ΔΤ ΕΚΠΟΙΖΩ: Αδιαφανείς πρακτικές τραπεζών


Κατηγορία: Ειδήσεις-Πολιτική

Αποστολέας:

Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ Ένωση Καταναλωτών - Η Ποιότητα της Ζωής

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σε καθεστώς αδιαφάνειας οι ρυθμίσεις των οφειλών από τις τράπεζες

Σε καθεστώς αδιαφάνειας συνεχίζουν να λειτουργούν οι τράπεζες, όσον αφορά τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις των δανείων. Οι καταναλωτές πολύ συχνά δε λαμβάνουν εγγράφως τους όρους των προτεινόμενων ρυθμίσεων, ενώ η πρακτική αυτή τείνει να γίνει ο κανόνας στις ρυθμίσεις των δανείων με επιδότηση ΟΕΚ και σε ελβετικό φράγκο. Την ίδια στιγμή, ο Κώδικας Δεοντολογίας εφαρμόζεται ανεπαρκώς, καθιστώντας άμεση την ανάγκη παρέμβασης των αρμόδιων αρχών. Πιο συγκεκριμένα:

  • Η ΕΚΠΟΙΖΩ γίνεται αποδέκτης δεκάδων καταγγελιών από καταναλωτές με δάνεια με επιδότηση ΟΕΚ, σύμφωνα με τις οποίες οι τραπεζικοί υπάλληλοι και οι διευθυντές των καταστημάτων των τραπεζών, αρνούνται κατηγορηματικά να τους παραδώσουν πριν την υπογραφή τους τα προσχέδια των νέων συμβάσεων και τον ενδεικτικό πίνακα των τοκοχρεολυτικών δόσεων. Επειδή όμως η ισχύς του νόμου για τη ρύθμιση των σχετικών δανείων μάλιστα λήγει την 30.4.2015, οι καταναλωτές αναγκάζονται να υπογράφουν τις συμβάσεις, σε καθεστώς αδιαφάνειας, χωρίς προηγουμένως να τις έχουν μελετήσει αλλά και να συμβουλευθούν ενώσεις καταναλωτών ή το δικηγόρο τους.
  • Η ίδια πρακτική καταγγέλλεται ότι ακολουθείται και στις περιπτώσεις δανείων σε ελβετικό φράγκο. Οι δανειολήπτες, προκειμένου να μη γίνουν ληξιπρόθεσμες οι δόσεις που έχουν αυξηθεί υπέρμετρα λόγω της διαφοράς στην ισοτιμία, αναγκάζονται να υπογράφουν συχνά ασύμφορες ρυθμίσεις με περιόδους χάριτος, χωρίς πρώτα να έχουν μελετήσει τους όρους τους.
  •  Η άρνηση όμως των τραπεζών να παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες στους καταναλωτές και τους έντυπους όρους της σύμβασης ρύθμισης, πριν από τη σύναψή της, δεν είναι πρόσφατο φαινόμενο. Τα τελευταία χρόνια πολλές φορές οι οφειλέτες ενημερώνονται μόνο τηλεφωνικά και συχνά όχι από την τράπεζα αλλά από δικηγορικές εταιρίες, λαμβάνοντας γνώση για το περιεχόμενο της ρύθμισης μόνο όταν έρθει η ώρα να υπογράψουν. Οι υπάλληλοι των καταστημάτων αρνούνται να τους δώσουν αντίγραφο του σχεδίου της σύμβασης και τους αναγκάζουν να διαβάσουν τους όρους μόνο εντός του καταστήματος και υπό την πίεση του χρόνου!
  • Τέλος, αν και  ο Κώδικας Δεοντολογίας ισχύει ήδη από την 01.01.2015, η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει διαπιστώσει μία περιορισμένη έως διστακτική χρήση από τις τράπεζες των διατάξεων του Κώδικα στις υπαγόμενες οφειλές, δηλαδή τις μη καταγγελμένες. Αν και οι τράπεζες έχουν υποχρέωση να αποστείλουν επιστολές στους δανειολήπτες που καθυστερούν τις οφειλές τους, στην πράξη αυτό συμβαίνει σε ελάχιστες περιπτώσεις.

Σε συνέχεια των παραπάνω, η ΕΚΠΟΙΖΩ έστειλε επιστολή στο αρμόδιο Υπουργείο Οικονομίας, ζητώντας την παρέμβασή των αρμόδιων Υπηρεσιών ώστε:

    • Να αποκατασταθεί η διαφάνεια σχετικά με τις εξωδικαστικές ρυθμίσεις των οφειλών
    • Να παραταθεί κατά 6 μήνες η ισχύς του Ν. 4305/2014 για τις συμβάσεις με επιδότηση ΟΕΚ
    • Να ληφθούν μέτρα για τους χιλιάδες δανειολήπτες που έχουν ζημιωθεί από τη διατάραξη της ισοτιμίας ευρώ/ελβετικού φράγκου
    • Να εφαρμόζουν οι τράπεζες τον Κώδικα Δεοντολογίας.

 

Αθήνα, 20 Απριλίου 2015

Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα
Εκτύπωση σελίδας
Αποστολή σε φίλο

Σχολιάστε:







Σχετικές Κατηγορίες

Δημοσκόπηση
Ο διαχωρισμός του νομού σύμφωνα με το "Σχέδιο Καποδίστρια" πιστεύετε λειτουργεί θετικά ή αρνητικά στο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Θετικά
Αρνητικά
Δεν έπαιξε κανένα ρόλο
Δε γνωρίζω

Δείτε αποτελέσματα
Δημοτικές Εκλογές 2010 & Περιφερειακές εκλογές 2010 Χρήσιμα & Καθημερινά

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: