Print
Αποστολέας:

 
Την «επιμήκυνση της επιβίωσης» του εμπορίου ζητά η ΕΣΕΕ από το νέο φορολογικό νομοσχέδιο.

«Η λανθασμένη σύνδεση της συστηματικής φοροδιαφυγής, με τη μη έγκαιρη απόδοση ΦΠΑ και τις απειλές φυλάκισης στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο, ξεπερνούν κάθε όριο υπερβολής, αξιοπρέπειας αλλά και ανθρωπιάς. Η αυτόφωρη διαδικασία και οι ποινές φυλάκισης που προβλέπονται στο νομοσχέδιο, δείχνουν ξεκάθαρα πολιτική ανασφάλεια και ελεγκτική ανεπάρκεια αλλά κυρίως αναδεικνύουν την έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα. Η φοροαποφυγή δεν είναι «σπορ» αλλά ευρύτατο λαϊκό φαινόμενο που έχει εμπεδωθεί εδώ και δεκαετίες στην ελληνική κοινωνία και το οποίο δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με δρακόντειες εξοντωτικές ποινές, αφού 6 στους 10 Έλληνες αποδεδειγμένα δεν πληρώνουν φόρους, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν συνεπείς και ενήμεροι φορολογούμενοι.

Το Ελληνικό Εμπόριο πράγματι θεωρεί πρόκληση το γεγονός ότιαπό τους 3,1 εκ. επιτηδευματίες στην Ελλάδα οι 1,17 εκ. δήλωσαν λιγότερα από 10.000 ευρώ.  Συγκεκριμένα, για τη χρήση του 2009, οι 6 στους 10 Έλληνες δεν πλήρωσαν φόρους, δηλώνοντας εισόδημα κάτω των 12.000 €, με το μέσο εισόδημα των ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών από την κύρια δραστηριότητα, χωρίς άλλα εισοδήματα από ακίνητα, καταθέσεις κλπ., να κυμαίνεται στα 10.500 ευρώ. Ως γνωστόν, το Ελληνικό εμπόριο διαθέτει περίπου 305.000 εργοδότες και αυτοαπασχολουμένους, οι οποίοι φορολογούνται δυο φορές μια στην πηγή με 20-24% ως νομικά πρόσωπα και άλλη μια ως φυσικά πρόσωπα μέχρι και 40%,  άρα δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι η φοροδιαφυγή των 1,6 δις ετησίως προέρχεται από το εμπόριο, ούτε δίνει το δικαίωμα σε κανένα να επικαλείται ότι το νόμιμο στεγασμένο εμπόριο συμπεριλαμβάνεται στις «ευάλωτες» ή «ύποπτες» φορολογικά επαγγελματικές ομάδες.  

Η εμφανής φοροδιαφυγή ξεπερνά σε ετήσια βάση τα 12 δις ευρώ, από τα οποία τα 5 δις προέρχονται από την μη καταβολή του ΦΠΑ και τα 7 δις από την απόκρυψη φόρου εισοδήματος. Η φοροδιαφυγή από την παραοικονομία υπολογίζεται στα 59 δις ετησίως που σημαίνει 11,8 δις απώλεια άμεσων φόρων και 13,6 δις έμμεσων φόρων. Αναλυτικότερα η φοροδιαφυγή από τα 20 δις του παραεμπορίου στερούν τα δημόσια ταμεία από 4 δις άμεσων φόρων και 4,6 δις από ΦΠΑ.

H επιβολή του ΦΠΑ με «αντικειμενικά κριτήρια» που θα προσδιορίζονται από στατιστικά στοιχεία άλλων ομοειδών εταιριών είναι μια ιδιότυπη, καινοτόμος «φαεινή» φορολογική ιδέα αδύναμων ελεγκτικών  μηχανισμών.

Με αμηχανία διαβάζουμε ότι κατά τη διάρκεια των επιτόπιων φορολογικών ελέγχων στην εγκατάσταση μιας επιχείρησης, ώστε να προσδιοριστούν τα ακαθάριστα έσοδα και τα φορολογητέα έσοδα θα λαμβάνονται υπ’ όψιν στοιχεία, πληροφορίες και στατιστικά δεδομένα ομοειδών επιχειρήσεων. Με τα νέα δεδομένα παλαιών γνωστών πρακτικών και συνηθειών, ο ελεγκτής θα μπορεί να προσδιορίσει όσο «φιλικά» ή «εχθρικά» θέλει τα έσοδα, τα έξοδα και τη φορολογητέα ύλη, με άλλα λόγια θα ζυγίζει με το «καντάρι» τους φόρους που θα επιβάλλει.

Διαπιστώνουμε για άλλη μία φορά ότι το Οικονομικό επιτελείο δεν τολμά να εξοντώσει το σκοτεινό κράτος της διαφθοράς και της συναλλαγής, καθιστώντας τους ελεγχόμενους και πάλι όμηρους του παλιού κακού φορολοελεγκτικού μηχανισμού. Η νέα φορολογική αφαίμαξη που καλλιεργεί το νέο φορολογικό νομοσχέδιο είναι βέβαιο ότι θα βάζει λουκέτο σε κάθε επιχείρηση που θα ελέγχει με αυτόν τον αυθαίρετο τρόπο. Ας θυμόμαστε λοιπόν την παράγραφο 13 του άρθρου 10 του νέου φορολογικού νομοσχεδίου το οποίο μας γυρίζει πολλά χρονιά πίσω σε παλιές κακές συνήθειες.





Η ΕΣΕΕ πιο συγκεκριμένα προτείνει:

  1. Συμμετοχή των εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων στη σύνθεση τη Επιτροπής για το Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Καταστολής της Φοροδιαφυγής.
  2. Μη τροποποίηση της παραγράφου 1 του συγκεκριμένου άρθρου που διώκει ποινικά την μη έγκαιρη καταβολή βεβαιωμένων ποσών μετά την πάροδο χρονικού διαστήματος τεσσάρων μηνών. Οποιουδήποτε είδους σύλληψη και κράτηση δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται καθόλου.
  3. Σύνδεση της μεταχρονολογημένης εξόφλησης των απαιτήσεων των επιχειρήσεων με την καταβολή του Φ.Π.Α., έτσι ώστε να μην επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις με πληρωμές για φόρους που δεν έχουν εισπράξει.
  4. Μετατροπή των υποχρεώσεων του κράτους προς τους φορολογούμενους ως βέβαιες και εκκαθαρισμένες και όπου απαιτούνται διαδικασίες ελέγχου να πραγματοποιούνται εντός τακτής προθεσμίας (15 ημερών) από την αίτηση των φορολογουμένων (π.χ. επιστροφές ΦΠΑ), για να κατορθώσουν οι επιτηδευματίες να επωφεληθούν από την προαναφερόμενη ρύθμιση.
  5. Άρση του φορολογικού απορρήτου, για απόλυτα συγκεκριμένο ποσό και υποθέσεις που επισύρουν παραβάσεις μεγάλης φοροδιαφυγής και θεωρούμε αδιανόητο να αίρεται το φορολογικό απόρρητο σε περίπτωση παραβατών των διατάξεων του ΚΒΣ ενός, δηλαδή, καθαρά τυπολατρικού νομοθετικού διατάγματος, ιδίως όταν δεν υπάρχουν όρια προς τα κάτω.
  6. Υπαγωγή των ατομικών επιχειρήσεων σε καθεστώς φορολόγησης των κερδών τους παρόμοιο με αυτό των προσωπικών εταιριών.
  7. Κατάργηση του ΚΒΣ και αντικατάστασή του με έναν απλό κώδικα διακίνησης προϊόντων.
  8. Σύνδεση της καταβολής του Φ.Π.Α. με την εξόφληση των απαιτήσεων των επιχειρήσεων από τους πελάτες τους. Στη χώρα μας δυστυχώς η επιχείρηση λειτουργεί όχι μόνο ως εισπράκτορας αλλά και ως χρηματοδότης του Ελληνικού Δημοσίου, αφού δανείζεται για να πληρώσει τους φόρους, τους οποίους θα εισπράξει μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα ή και ποτέ. 
  9. Καταβολή του ΦΠΑ σε ανάλογες δόσεις στις περιπτώσεις ποσών που βεβαιώνονται ύστερα από διοικητική επίλυση της διαφοράς ή με βάση πράξη, η οποία οριστικοποιήθηκε λόγω μη άσκησης προσφυγής και αφορούν οριστική πράξη προσδιορισμού του φόρου ή σε περίπτωση κατάργησης φορολογικής δίκης.
  10. Τέλος, το Μμε ελληνικό εμπόριο ζητά από το νέο φορολογικό νομοσχέδιο την επιμήκυνση της επιβίωσής του και όχι την φορολογική εξόντωσή του. Η ΕΣΕΕ δεν θα συμφωνήσει ποτέ με την «οικονομία της αρπαγής».

Rethimno.gr - Το Ρέθυμνο e-λεκτρονικά!