Κατηγορία: Ειδήσεις-Πολιτική
Αποστολέας:
ΚΕ.Π.ΚΑ. Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών
Δείτε το προφίλ του αποστολέα
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πετύχαμε Πολλά - Δικαιούμαστε Περισσότερα
Πραγματοποιήθηκε, η Τακτική Απολογιστική Γενική Συνέλευση των μελών του ΚΕ.Π.ΚΑ. Ο διοικητικός και οικονομικός απολογισμός του ΚΕ.Π.ΚΑ., για το 2015, εγκρίθηκαν, ομόφωνα. Στη Γενική μας Συνέλευση χαιρέτισαν-παρέστησαν, ο Μεσολαβητής Τραπεζικών – Επενδυτικών Υπηρεσιών, κ. Δημήτρης Παυλάκης, ο κ. Αθανάσιος Νικολόπουλος, Πρόεδρος και ο κ Ευάγγελος Βαλασίδης, Αναπληρωτής Ταμίας του Σωματείου Αδειούχων Βιοτεχνών Φανοποιών Βαφέων Αυτοκινήτων Ν. Θεσσαλονίκης.
Πιστεύουμε ότι ο απολογισμός μας είναι πλούσιος. Οι παρακάτω αριθμοί αποδεικνύουν την καθημερινή παρουσία της οργάνωσής μας, τη δράση μας και τους αγώνες μας, για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών:
-
Δεχτήκαμε 2.219 επιστολές, τις οποίες επεξεργαστήκαμε, αξιοποιήσαμε, ή σχολιάσαμε και απαντήσαμε.
-
Αποστείλαμε 1.282 επιστολές, με παρεμβάσεις, καταγγελίες, προτάσεις, για επίλυση προβλημάτων της αγοράς, σε διάφορους φορείς, όπως: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Κυβέρνηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Ευρωβουλευτές, Βουλευτές, Επιτροπές, Οργανισμούς, κ.λπ.
-
Ασχοληθήκαμε, με 136 θέματα.
-
Εκπροσωπήσαμε τους καταναλωτές, σε 126 συνεδριάσεις, ημερίδες, εκδηλώσεις επιτροπών και φορέων, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
-
Ήμασταν βασικοί ομιλητές, σε 14 ημερίδες.
-
Εκδώσαμε 82 δελτία τύπου.
-
Εκπαιδεύσαμε περισσότερους από 2.500 μικρούς και ενήλικες καταναλωτές.
-
Αναλάβαμε πρωτοβουλίες και δράση, για 10 ειδικά θέματα. Πρέπει να τονίσουμε ότι κάθε ειδικό θέμα απαίτησε μια σειρά παρεμβάσεων και επιστολών.
-
Διενεργήσαμε 6 έρευνες.
-
Λάβαμε μέρος, σε 9 έρευνες.
-
Διαχειριστήκαμε 4.352 ερωτήματα - παράπονα – καταγγελίες καταναλωτών.
-
Με την παρέμβασή μας, τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν 157.719,88 ευρώ.
-
Δόθηκαν 891 συνεντεύξεις και καταχωρήσεις, σε τηλεοπτικούς σταθμούς, σε ραδιόφωνα, σε εφημερίδες και περιοδικά (55 τηλεοπτικές, 68 ραδιοφωνικές εκπομπές και 768 καταχωρήσεις δελτίων τύπου μας).
Δεχτήκαμε 12.000 επισκέψεις, κατά μέσο όρο, ανά μήνα, στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Η σημαντικότερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., σε όλους τους καταναλωτές (όχι μόνο στα μέλη) είναι η παρέμβασή μας, για τη δημιουργία, συμπλήρωση, ή αλλαγή της νομοθεσίας, που προστατεύει τους καταναλωτές, σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Αυτή η δράση μας, μας βοηθάει στο να πετυχαίνουμε σημαντικά αποτελέσματα, προς άμεσο όφελος των καταναλωτών. Ενδεικτικά, αναφέρουμε κάποια παραδείγματα:
-
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 157.719,88 ευρώ. Αναλυτικά από:
-
Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 59.585,38 ευρώ
-
Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα: 27.440,12 ευρώ
-
Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 19.531,12 ευρώ
-
Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 16.070,00 ευρώ
-
Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 14.987,82 ευρώ
-
Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 11.761,22 ευρώ
-
Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 3.125,22 ευρώ
-
Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 2.483,00 ευρώ
-
Επιστροφές προκαταβολών: 1.106,00 ευρώ
-
Αποζημιώσεις, από κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 1.000,00 ευρώ
-
Επιστροφές από καταβαλλόμενα ποσά, φόρου β’ κατοικίας (Χαράτσι Β΄κατοικίας στη Χαλκιδική): 630,00 ευρώ
-
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνδράμει τα μέλη του, στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας:
-
Περισσότεροι, από 394 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές, στην ιστοσελίδα μας, ή στους λογαριασμούς μας, στο facebook και στο twitter.
-
Μόνο 17 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ.
-
46 καταναλωτές συναντήθηκαν, με τους ειδικούς του ΚΕ.Π.ΚΑ. οι οποίοι τους συμβούλευσαν, για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματός τους.
-
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, απέστειλε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, την αλληλογραφία του ΚΕ.Π.ΚΑ., με την Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία αφορούσε εταιρεία, που χορηγούσε σε καταναλωτές, πιστωτικές κάρτες, χωρίς να είναι πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα, καταχωρισμένο, στους σχετικούς καταλόγους.
-
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, απέστειλε, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών και στο Σ.Δ.Ο.Ε. καταγγελίες μελών του ΚΕ.Π.ΚΑ., σε βάρος της ηλεκτρονικής επιχείρησης «e-shoptoday ltd», για διαδικτυακές απάτες.
-
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, απέστειλε, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και στο Σ.Δ.Ο.Ε. καταγγελία, για εξαπάτηση νέων μητέρων, στις οποίες προωθούνται βιβλία ανατροφής βρεφών, από άτομα, τα οποία έρχονται, σε επαφή με τις μητέρες, στα μαιευτήρια και έπειτα επισκέπτονται και τις κατοικίες.
-
Επιβλήθηκε πρόστιμο 25.000 ευρώ, στο τουριστικό γραφείο «Travel City – Ξενοδ/κές και Τουρ. Επιχ. Ε.Π.Ε.», γιατί αθέτησε τις συμβατικές του υποχρεώσεις, για τη διενέργεια σχολικών εκδρομών.
-
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. διενήργησε έλεγχο και επέβαλε διοικητικές κυρώσεις, σε επιχείρηση, που παρήγαγε κεφαλοτύρι, στο οποίο εντοπίστηκε μούχλα, από καταναλωτή-μέλος του ΚΕ.Π.ΚΑ.
-
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. διενήργησε υγειονομικό έλεγχο, σε μεγάλο σούπερ μάρκετ και έστειλε, σε αυτό έκθεση συστάσεων.
-
Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας δέσμευσε ποσότητα του παιχνιδιού Sponge Bob/χεράκι χλαπάτσα, γιατί ανέδυε δυσάρεστη οσμή και κρίθηκε ως ελαττωματικό, από το Γενικό Χημείο του Κράτους.
-
Το Τμήμα Υγειονομικού Ελέγχου της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, διενήργησε αυτοψία, σε διαμέρισμα, με πρόβλημα υγρασίας και απέστειλε σύσταση, στον ιδιοκτήτη, για την αποκατάσταση του προβλήματος.
-
Διορθώθηκαν τα στοιχεία των ιδιοκτητών, σε άδειες κυκλοφορίας δίκυκλων, τα οποία είχαν γραφτεί, λάθος, στο πιστοποιητικό ταξινόμησης.
-
Μεταφράστηκε, στα ελληνικά, φυλλάδιο οδηγιών χρήσης, που συνόδευε παιχνίδι.
-
Καταναλωτές αποζημιώθηκαν, με το 100% της αξίας των τιμολογίων επισκευής αυτοκινήτου, μετά από ατύχημα, ενώ οι ασφαλιστικές επέμεναν να μειώσουν τα ποσά, λόγω παλαιότητας.
-
Έγιναν αποδεκτά αιτήματα καταναλωτών, για ενεργοποίηση συνδέσεων που καθυστερούσαν αδικαιολόγητα, για διακοπή συμβολαίων, για ακύρωση ενεργοποίησης σύνδεσης, για αποκατάσταση βλαβών, για διόρθωση λογαριασμών, για επιστροφή χρημάτων από υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης (πενταψήφια), για παροχή εξηγήσεων στους καταναλωτές και για εφαρμογή όρων συμβολαίων από παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
-
Ινστιτούτα αδυνατίσματος ακύρωσαν συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, με καταναλωτές, μετά την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
-
Εταιρείες αναγκάστηκαν, μετά την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., να επιστρέψουν μεγάλα ποσά, στους καταναλωτές, λόγω ελαττωματικών προϊόντων.
-
Επεστράφησαν, σε καταναλωτές, ή διαγράφτηκαν, από τις Δ.Ο.Υ., ποσά, που αντιστοιχούσαν, στο «χαράτσι» της Χαλκιδικής, που καταργήθηκε, με τους αγώνες του ΚΕ.Π.ΚΑ.
-
Ναυτιλιακή εταιρεία διόρθωσε την πολιτική πώλησης εισιτηρίων, αποδεχόμενη και πληρωμές, με πιστωτικές κάρτες.
-
Ναυτιλιακή εταιρεία επέστρεψε το αντίτιμο ακυρωθέντων εισιτηρίων, του οποίου καθυστερούσε την πληρωμή.
-
Το ΙΚΑ δρομολόγησε την έκδοση σύνταξης, την οποία καθυστερούσε, επί τετραετία.
-
Διαγράφηκαν, από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. τέλη κυκλοφορίας, τα οποία, δεν έπρεπε να είχαν καταλογιστεί, επειδή το αυτοκίνητο ήταν αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
-
Η Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης Α.Ε. αντιλόγησε έξοδα επίδοσης εξωδικαστικής πρόσκλησης σε λογαριασμό μέλους του ΚΕ.Π.ΚΑ., η οποία δεν έπρεπε να έχει αποσταλεί, επειδή ο λογαριασμός του φυσικού αερίου είχε, ήδη, τακτοποιηθεί.
-
Επεστράφησαν προκαταβολές σε μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
-
Αεροπορικές εταιρίες αποζημίωσαν επιβάτες, για ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, καταστροφή και απώλεια αποσκευών.
Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για πάνω από 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. βασίζεται στον εθελοντισμό, στη διαφάνεια, στη δημοκρατική νομιμοποίηση, στην ανεξαρτησία και στην αποτελεσματικότητα.
Σύνθημά μας:
Γνωρίζω
Συνειδητοποιώ
Οργανώνομαι
Προστατεύομαι
Καλούμε όλους τους Έλληνες Καταναλωτές να γίνουν μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., για να δυναμώσουμε τη φωνή μας και να πολλαπλασιάσουμε τη δύναμη και τα θετικά αποτελέσματα.