Αυτοκίνητο... τέλος; σε μια δεκαετία για το Ρέθυμνο!


Κατηγορία: Στεριά

Αποστολέας:

Ρεθεμνιώτικη Αγορά

Δείτε το προφίλ του αποστολέα
Αύξηση Γραμματοσειράς Μείωση Γραμματοσειράς Περισσότερα άρθρα αποστολέα Εκτύπωση σελίδας

της Μαρίας
καλογεράκη

Σε ευρωπαϊκά πρότυπα κινείται η μελέτη που εκπόνησε το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο
Στοχεύει στο να αγαπήσουν οι Ρεθεμνιώτες το ποδήλατο και τη δημόσια συγκοινωνία για τις μετακινήσεις τους

Μια πόλη που προτεραιότητα θα έχει ο πεζός, χωρίς την όχληση των οχημάτων, θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν οι Ρεθεμνιώτες μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Και όλα αυτά σύμφωνα με την μελέτη βιώσιμης κινητικότητας, που εκπόνησε για την πόλη η μονάδα βιώσιμης κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου και η οποία παρουσιάστηκε χθες το απόγευμα από τον συγκοινωνιολόγο, κ.Θάνο Βλαστό, στο Σπίτι του Πολιτισμού.

«Πρέπει σιγά σιγά να απεξαρτηθούμε από το αυτοκίνητο και να προωθήσουμε το ποδήλατο, το περπάτημα και τη δημόσια συγκοινωνία. Αν στην Ευρώπη κάνουν πολλά βήματα προς αυτή τη κατεύθυνση, θα έλεγα άλματα, εμείς εδώ θα πρέπει να προχωρήσουμε πιο γρήγορα, να καλύψουμε την απόσταση που μας χωρίζει και γιατί αυτές οι προοπτικές συνδέονται με την υγεία μας, το περιβάλλον μας και την οικονομία της πόλης», ανέφερε ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, Θάνος Βλαστός.

Από την πλευρά του ο πρώην Αντιδήμαρχος και νυν δημοτικός σύμβουλος Ρεθύμνου, αρμόδιος σε κυκλοφοριακά θέματα, κ. Κώστας Ηλιάκης τόνισε πως:
«Οι πόλεις δεν σχεδιάστηκαν για τόσα πολλά αυτοκίνητα και το αυτοκίνητο  πλέον δυσκολεύει την ζωή των πολιτών και πρέπει να του δώσουμε τη θέση που ανήκει αλλά όχι να καταδυναστεύει τις πόλεις και τους πολίτες».  

Η μελέτη που εκπόνησε η μονάδα βιώσιμης κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, στοχεύει στο να αποκτήσουν οι Ρεθεμνιώτες την νοοτροπία άλλων ευρωπαϊκών χωρών, δηλαδή να αγαπήσουν το ποδήλατο και τη δημόσια συγκοινωνία για τις μετακινήσεις τους.
Στα βασικά σημεία της μελέτης αναφέρεται η απελευθέρωση του ιστορικού κέντρου από το αυτοκίνητο, η διευκόλυνση της παράκαμψης του κέντρου καθώς και η σύνδεση του κέντρου με τις εκτός κέντρου περιοχές.

«Η ανάπλαση της πόλης θα μπορέσει να γίνει μόνο αν απομακρυνθεί το αυτοκίνητο, δηλαδή οι πεζοδρομήσεις, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η κατασκευή ποδηλατόδρομων, η κατασκευή ενός έργου για την δημόσια συγκοινωνία. Όλα αυτά μπορούν να γίνουν αν φύγει το αυτοκίνητο και αν γίνουν τότε θα κάνουμε την πόλη πολύ πιο ελκυστική και θα φέρουμε επισκέπτες», σημείωσε ο κ. Βλαστός.

Ο σημερινός τρόπος ζωής των δημοτών, σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο, Θάνο Βλαστό, εκτός του ότι απωθεί τους επισκέπτες, το Ρέθυμνο ζει μια παρακμή της οικονομίας του. «Αυτό που ζει σήμερα το Ρέθυμνο είναι μια παρακμή της οικονομίας του. Είναι μια απομάκρυνση του βασικού στοιχείου που στηρίζει την οικονομία του, που είναι οι τουρίστες. Αυτό βέβαια είναι εις βάρος και της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Ρεθύμνου και οι πρώτοι που θα επωφεληθούν από μια τέτοια αλλαγή είναι οι κάτοικοι».
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα
Εκτύπωση σελίδας
Αποστολή σε φίλο

Σχολιάστε:







Σχετικές Κατηγορίες

Δημοσκόπηση
Ο διαχωρισμός του νομού σύμφωνα με το "Σχέδιο Καποδίστρια" πιστεύετε λειτουργεί θετικά ή αρνητικά στο ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Θετικά
Αρνητικά
Δεν έπαιξε κανένα ρόλο
Δε γνωρίζω

Δείτε αποτελέσματα
Δημοτικές Εκλογές 2010 & Περιφερειακές εκλογές 2010 Χρήσιμα & Καθημερινά

Κατασκευή Rethimno.gr

κατασκευή ιστοσελίδων
Επικοινωνία με EnterTheWeb
Λεωφ. Κουντουριώτη 77
Ρέθυμνο-Κρήτη
Τ.Κ. 74100
τηλ: 28310-28608
φαξ: 28310-28609
κιν: 693 44 318 28
e-mail: