Print
Αποστολέας:
Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών ΚΕ.Π.ΚΑ.
 
2008: 12.050 παράπονα - καταγγελίες

2008: 12.050 παράπονα – καταγγελίες
234.101,30 ευρώ ωφελήθηκαν οι Καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
7% αύξηση ωφελειών, για τους Καταναλωτές, σε σχέση με το 2007.

To 2008, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 12.050 καταγγελίες – παράπονα Καταναλωτών. Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

 

 

2007

2008

Ποσοστό

Α/Α

Κατηγορία

Αριθμός

Αριθμός

%

1

Φόρος Β Κατοικίας

2390

2855

23,69

2

Πάροχοι Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσιών

1728

1438

11,93

3

Ελαττωματικά Προϊόντα

2010

1348

11,18

4

Πιστωτικές Κάρτες - Δάνεια

1606

1228

10,19

5

Εγγυήσεις - Εξυπηρέτηση μετά την πώληση

1090

665

5,52

6

Τουριστικές Υπηρεσίες

720

648

5,37

7

Λοιπές Περιπτώσεις

240

535

4,44

8

Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες

96

463

3,84

9

ΔΕΚΟ

310

458

3,80

10

Ακατάλληλα Τρόφιμα

586

438

3,63

11

Ενοίκια - Κοινόχρηστα

388

333

2,76

12

Γυμναστήρια - Ινστιτούτα Αδυνατίσματος

430

308

2,55

13

Ασφαλιστικές Εταιρίες

296

253

2,10

14

Αυξήσεις τιμών

124

238

1,97

15

Παραπλανητική προώθηση αγαθών

106

200

1,66

16

Επιστροφές προκαταβολών

76

185

1,54

17

Πωλήσεις Εκτός Εμπορικού Καταστήματος

218

120

1,00

18

Supermarket

292

98

0,81

19

Φυσικό Αέριο

22

73

0,60

20

Εκπτώσεις

54

70

0,58

21

Προστασία προσωπικών δεδομένων

32

48

0,39

22

Αυξήσεις Τελών Τοπικής Αυτοδιοίκησης

62

40

0,33

23

Κουβέρ

78

15

0,12

ΣΥΝΟΛΟ

12954

12050

100,00

 

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των Καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι όσοι προμηθευτές παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους Καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των Καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι Καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 234.101,30 ευρώ. Αύξηση σε σχέση, με το 2007, 7%. Αναλυτικά από:

Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 84.598,65 ευρώ
Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 34.424,33 ευρώ
Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 22.069,13 ευρώ

Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 21.994,80 ευρώ
Τουριστικές επιχειρήσεις: 18.911,88 ευρώ
Επιστροφές προκαταβολών: 14.324,88 ευρώ
Ασφαλιστικές εταιρείες: 11.837,50 ευρώ
Ακυρώσεις πωλήσεων εκτός εμπορικού καταστήματος: 9.625,00 ευρώ
Αποζημιώσεις για κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 8.892,50 ευρώ
Αποζημιώσεις, από ΔΕΚΟ: 5.359,60 ευρώ
Διόρθωση ελαττωματικών προϊόντων: 2.063,03 ευρώ

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους Καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.

 

Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.

Rethimno.gr - Το Ρέθυμνο e-λεκτρονικά!