Αποστολέας: Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών ΚΕ.Π.ΚΑ. |
|
Έρευνα της Ε.Ε., σε δικτυακούς τόπους, για καταναλωτικά δάνεια | |
Θελήσατε, ποτέ, να υπογράψετε σύμβαση, για προσωπικό δάνειο, πιστωτική κάρτα, ή άλλο καταναλωτικό δάνειο και διαπιστώσατε ότι, τελικά, είναι ακριβότερο, απ’ ό,τι νομίζατε; Το Σεπτέμβριο του 2011, διενεργήθηκε, σε όλη την Ε.Ε., έρευνα δικτυακών τόπων, που προσφέρουν καταναλωτικά δάνεια, ώστε να ελεγχθεί, αν οι καταναλωτές λαμβάνουν τις πληροφορίες, που δικαιούνται, βάσει της νομοθεσίας της Ε.Ε., για την καταναλωτική πίστη. Οι εθνικές αρχές επιβολής της νομοθεσίας έλεγξαν περισσότερους από 500 δικτυακούς τόπους, στα 27 κράτη-μέλη, τη Νορβηγία και την Ισλανδία. Το 70% (393) των δικτυακών τόπων, που ελέγχθηκαν, παρουσίασαν βασικά προβλήματα.
Οι εθνικές αρχές επιβολής της νομοθεσίας θα έλθουν, σε επαφή, με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και μεσίτες πιστώσεων και θα τους ζητήσουν να προβούν, σε διορθωτικές ενέργειες. Στην έρευνα, ελέγχθηκε, κυρίως, ο τρόπος, με τον οποίο οι επιχειρήσεις εφαρμόζουν την οδηγία, σχετικά με την καταναλωτική πίστη (που, πρόσφατα, ενσωματώθηκε, στη νομοθεσία των κρατών-μελών). Η νομοθεσία αυτή αποσκοπεί να διευκολύνει τους καταναλωτές, στην κατανόηση και στη σύγκριση πιστωτικών προσφορών.
Έξι χώρες (Ιταλία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Σλοβακία, Σουηδία) διενήργησαν βαθύτερη έρευνα, σε 57 δικτυακούς τόπους, για να διαπιστώσουν, αν η νομοθεσία, για την καταναλωτική πίστη, είχε εφαρμοστεί και στα πεδία των ρυθμίσεων πληρωμής, της επεξεργασίας καταγγελιών και των όρων των συμβάσεων. Τα κύρια προβλήματα, που εντοπίστηκαν, αφορούσαν τις πληροφορίες, πριν από τη σύναψη της σύμβασης και τους όρους των συμβάσεων. Δυστυχώς, στη χώρα μας, διενεργήθηκε έλεγχος, μόνο σε ένα δικτυακό τόπο. Το ΚΕ.Π.ΚΑ.-Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας, στο Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή, κ. Δ. Σπυράκο, ζητώντας εξηγήσεις, για τη σχεδόν απουσία της χώρας μας, από ελέγχους τόσο σημαντικούς, για τους καταναλωτές. | |