To α’ τετράμηνο του 2010, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 4.287 καταγγελίες – παράπονα Καταναλωτών. Αύξηση παραπόνων – καταγγελιών 65,46%, σε σχέση με το α’ τετράμηνο του 2009. Αύξηση ποσών, που ωφελήθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. 16,20% σε σχέση με το α’ τετράμηνο του 2009. Στα ποσά αυτά δεν συνυπολογίζουμε τα χρήματα, που γλιτώνουν, κάθε χρόνο οι καταναλωτές, από το χαράτσι της Χαλκιδικής, που υπολογίζονται, σε 3.000.000 ευρώ, ανά έτος.
Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:
Α/Α |
Κατηγορία |
Αριθμός
|
Ποσοστό επί συνόλου |
|
1 |
Διαμαρτυρία κατά Μέρκελ |
|
1395 |
32,54 |
2 |
Ελαττωματικά |
|
654 |
15,26 |
3 |
Υπηρεσίες |
|
606 |
14,14 |
|
Πάροχοι |
542 |
|
|
|
Ε.Υ.Α.Θ. |
18 |
|
|
|
Φυσικό Αέριο |
12 |
|
|
|
Λοιπές υπηρεσίες |
34 |
|
|
4 |
Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες |
|
446 |
10,40 |
5 |
Κακή παροχή υπηρεσιών |
|
270 |
6,30 |
6 |
Φόρος |
|
172 |
4,01 |
7 |
Δημόσιες υπηρεσίες |
|
142 |
3,31 |
8 |
Ινστιτούτα - Γυμναστήρια |
|
96 |
2,24 |
9 |
Ακατάλληλα τρόφιμα |
|
88 |
2,05 |
10 |
Ασφαλιστικές υπηρεσίες |
|
82 |
1,91 |
11 |
Ενοίκια - Κοινόχρηστα |
|
70 |
1,63 |
12 |
Παραπλανητική διαφήμιση |
|
60 |
1,40 |
13 |
Τουριστικές υπηρεσίες |
|
54 |
1,26 |
14 |
Λοιπά |
|
42 |
0,98 |
15 |
Αυξήσεις τιμών |
|
22 |
0,51 |
16 |
Προκαταβολές |
|
22 |
0,51 |
17 |
Σούπερμάρκετ |
|
18 |
0,42 |
18 |
Πωλήσεις εκτός |
|
16 |
0,37 |
19 |
Πωλήσεις από απόσταση |
|
14 |
0,33 |
20 |
Εκπτώσεις |
|
10 |
0,23 |
21 |
Νοθεία καυσίμων |
|
8 |
0,19 |
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
|
4287 |
100,00 |
Μεγάλη απήχηση βρήκε η διαμαρτυρία του ΚΕ.Π.ΚΑ., για τη στάση της Γερμανίδας Καγκελαρίου κ. Α. Μέρκελ, απέναντι στη χώρα μας.
Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, με τα ελαττωματικά προϊόντα και τις εγγυήσεις. Με βάση τη νομοθεσία ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει, ανάμεσα στη διόρθωση, στην αντικατάσταση, στη μείωση τιμής και στην επιστροφή των χρημάτων του, από τον πωλητή, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος. Δυστυχώς, οι πωλητές δεν επιτρέπουν, στον καταναλωτή να επιλέξει, αλλά του επιβάλλουν τη διόρθωση του προϊόντος. Επίσης, δεν εφαρμόζουν τη νομοθεσία, που προβλέπει ότι ελάττωμα, που παρουσιάστηκε, εντός 6 μηνών, από την αγορά, θεωρείται ότι προϋπήρχε.
Στις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος, περιλαμβάνονται 542 παράπονα – καταγγελίες, για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 12 παράπονα – καταγγελίες, για το φυσικό αέριο, και 52 παράπονα – καταγγελίες, που αφορούσαν παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, νερού, σιδηροδρομικών και αστικών συγκοινωνιών, και ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για τις τράπεζες, αφορούν παράνομες και καταχρηστικές χρεώσεις, που επιμένουν να επιβάλλουν, τα υπερβολικά υψηλά επιτόκια της καταναλωτικής πίστης, την άρνησή τους να μειώσουν τα επιτόκιά τους, σύμφωνα με τις μειώσεις των επιτοκίων Ε.Κ.Τ. και Euribor.
