Print
Αποστολέας:
Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών ΚΕ.Π.ΚΑ.
 
To 2010 το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 13.724 καταγγελίες - παράπονα Καταναλωτών.

2010: 13.724 παράπονα – καταγγελίες 498.913,64 ευρώ

ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.

16,64% αύξηση αριθμού καταγγελιών

18% αύξηση ωφελειών, για τους Καταναλωτές, σε σχέση με το 2009.

To 2010, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 13.724 καταγγελίες – παράπονα Καταναλωτών. Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

Α/Α

Κατηγορία

Αριθμός

Ποσοστό

1

Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες

 

3.918,00

28,55

2

Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις

 

1.772,00

12,91

3

Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

 

1.636,00

11,92

 

Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών

1.386,00

   
 

Ε.Υ.Α.Θ.

34,00

   
 

Φυσικό Αέριο

34,00

   
 

Δ.Ε.Η.

86,00

   
 

Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος

96,00

   

4

Διαμαρτυρία κατά Μέρκελ

 

1.395,00

10,16

5

Διαμαρτυρία για το Πτωχευτικό Δίκαιο Καταναλωτών

 

937,00

6,83

6

Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες

 

614,00

4,47

7

Τουριστικές υπηρεσίες

 

608,00

4,43

8

Φόρος Β Κατοικίας

 

484,00

3,53

9

Δημόσιες υπηρεσίες - Υπηρεσίες Ο.Τ.Α.

 

374,00

2,73

10

Ασφαλιστικές υπηρεσίες

 

302,00

2,20

11

Ακατάλληλα τρόφιμα

 

280,00

2,04

12

Παραπλανητική διαφήμιση

 

254,00

1,85

13

Ινστιτούτα - Γυμναστήρια

 

250,00

1,82

14

Ενοίκια - Κοινόχρηστα

 

228,00

1,66

15

Λοιπά

 

180,00

1,31

16

Αυξήσεις τιμών

 

154,00

1,12

17

Προκαταβολές

 

94,00

0,68

18

Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος

 

68,00

0,50

19

Πωλήσεις από απόσταση

 

62,00

0,45

20

Νοθεία καυσίμων

 

52,00

0,38

21

Σούπερμάρκετ

 

36,00

0,26

22

Εκπτώσεις

 

26,00

0,19

Σύνολο

 

13.724,00

100,00



Ένα μεγάλο τμήμα των παραπάνω αφορούν συμβουλές, που ζητήθηκαν, κυρίως από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το 99,62% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. 2 καταγγελίες παραπέμφθηκαν, στην Ε.Φ.Δ., και κερδήθηκαν, υπέρ των καταναλωτών. 50 καταγγελίες δεν επιλύθηκαν λόγω ελλιπών ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές ή λόγω αδράνειας της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή να επιβάλλει κυρώσεις.

Οι Καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 498.913,64ευρώ. Αύξηση σε σχέση, με το 2010, 18%. Αναλυτικά από:

 

Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 159.660,32 ευρώ

Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 115.617,54 ευρώ

Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 113.316,40 ευρώ

Ασφαλιστικές εταιρείες: 43.321,16 ευρώ

Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 28.996,88 ευρώ

Επιστροφές προκαταβολών: 8.800,00 ευρώ

Ακυρώσεις πωλήσεων εκτός εμπορικού καταστήματος: 8.336,00 ευρώ

Τουριστικές επιχειρήσεις: 8.244,40 ευρώ

Αποζημιώσεις από ΟΤΑ - Δημόσιες υπηρεσίες: 6.157,94 ευρώ

Αποζημιώσεις, από επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών κοινωνικού ενδιαφέροντος: 3.510,00 ευρώ

Αποζημιώσεις για κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 2.129,20 ευρώ

Αποζημιώσεις λόγω παραπλανητικής διαφήμισης: 648,20 ευρώ

Ακυρώσεις πωλήσεων από απόσταση: 175,60 ευρώ

Το 2010 ήταν η χρονιά των τραπεζών και των υπερχρεωμένων νοικοκυριών. Έτσι, τα παράπονα, οι καταγγελίες, τα αιτήματα για συμβουλές και οι διαμαρτυρίες εκτοξεύτηκαν, στην πρώτη θέση του καταλόγου του ΚΕ.Π.ΚΑ. Για το θέμα αυτό, οι αριθμοί είναι:

  • Συλλέξαμε 937 υπογραφές, για να πιέσουμε την Κυβέρνηση να ψηφίσει το νόμο, για τη ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών, τις οποίες αποστείλαμε στο Υπουργείο Οικονομικών και στο τ. Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

     

  • Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνδράμει τα μέλη του, στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας:

     

  • Περισσότεροι, από 2260 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές, στην ιστοσελίδα μας ή στους λογαριασμούς μας, στο facebook και στο twitter. 246 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. Όλοι αυτοί παρέλαβαν ενημερωτικό υλικό και αιτήσεις, για τις τράπεζες, ώστε να ξεκινήσουν τη διαδικασία.

     

  • 157 καταναλωτές κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους.

     

  • 135 καταναλωτές συναντήθηκαν, με τους ειδικούς του ΚΕ.Π.ΚΑ. και προετοιμάστηκαν οι προτάσεις, προς τις τράπεζες.

     

  • 120 φάκελοι απεστάλησαν, προς τις τράπεζες. Πρέπει να επισημάνουμε ότι κάθε φάκελος αφορά ένα ή και περισσότερους καταναλωτές (οικογένεια), μία έως και 11 τράπεζες, ένα έως και πενήντα χρηματοδοτικά προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι οι 120 φάκελοι, που απεστάλησαν, στις τράπεζες, αντιστοιχούν, σε 439 σχέδια ρύθμισης οφειλών.

     

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους Καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Όμως, το ΚΕ.Π.ΚΑ., για να επιλύσει τα προβλήματα των καταναλωτών και να συμβουλέψει όλους όσους το χρησιμοποιούν χρειάζεται περισσότερα μέλη.


Rethimno.gr - Το Ρέθυμνο e-λεκτρονικά!