Σε συνέντευξη Τύπου, την οποία παραχώρησε σήμερα, 25 Μαίου 2010, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) στα γραφεία του, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του Συνεδρίου που διοργάνωσε ο ΣΕΒΕ, σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Ανταγωνιστικότητας, την Παρασκευή 14 Μαΐου 2010 με θέμα: «Συστήματα Στήριξης Εξωστρέφειας». Το συνέδριο ουσιαστικά αποτέλεσε μια ημέρα αφιερωμένη στις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές για τη στήριξη της εξωστρέφειας επιχειρήσεων, που εφαρμόζουν 9 ιδιαίτερα ανταγωνιστικές οικονομίες σε διεθνές επίπεδο και κλήθηκαν από τον ΣΕΒΕ να τις παρουσιάσουν στο ελληνικό κοινό και συγκεκριμένα: η Αυστρία, ο Καναδάς, η Γαλλία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Ισπανία και οι ΗΠΑ.
Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Βασίλης Θωμαϊδης αρχικά εξέφρασε την ικανοποίησή του για την διοργάνωση του Συνεδρίου, ενώ χαρακτηριστικά ανέφερε: «η ημερίδα ήταν πολύ σημαντική καθώς διαπιστώνουμε πως εννέα από τις δέκα δράσεις που μας παρουσιάστηκαν σήμερα, τις γνωρίζαμε ήδη, και δεν τις εφαρμόζουμε. Η μία από τις δέκα δράσεις που γνωρίζουμε και εφαρμόζουμε, δηλαδή δράσεις προβολής-προώθησης, αν κρίνουμε από τα αποτελέσματα της ελληνικής εξαγωγικής δραστηριότητας σήμερα, δεν εφαρμόζονται σωστά».
Τα συμπεράσματα του Συνεδρίου, έτσι όπως καταγράφηκαν από τον Πρόεδρο του ΣΕΒΕ, κ. Βασίλη Θωμαϊδη και από τον Ειδικό Γραμματέα Ανταγωνιστικότητας, κ. Μανώλη Πατεράκη στην τελευταία ενότητα του Συνεδρίου, συνοψίζονται στα παρακάτω δέκα βασικά σημεία:
1. Διαπίστωση απουσίας στρατηγικής για τις εξαγωγές. Η χάραξη στρατηγικής, στόχων και κατευθύνσεων αποτελεί εφαλτήριο για την επιτυχή διεθνοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων. Χρειάζεται να θέσουμε την προσπάθεια για ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών μέσα σε ένα πλαίσιο με 2 κεντρικούς άξονες: i) dotherightthings (φορείς – στόχευση στις κατάλληλες αγορές, προϊόντα, με τα κατάλληλα εργαλεία), ii) dothingsright (επιχειρήσεις – παραγωγή και προώθηση ανταγωνιστικών προϊόντων, με κατάλληλη σχεδίαση και ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική).
2. Αναγκαία κρίνεται η άμεση συμμετοχή των επιχειρήσεων στην χάραξη και στην εφαρμογή της στρατηγικής. Ο επιχειρηματικός κόσμος είναι αυτός που ουσιαστικά θα την εφαρμόσει, γι ’αυτό μέσα από μια πελατοκεντρική προσέγγιση του συστήματος, οι επιχειρήσεις, ως «πελάτες» θα πρέπει να ορίσουν τι επιθυμούν.
3. Απαραίτητη η διαμόρφωση,στο πλαίσιο του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας, ενός οργανισμού που θα εφαρμόσει την στρατηγική εξαγωγών – Ανάγκη οριοθέτησης μιας ομάδας εμπειρογνωμόνων με αποκλειστικό αντικείμενο τις εξαγωγές.
4. Ανθρώπινος παράγοντας – εκπαίδευση – κατάρτιση. Στις εξαγωγές ο ανθρώπινος παράγοντας είναι κρίσιμο στοιχείο του ενεργητικού της επιχείρησης. Απαραίτητη η εξειδίκευση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ στην εκπαίδευση & κατάρτιση σε θέματα εξαγωγών – πιστοποίηση συμβούλων εξαγωγικού προσανατολισμού (export coach).
5. Δημιουργία κουλτούρας εξωστρέφειας. Πρέπει στην Ελλάδα να αλλάξουμε νοοτροπία και πρώτα απ’ όλα να αποκτήσουν οι Έλληνες επίγνωση του «τι είναι εξωστρέφεια». Η σημερινή εξαγωγική επίδοση της ελληνικής οικονομίας δεν οφείλεται στην έλλειψη γνώσης, αλλά είναι θέμα παιδείας. Το σλόγκαν «νέες επιχειρήσεις, νέα προϊόντα, νέες αγορές» πρέπει να μπει άμεσα στην ελληνική κουλτούρα και νοοτροπία.
6. Προγράμματα τύπου “gointernational”. Ανάγκη εξειδίκευσης προγραμμάτων ΕΣΠΑ, με έμφαση στην εξωστρέφεια και συγκεκριμένα στην υλοποίηση μικρών προγραμμάτων στην λογική του προγράμματος “go international”. Το πρόγραμμα ουσιαστικά ενισχύει και υποστηρίζει την έναρξη/ συνέχιση εξαγωγικής δραστηριότητας μικρομεσαίων επιχειρήσεων, μέσω ενός πιστοποιημένου συμβούλου εξαγωγικού προσανατολισμού, που βοηθά την επιχείρηση να αποκτήσει ταυτότητα και εμπειρία εξωστρέφειας.
7. Σύνδεση εξαγωγών – επενδύσεων - τεχνολογίας. Η ενίσχυση της μακροπρόθεσμης βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας απαιτεί την αλληλεπίδραση του τρίπτυχου: Εξαγωγές – Επενδύσεις – Τεχνολογίας, στο πρότυπο της Καναδικής οικονομίας.
8. Αναδιάρθρωση Συστήματος Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) στο πρότυπου του VTC-VirtualTradeCommissioner. Το σύστημα παρέχει έγκυρη και επικαιροποιημένη πληροφόρηση (24/7), πρόσβαση σε κλαδικές μελέτες, πληροφόρηση αγοράς, επιχειρηματικές ευκαιρίες, εξατομικευμένη άμεση εξυπηρέτηση. Κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Συστήματος είναι η εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων μέσω ενός απόλυτα αυτοματοποιημένου συστήματος ψηφιακών εφαρμογών και ηλεκτρονικών υπηρεσιών που είναι διαθέσιμες.
9. Διαπίστωση έλλειψης Countrybranding – εθνικό λογότυπο. Η ανάγκη να καλλιεργηθεί μια εθνική ταυτότητα, να τοποθετηθεί ένα εθνικό λογότυπο δίπλα στη χώρα μας είναι επιτακτική, ειδικά στις τρέχουσες συνθήκες, όπου η υποβάθμιση της αξιοπιστίας της Ελλάδας είναι καθημερινή και έχει τραγικό αντίκτυπο στις εξαγωγές και τον τουρισμό, δύο από τις σημαντικότερες αναπτυξιακές μας δυνάμεις.
10. E-Commerce. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί στο εξωτερικό τη συνήθη πρακτική εμπορίου (στην ΕΕ-27 υπολογίζεται σε 12%), ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό είναι αμελητέο και υπολογίζεται περίπου σε 1%. Η Ελλάδα έχει καθυστερήσει πολύ στην υιοθέτηση σύγχρονων ψηφιακών συστημάτων (ΤΠΕ), που θα αναβαθμίσουν ποιοτικά αλλά και ποσοτικά τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που παράγουμε και διαθέτουμε στην αγορά.
Το Συνέδριο του ΣΕΒΕ αποτελεί το επόμενο βήμα για την εξειδίκευση δράσεων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες ανάλογες εκδηλώσεις του ΣΕΒΕ σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εξωτερικών και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας. Κλείνοντας, ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ ανέφερε πως: «Ήδη έχουν εντοπιστεί σημαντικές καθυστερήσεις στη διαμόρφωση του νέου Συστήματος Στήριξης Εξωστρέφειας που εδώ και ένα χρόνο ζητάει ο ΣΕΒΕ. Ευελπιστούμε πως τα δέκα παραπάνω συμπεράσματα θα αποτελέσουν τον πυρήνα για τη δημιουργία ενός Ισχυρού Συστήματος Στήριξης Εξωστρέφειας για τη χώρα μας».
Δείτε άλλα άρθρα του αποστολέα | |
Εκτύπωση σελίδας | |
Αποστολή σε φίλο |
Σχολιάστε: