Print
Αποστολέας:

 
Οδηγίες προς - «ναυτιλομένους» και μη

Το καλοκαίρι έχει ήδη μπει παρά τις αντίθετες προσπάθειες των καιρικών φαινόμενων τις τελευταίες μέρες… Όσοι λοιπόν κανονίζουν τις εξορμήσεις τους σε βουνό, θάλασσα εντός ή εκτός των τειχών της όμορφης χώρας μας καλό είναι να είναι ενήμεροι για το πως μπορούν να αντιμετωπίσουν όλες τις μικρές αναποδιές που ενδέχεται να τύχουν στο δρόμο τους και να χαλάσουν το κέφι ή την καλή τους διάθεση.

Έσω λοιπόν έτοιμοι για να μείνουν και αυτές οι διακοπές αξέχαστες!

Πως προτιμάτε να ταξιδεύετε;

 Με αεροπλάνο;

 Τότε θα πρέπει να είστε ιδιαιτέρα προσεχτικοί, αλλά και ενήμεροι για τα ακόλουθα:

·        Αν έχετε εισιτήριο, φθάσετε την καθορισμένη ώρα, αλλά η αεροπορική εταιρία αρνηθεί την επιβίβασή σας λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων έχετε δικαίωμα :

  • αποζημίωσης από 250€ έως και 600€ ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης σας
  • επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης
  • διαμονής σε ξενοδοχείο, γεύματα και αναψυκτικά 

·        Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας δικαιούστε:

  • Αποζημίωση σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχατε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση μεταφερθήκατε σε σύντομο χρονικό διάστημα στον προορισμό σας με άλλη πτήση
  • Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση
  • Γεύματα και αναψυκτικά
  • Επιστροφή χρημάτων, όταν η πτήση ματαιούται και η καθυστέρηση διαρκεί άνω των 5 ωρών 

·        Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο των 2 ωρών έχετε δικαίωμα:

  • Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο
  • Επιστροφής χρημάτων, όταν η πτήση δεν πραγματοποιείται για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 5 ωρών
  • Γεύματα και αναψυκτικά
  • Δύο δωρεάν τηλεφωνήματα ή αποστολή δύο telex ή fax ή e-mail

·        Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι δικαιούστε:

Αποζημίωση 36,38€ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73€ ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό,  ανάλογα με το βάρος των αποσκευών σας, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριό σας.

Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο για σας να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε, ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να αποζημιωθείτε για ότι έχτε δηλώσει

·        Αν κατά τη διάρκεια της πτήσης πάθετε κάποιο ατύχημα έχετε δικαίωμα:

Πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος, όπου σημειώθηκε το ατύχημα 

  • Σε προκαταβολές ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 μέρες – όχι κατωτέρω των 20.000,00€ ανά επιβάτη σε περίπτωση 8ανάτου) προκειμένου να καλύψετε τυχόν έξοδα, που ενδέχεται να προκύψουν
  • Αν η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη η αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί από αυτή

Με τρένο; 

Και εδώ φυσικά μπορούν να συμβούν απρόοπτα ……

·        Αν το ταξίδι ματαιωθεί από υπαιτιότητα του ΟΣΕ ή από ανωτέρα βία δικαιούστε:

  • Την επιστροφή στο ακέραιο του αντιτίμου του εισιτηρίου ή των κομίστρων που έχουμε καταβάλει για τις αποσκευές

·        Αν το ταξίδι δεν πραγματοποιηθεί από επιθυμία ή υπαιτιότητα του επιβάτη έχετε δικαίωμα:

  • Να ζητήσετε επιστροφή του αντιτίμου με παρακράτηση των ακόλουθων ποσοστών υπέρ του ΟΣΕ
  1. 20% (αν η αίτηση επιστροφής υποβληθεί μέχρι την προηγούμενη ημέρα της αναχώρησης) / 20% είναι και η παρακράτηση για τα κόμιστρα των αποσκευών 
  2. 30% (αν η αίτηση υποβληθεί την ημέρα του ταξιδιού και πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας) 
  3. 50% ( μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας
  4. Αν η αμαξοστοιχία καθυστερήσει ή «καταργηθεί» (καθυστέρηση πλέον των 3 ωρών ) δεν δικαιούστε να αξιώσετε αποζημίωση, όμως έχετε το δικαίωμα:
  • Να διακόψετε το ταξίδι σας και να ζητήσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου για το τμήμα της διαδρομής που δεν πραγματοποιήθηκε
  • Να συνεχίσετε το ταξίδι σας με το επόμενο δρομολόγιο
  • Να επιστρέψετε ατελώς με το πρώτο τρένο στην αφετηρία και να αξιώσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου

 

·        Σε περίπτωση απώλειας ή βλάβης των αποσκευών χειρός ο ΟΣΕ δεν φέρει ευθύνη για καταβολή αποζημίωσης, παρά μόνο όταν αποδεικνύεται υπαιτιότητά του

·        Υπάρχει ευθύνη του ΟΣΕ για τις αποσκευές που παραλαμβάνει και αποζημιώνει τους επιβάτες για μερική ή ολική απώλεια τους στην πραγματική τους αξία, όταν αποδεικνύεται και μέχρι του ποσού των 1,20€ ανά κιλό.

  • Με πλοίο;

 

Τα ταξίδια που είναι απόλυτα συνυφασμένα με το καλοκαίρι μπορούν να σας ταλαιπωρήσουν αν δεν γνωρίζετε ότι:

·        Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου δικαιούστε

  • Διαμονή και Διατροφή
  • Ακύρωση του εισιτηρίου και επιστροφή ολόκληρου του ποσού

·        Αν το ταξίδι δεν πραγματοποιήθηκε από δική σας υπαιτιότητα δεν μπορείτε να διεκδικήσετε το αντίτιμο

·         Αν δεν πραγματοποιηθεί το ταξίδι λόγω δική σας ευθύνης, όμως ενημερώσετε έγκαιρα δικαιούστε την επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου στο 50%

·              Αν υπεστήκατε μεγάλη ταλαιπωρία κατά τη διάρκεια της καθυστέρησης του πλοίου έχετε το δικαίωμα να διεκδικήστε αποζημίωση

·        Όσον αφορά στις αποσκευές ισχύει ότι και ανωτέρω για τα τρένα

 

Στο ταξίδι μας με το πλοίο πρέπει ειδικότερα να προσέξουμε τις αισχροκέρδειες, που σημειώνονται ιδιαίτερα τις καλοκαιρινές περιόδους, στα κυλικεία των πλοίων…. Σας γνωρίζουμε ότι τα εν λόγω κυλικεία υποχρεούνται, σύμφωνα με τον αγορανομικό κώδικα που έχει εκδοθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης, να τηρούν τις ακόλουθες τιμές ….

Νερό 0,      Νερό εμφιαλωμένο 500 ml

έως  0,5έως  0,50 €

Νερό 0       Νερό εμφιαλωμένο 750 ml

 “    0,7   “   0,70 €

Σάντο        Τοστ με τυρί και ζαμπόν

 “    1,8   “   1,80

Σάντο        Σάντουιτς με τυρί και ζαμπόν

 “    1,7   “   1,70

Καφές        Καφές «ελληνικός» μονός

 “    1,6   “   1,60

Kαφές        Kαφές φίλτρου «γαλλικός» μονός

 “    1,6   “   1,60 €

Καφές        Kαφές «εσπρέσσο» μονός

 “    1,7   “   1,70

Kαφές        Kαφές στιγμιαίος «φραπέ» μονός

 “    1,6   “   1,60 €

                   Τσάι

 “    1,6   “   1,60 €

 

Ο τρόπος μεταβίβασης των ταξιδιωτών σε κάθε προορισμό τους αποδεικνύεται, πολύ περισσότερο δε τους καλοκαιρινούς μήνες, ότι δεν είναι το μόνο βάσανο….. Πολλά προβλήματα εμφανίζονται στις περιπτώσεις των καταλυμάτων των ταξιδιωτών, είτε πρόκειται για ξενοδοχεία, είτε και για ενοικιαζόμενα δωμάτια ….

Σε περίπτωση που έχετε κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο πρέπει να γνωρίζετε ότι:

·        Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα

·        Πρέπει να αναγράφονται σε κάθε δωμάτιο

·        Θα πρέπει να τηρούνται όλες οι διαφημιζόμενες παροχές, όπως και να προσφέρεται ότι ακριβώς ζητήσαμε και συμφωνήθηκε ανάλογα με τις δυνατότητες του ξενοδοχείου και του δωματίου (απόσταση από τη θάλασσα, θέα, κλιματισμός, τηλεόραση, cd player, πρωινό, κλπ)

·        Ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή ως το 25% της τιμής του δωματίου (προαιρετικά)

·        Η προκαταβολή χάνεται σε περίπτωση που ματαιώσετε ή αναβάλετε το ταξίδι και δεν έχετε ενημερώσει εγκαίρως τον ξενοδόχο (τουλάχιστον 21 μέρες πριν), διαφορετικά υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα

·        Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το δωμάτιο λιγότερες από τις συμφωνηθείσες ημέρες, αν ειδοποιήσετε εγκαίρως δεν έχετε καμία επιβάρυνση διαφορετικά αναγκάζεστε να καταβάλετε το 50% της τιμής που αρχικά συμφωνήθηκε

·        Για να κατοχυρωθείτε θα πρέπει ο ξενοδόχος να σας απαντήσει εγγράφως με fax ή e-mail μέσα σε 3 ημέρες ότι αποδέχεται την παραγγελία σας

·        Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη απάντηση ή άλλη απόδειξη της κράτησης, αυτή θεωρείται ότι έγινε για μία ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς (εφόσον κανείς πελάτης – ξενοδόχος δεν δηλώνει το αντίθετο)

·        Εγκαταλείπετε το δωμάτιο ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ αν παραμείνετε έως τις 6 το απόγευμα θα επιβαρυνθείτε με το 50% της τιμής

·        Η χρέωση των τηλεφωνημάτων από το ξενοδοχείο είναι ελεύθερη

Αν πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια προσέξτε τα ακόλουθα:

·        Να φέρουν το ειδικό σήμα του ΕΟΤ

·        Να έχουν το στοιχειώδη εξοπλισμό ενός σπιτιού (ψυγείο. κουζίνα, σκεύη)

·        Να έχουν σωστό φωτισμό

·        Να είναι καθαρά και να παρέχονται σεντόνια και πετσέτες

·        Οι τιμές και εδώ διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά αναγράφονται υποχρεωτικά στα δωμάτια

Στην περίπτωση που αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα μπορείτε να απευθυνθείτε :

  • στις κατά τόπου Νομαρχίες 
  • στην ΕΚΠΟΙΖΩ (210 3304444)
  • στο 1520 στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (ΥΠOIΑΝ)
  • στα γραφεία τουριστικής αστυνομίας

Έχετε όλα αυτά στο νου σας, καλό καλοκαίρι και καλό σας ταξίδι!!!!


Rethimno.gr - Το Ρέθυμνο e-λεκτρονικά!