Τα παράπονα και οι καταγγελίες, για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αφορούν αθέτηση υποχρεώσεων από ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, βαφείς, οδηγούς ΤΑΧΙ, καθαριστήρια κ.λπ. Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν αναλυτική προσφορά, πριν αναθέσουν οποιαδήποτε εργασία κατασκευής ή συντήρησης. Επίσης, πρέπει να ζητούν αποδείξεις, για όλα τα χρήματα, που καταβάλλουν (προκαταβολές, τμηματικές πληρωμές, εξόφληση).
Μεγάλη νίκη του ΚΕ.Π.ΚΑ. αποτελεί το χαράτσι της Χαλκιδικής. Οι πιέσεις μας έφεραν αποτέλεσμα. Από 1η Ιανουαρίου 2008, το χαράτσι καταργήθηκε. Εάν το ΚΕ.Π.ΚΑ. δεν αναλάμβανε δράση, 55.000 οικογένειες θα πλήρωναν, κάθε χρόνο, στο διηνεκές, το παράνομο και αντισυνταγματικό χαράτσι. Το ποσό που «γλιτώνουν» οι καταναλωτές υπολογίζεται, πάνω από 3.000.000 ευρώ το χρόνο. Συγχρόνως, όσα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ακολούθησαν τις οδηγίες μας και κατέθεσαν ατομικές προσφυγές, τις οποίες το ΚΕ.Π.ΚΑ. ετοίμαζε, ανέξοδα, για τα μέλη του, δικαιώνονται, στα διοικητικά δικαστήρια, και απαλλάσσονται και για τις χρεώσεις, που αντιστοιχούν, στα έτη 2000-2007.
Οι καταγγελίες, για τις δημόσιες υπηρεσίες και τις Υπηρεσίες ΟΤΑ αφορούν αυξήσεις χρεώσεων Δήμων, συλλογή σκουπιδιών και υλικών ανακύκλωσης, παράπονα, για τα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ.
Οι καταγγελίες, για τα ινστιτούτα και τα γυμναστήρια, παρότι παρουσιάζουν μείωση τα τελευταία χρόνια, το πρώτο τετράμηνο του 2010, παρουσίασαν αύξηση, σε σχέση, με πέρυσι. Κάποια ινστιτούτα επιμένουν να μην εφαρμόζουν τη νομοθεσία και δημιουργούν σοβαρά προβλήματα.
Οι καταγγελίες για τα τρόφιμα, αφορούσαν ληγμένα ή ακατάλληλα τρόφιμα, ή τρόφιμα, χωρίς τη σωστή επισήμανση.
Τα παράπονα, για τις ασφαλιστικές αφορούν, κυρίως, μακροχρόνιες καθυστερήσεις, στην εξαγορά ασφαλιστήριων συμβολαίων και παράνομη κατακράτηση παλαιότητας αυτοκινήτου, από αποζημιώσεις
Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των Καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους Καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των Καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 221.261,98 ευρώ. Αναλυτικά από:
Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 103.642,00 ευρώ
Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 58.694,32 ευρώ
Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 35.900,00 ευρώ
Τουριστικές επιχειρήσεις: 6.143,10
Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 4.848,74 ευρώ
Ασφαλιστικές εταιρείες: 3.635,62 ευρώ
Αποζημιώσεις, από παρόχους υπηρεσιών κοινωνικού ενδιαφέροντος: 3.510,00 ευρώ
Ακυρώσεις συμβάσεων από πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος: 2.180,00 ευρώ
Επιστροφές ποσών από Δημόσιο - Ο.Τ.Α. : 1.600,00 ευρώ
Αποζημιώσεις για κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 1.108,20 ευρώ
Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.
Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: