Αποστολέας: Νίνος Νικόλαος |
|
Να εμπλουτίσουμε το τουριστικό μας προϊόν! | |
Έχουμε γράψει αρκετά άρθρα μας, (και έχουμε καταθέσει προτάσεις μας), στα οποία σημειώνουμε την ανάγκη να φρεσκάρουμε και να εμπλουτίσουμε το τουριστικό μας προϊόν. Έχουμε συμφωνήσει και χρησιμοποιούμε, πολλές φορές, την απογοήτευση και επισήμανση γνωστού συμπολίτη ,τουριστικού παράγοντα, ο οποίος , πριν χρόνια, διαπίστωνε , ότι « αφήσαμε τον τουρισμό μας ,και μαράθηκε ! Πραγματικά, στις δεκαετίες ,που έχουμε τουρισμό στην πόλη μας ,δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα. Είμαστε ίδιοι και τουριστικά «μαραμένοι», επιμένοντας να προσφέρουμε ήλιο και θάλασσα, λειτουργώντας ,λες και μόνο εμείς διαθέτουμε αυτά τα προϊόντα.
Είχαμε επισημάνει ,με κείμενα-προτάσεις μας ,την αναγκαιότητα να «αφυπνισθούμε» και να αναβαθμίσουμε την όλη τουριστική παρουσία μας, και συμμετοχή μας στο τουριστικό «σούπερ μάρκετ». Έχουμε αναφερθεί σε περιπτώσεις άλλων περιοχών ,όπου έκαναν αυτό που δεν κάνουμε εμείς, και κατάφεραν να ανακτήσουν μια υψηλή θέση στην τουριστική αγορά, από την οποία είχαν εγκαταλειφθεί. Εμείς εδώ, μιλούμε πολύ, συσκεπτόμαστε πολύ, γκρινιάζουμε πολύ, υποσχόμαστε πολύ, και αδιαφορούμε (ουσιαστικός?.) ,επίσης, πολύ! Θα πούμε ,για μια ακόμη φορά, ότι η οικονομική μας ανάπτυξη είναι εξηρτημένη ,σε απόλυτο βαθμό, από την τουριστική δραστηριότητα. Επομένως ,η πορεία του τουριστικού προϊόντος, αποτελεί ζήτημα (οικονομικής) ζωής ή θανάτου , για τον τόπο μας. Ως τέτοιο θα έπρεπε να τυγχάνει διαφορετικού ενδιαφέροντος ,από όλους μας.
Οι δράσεις που θα υλοποιήσουν αυτό το φρεσκάρισμα, αυτήν την ζωντάνια, στο τουριστικό μας προϊόν, θα πρέπει να προκύψουν ,μέσα από μια μελέτη ειδικών , και σαν αποτέλεσμα μιας ώριμης διαδικασίας, ώστε να είναι αυτές που χρειάζεται να είναι. Οι ειδικοί μιλούν για εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, και θα πούμε ένα τέτοιο παράδειγμα, που διαβάσαμε ,σε σχετικό δημοσίευμα. Στην Ολλανδία, οργανώνουν αγώνες δρόμου γυναικών που τρέχουν φορώντας παπούτσια γόβες στιλέτο! Σίγουρα είναι μια ατραξιόν ,που πάει με το γενικότερο κλίμα των διακοπών, και οπωσδήποτε θα ελκύσει το ενδιαφέρον και την συμμετοχή πολλών ,είτε ως διαγωνιζομένων είτε ως θεατών!
Πολλά μπορούν και πρέπει να γίνουν, από σοβαρές και «βαριές» δράσεις [ όπως πχ ένα σύγχρονο και πλούσιο ,σε εκθέματα και θέματα, μουσείο] , μέχρι απλές διασκεδάστηκες δραστηριότητες ,[ όπως πχ αγώνες γυναικών που φορούν γόβες στιλέτο}. Χρειάζεται οι αρμόδιοι φορείς του τόπου μας ,να συνεργασθούν με τους ειδικούς [που διαθέτουν την ιδεογνωσία, για το τι κάνουν αλλού, και για το τι θα ήθελαν οι επισκέπτες μας κλπ], και να προχωρήσουν σε μελέτη, σε σχεδιασμούς και σε προγραμματισμούς, ώστε να γεμίσουν «τα ράφια» του τουριστικού «μαγαζιού» μας, με νέα προϊόντα, που θα ελκύσουν πελάτες. Αυτά που γίνονται ,μέχρι σήμερα, εμείς και εμείς ,να αναμασούμε και να αναπαραγάγουμε τα ίδια και τα ίδια, δεν απέδωσαν ούτε μπορούν να αποδώσουν βελτιώσεις. Ας αλλάξουμε λειτουργική ,ας αλλάξουμε «δρόμο», για να μπορέσουμε να φτάσουμε σε παραγωγή δράσεων και αποτελεσμάτων. Είναι ζήτημα επιβίωσης του τοπικού τουρισμού, είναι ζήτημα τοπικής οικονομικής ανάπτυξης, είναι ζήτημα επαγγελματικής επιβίωσης μας, είναι υποχρέωση μας! | |