Ιανουάριος - Αύγουστος 2015: 3.006 παράπονα ? καταγγελίες - 96.153,33 ευρώ ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.


Κατηγορία: Ειδήσεις-Πολιτική

Αποστολέας:

ΚΕ.Π.ΚΑ. Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ιανουάριος – Αύγουστος  2015: 3.006 παράπονα – καταγγελίες
96.153,33 ευρώ ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.

To οχτάμηνο του 2015, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 3.006 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 96.153,33  ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα. Στα ποσά αυτά, δε συνυπολογίζουμε τα χρήματα, που γλιτώνουν, κάθε χρόνο, οι καταναλωτές, από το χαράτσι της Χαλκιδικής, που υπολογίζονται, σε 3.000.000 ευρώ, ανά έτος. Επίσης, στο ποσό αυτό υπολογίζονται μόνον οι αποφάσεις Ειρηνοδικείων, για υπερχρεωμένους καταναλωτές – μέλη μας, τις οποίες μας έχουν προσκομίσει. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν και άλλες αποφάσεις.

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:


Α/Α

Κατηγορία

Αριθμός

Ποσοστό

1

Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις

 

776

25,82

2

Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

 

682

22,69

 

Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών

546

 

 

 

ΔΕΗ-Λοιποί πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας

58

 

 

 

Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

38

 

 

 

Φυσικό Αέριο

20

 

 

 

Πάροχοι νερού

20

 

 

3

Πωλήσεις από απόσταση

 

186

6,19

4

Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών

 

172

5,72

5

Τουριστικές υπηρεσίες

 

152

5,06

6

Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

 

150

4,99

7

Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες

 

132

4,39

8

Δημόσιες υπηρεσίες - Υπηρεσίες ΟΤΑ

 

94

3,13

9

Ακατάλληλα τρόφιμα

 

94

3,13

10

Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών

 

74

2,46

11

Παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές

 

72

2,40

12

Ινστιτούτα - Γυμναστήρια

 

60

2,00

13

Λοιπές καταγγελίες

 

56

1,86

14

Ενοίκια - Κοινόχρηστα

 

46

1,53

15

Προκαταβολές

 

38

1,26

16

Φάρμακα- υγεία

 

36

1,20

17

Ασφαλιστικές υπηρεσίες

 

36

1,20

18

Σούπερμάρκετ

 

32

1,06

19

Αυξήσεις τιμών

 

26

0,86

20

Εκπτώσεις

 

24

0,80

21

Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων)

 

24

0,80

22

Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος

 

20

0,67

23

Νοθεία - Κλοπή καυσίμων

 

12

0,40

24

Εισπρακτικές εταιρίες

 

6

0,20

25

Παραβίαση Προσωπικών Δεδομένων & Ιδιωτικής Ζωής

 

4

0,13

26

Φόρος Β' κατοικίας

 

2

0,07

 

ΣΥΝΟΛΟ

 

3.006

100,00

Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2015, δεχτήκαμε 274 καταγγελίες, 2.188 παράπονα, 544 ερωτήματα καταναλωτών.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 96.153,33 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Χρέη, που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείων: 30.515,09 ευρώ
  • Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 21.314,12 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 16.070,00 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 14.987,82 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 5.908,96 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 3.331,12 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 2.325,00 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 665,22 ευρώ
  • Επιστροφές από πληρωμένα τέλη β΄κατοικίας στην Χαλκιδική: 630,00 ευρώ
  • Επιστροφές προκαταβολών: 406,00 ευρώ

 

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.

Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.

Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα
Εκτύπωση σελίδας
Αποστολή σε φίλο

Σχολιάστε:







Σχετικές Κατηγορίες

Δημοσκόπηση
Ο διαχωρισμός του νομού σύμφωνα με το "Σχέδιο Καποδίστρια" πιστεύετε λειτουργεί θετικά ή αρνητικά στο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Θετικά
Αρνητικά
Δεν έπαιξε κανένα ρόλο
Δε γνωρίζω

Δείτε αποτελέσματα
Δημοτικές Εκλογές 2010 & Περιφερειακές εκλογές 2010 Χρήσιμα & Καθημερινά

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: