός |
% |
1 |
Φόρος Β Κατοικίας |
2390 |
2855 |
23,69 |
2 |
Πάροχοι Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσιών |
1728 |
1438 |
11,93 |
3 |
Ελαττωματικά Προϊόντα |
2010 |
1348 |
11,18 |
4 |
Πιστωτικές Κάρτες - Δάνεια |
1606 |
1228 |
10,19 |
5 |
Εγγυήσεις - Εξυπηρέτηση μετά την πώληση |
1090 |
665 |
5,52 |
6 |
Τουριστικές Υπηρεσίες |
720 |
648 |
5,37 |
7 |
Λοιπές Περιπτώσεις |
240 |
535 |
4,44 |
8 |
Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες |
96 |
463 |
3,84 |
9 |
ΔΕΚΟ |
310 |
458 |
3,80 |
10 |
Ακατάλληλα Τρόφιμα |
586 |
438 |
3,63 |
11 |
Ενοίκια - Κοινόχρηστα |
388 |
333 |
2,76 |
12 |
Γυμναστήρια - Ινστιτούτα Αδυνατίσματος |
430 |
308 |
2,55 |
13 |
Ασφαλιστικές Εταιρίες |
296 |
253 |
2,10 |
14 |
Αυξήσεις τιμών |
124 |
238 |
1,97 |
15 |
Παραπλανητική προώθηση αγαθών |
106 |
200 |
1,66 |
16 |
Επιστροφές προκαταβολών |
76 |
185 |
1,54 |
17 |
Πωλήσεις Εκτός Εμπορικού Καταστήματος |
218 |
120 |
1,00 |
18 |
Supermarket |
292 |
98 |
0,81 |
19 |
Φυσικό Αέριο |
22 |
73 |
0,60 |
20 |
Εκπτώσεις |
54 |
70 |
0,58 |
21 |
Προστασία προσωπικών δεδομένων |
32 |
48 |
0,39 |
22 |
Αυξήσεις Τελών Τοπικής Αυτοδιοίκησης |
62 |
40 |
0,33 |
23 |
Κουβέρ |
78 |
15 |
0,12 |
ΣΥΝΟΛΟ |
12954 |
12050 |
100,00 |
Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των Καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι όσοι προμηθευτές παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους Καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των Καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Οι Καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 234.101,30 ευρώ. Αύξηση σε σχέση, με το 2007, 7%. Αναλυτικά από:
Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 84.598,65 ευρώ
Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 34.424,33 ευρώ
Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 22.069,13 ευρώ
Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 21.994,80 ευρώ
Τουριστικές επιχειρήσεις: 18.911,88 ευρώ
Επιστροφές προκαταβολών: 14.324,88 ευρώ
Ασφαλιστικές εταιρείες: 11.837,50 ευρώ
Ακυρώσεις πωλήσεων εκτός εμπορικού καταστήματος: 9.625,00 ευρώ
Αποζημιώσεις για κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 8.892,50 ευρώ
Αποζημιώσεις, από ΔΕΚΟ: 5.359,60 ευρώ
Διόρθωση ελαττωματικών προϊόντων: 2.063,03 ευρώ
Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους Καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.
Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: