Print
Αποστολέας:

 
Πολιτικό Σκάνδαλο οι Αυξήσεις στα κόμιστρα των ΤΑΞΙ

«Τα ταξί έχουν απεργία …» τραγουδούσε κάποια χρόνια πριν ο Τζ. Πανούσης.

«Οι πελάτες των ταξί έχουν απεργία», καλούμε τους Ελληνες καταναλωτές των υπηρεσιών τους να τραγουδήσουν από αύριο.    

Α.        Δεν υπάρχουν λέξεις για να χαρακτηριστεί η απόφαση του υπουργού Μεταφορών Στυλιανίδη να διπλασιάσει εν μέσω οικονομικής κρίσης τα κόμιστρα των ταξί.

Εξυπηρέτηση σταθερής κομματικής πελατείας της Ν.Δ. έγραψαν κάποιοι.

Εμάς ανεξαρτήτως χρώματος και κομματικής τοποθέτησης δεν μας νοιάζει, μας νοιάζει η ουσία και η ουσία είναι ότι σκανδαλωδώς και απαραδέκτως αυξάνονται τα κόμιστρα, ενώ όφειλαν να μειωθούν.

 

Β.        Οφείλει ο κ. υπουργός και τα σωματεία ιδιοκτητών ταξί να απολογηθούν και να εξηγήσουν στους πολίτες καταναλωτές :

-        με ποιο κοστολογικό μέτρο και προσδιορισμό αποφασίστηκε η τεράστια αύξηση αντί για μείωση;

-        που είναι η αρχή της χρηστής διοίκησης;

-        που είναι η κοινωνική υπευθυνότητα;

Γ. Αυξήσεις πενταετίας – Κοστολογικά δεδομένα

Με «όχημα» την αύξηση των τιμών των καυσίμων δόθηκαν κατά την τελευταία πενταετία οι εξής αυξήσεις:

  1. Οι ιδιοκτήτες ταξί έλαβαν κατά το έτος 2004 μεσοσταθμική αύξηση 15 %
  2. Οι ιδιοκτήτες ταξί έλαβαν κατά το έτος 2005 μεσοσταθμική αύξηση 8,3 %
  3. Οι ιδιοκτήτες ταξί έλαβαν κατά το έτος 2006 μεσοσταθμική αύξηση 6,3 %
  4. Οι ιδιοκτήτες ταξί έλαβαν κατά το έτος 2007 μεσοσταθμική αύξηση 6,0 %
  5. Οι ιδιοκτήτες ταξί έλαβαν κατά το έτος 2008 μεσοσταθμική αύξηση 5,5 %

 

Συνολική αύξηση πενταετίας με βάση την μονάδα = 48% !!!, δηλ. κάποιος που πλήρωνε για μία διαδρομή 5 Ευρώ το 2004 πριν την αύξηση αυτής της χρονιάς κατά μέσο όρο πληρώνει σήμερα 7,40 Ευρώ. Όλα αυτά μόνο μέσα σε μία πενταετία. Αυτά με βασική αιτιολογία την αύξηση της τιμής των καυσίμων. Όμως, από τον Ιούλιο του 2007, οι λιανικές τιμές των καυσίμων μειώθηκαν μεσοσταθμικά κατά ποσοστό 28,8 % (παρά τις αδικαιολόγητα υψηλές τιμές στην Ελλάδα). Οι τιμές καυσίμων την τελευταία περίοδο (παρά την αύξηση) βρίσκονται σε επίπεδα Ιουνίου 2005, ενώ λίγες εβδομάδες πριν ήταν σε επίπεδα Απριλίου 2004 (ακόμα χαμηλότερα). Παράλληλα, υπάρχουν σημαντικές μειώσεις στις τιμές των αυτοκινήτων.

Αυτό σημαίνει ότι το γενικό κοστολογικό δεδομένο προσεγγίζει το μέσο επίπεδο του έτους 2005.

 

Δ.        Με τα ανωτέρω δεδομένα, το Νοέμβριο του 2008, για την προστασία ημών των πολιτών απευθύναμε προς την κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα επιστολή με ζητούμενο το αυτονόητο : την μείωση των τιμών λόγω της μείωσης των τιμών των καυσίμων και των λοιπών βασικών αγαθών. Ιδιαίτερη μνεία κάναμε στις μεταφορές.

Η απάντηση στο αυτονόητο δόθηκε από τον υπουργό Μεταφορών προχθές : ΑΥΞΗΣΗ !!! .

Η λογική – αιτιολογία της αύξησης του κόστους, που ακολουθήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια για να δοθούν στους ιδιοκτήτες ταξί αυξήσεις πολύ πάνω από τον δείκτη τιμών καταναλωτή και τις αυξήσεις αποδοχών των υπολοίπων Ελλήνων, δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πλέον και η χρήση θα κατέληγε στην εφαρμογή του αυτονόητου, της μείωσης των τιμών. Επιπρόσθετα υφίσταται όπως επισημάνθηκε και μείωση στις τιμές των αυτοκινήτων. 

Ξεχάστηκε λοιπόν το αυτονόητο και εφευρέθηκε ένα άλλο αυτονόητο : η ορθή παροχή υπηρεσιών !!!. Με αυτό το πρόσχημα αποφασίστηκε η αύξηση των κομίστρων κατά 100% μέσα σε 12 μήνες !!!.

Δηλαδή : για να πράξουν το επαγγελματικά ορθό και νόμιμο οι ιδιοκτήτες ταξί πρέπει να πληρωθούν με τεράστιες αυξήσεις !!!. Αυτό είναι το περιεχόμενο του νέου «αυτονόητου». Ούτε κουβέντα για το προηγούμενο «αυτονόητο», ούτε κουβέντα για μείωση, λόγω της μείωσης του κόστους.

Κοντά σε όλα αυτά και η ικανοποίηση του αιτήματος εισόδου στις «λεωφορειολωρίδες» !!!. Τι σημαίνει αυτό για τους μετακινούμενους με λεωφορεία και τρόλεϋ είναι επίσης αυτονόητο.

Δ.        Γην και ύδωρ φαίνεται να προσφέρει η ελληνική κοινωνία δια της κυβερνήσεώς της στους ιδιοκτήτες ταξί, τόσο ανάγκη έχουμε την αύξηση του 100%. Αυτοί, απλώς δεσμεύονται, ότι θα κάνουν τα επαγγελματικά αυτονόητα και νόμιμα, αυτά που όφειλαν να έχουν κάνει σε κάθε περίπτωση.

Ανατρέξτε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Μεταφορών για να δείτε τι υποστηρίζει το Υπουργείο ότι θα επιτευχθεί με τα μέτρα της πρωτάκουστης και καταχρηστικής αύξησης τιμών. Τα σχόλια περί της βασιμότητας των ισχυρισμών τους, τα αφήνουμε σε εσάς. Εμείς, μόνο σκωπτικά μπορούμε να δούμε τους ισχυρισμούς του υπουργείου.

Ε. Η θέση μας για τα μέτρα των καταναλωτών κατά της αύξησης

Εμείς, ως η μεγαλύτερη ένωση καταναλωτών της χώρας, δεσμευόμαστε για την άσκηση κάθε νόμιμου μέσου ακύρωσης των αυξήσεων και επιβολής μειώσεων. Μέχρι τότε καλούμε τους καταναλωτές να αποφεύγουν την χρήση ταξί και να το χρησιμοποιούν μόνο σε περίπτωση αδήριτης ανάγκης, με αίτημα και στόχο την μείωση των τιμών και την μη εφαρμογή των αυξήσεων.  Να μας ξεχάσουν από πελάτες με τις αυξήσεις αυτές. Να απαιτήσουμε σωστές δημόσιες συγκοινωνίες.

Αυτή είναι η απάντηση στις επιδιώξεις του σωματείου ιδιοκτητών ταξί και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, για όσα με έλλειψη κάθε υπευθυνότητας αποφάσισε εν μέσω οικονομικής κρίσης και στερήσεων για την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων.

Οι εξαρτήσεις και οι κομματικές φιλίες έχουν ένα όριο.

ΣΤ. Οι αυξήσεις

Πληροφοριακά, παραθέτουμε τις αυξήσεις που με αίτημα του σωματείου ιδιοκτητών ταξί αποφάσισε ο υπουργός Μεταφορών :  

Για τη μονή ταρίφα: Από 0,36 ευρώ ανά χιλιόμετρο που είναι σήμερα από τον επόμενο μήνα διαμορφώνεται σε 0,48 ευρώ (αύξηση 33,3%), ενώ τον Νοέμβριο θα φτάσει τα 0,60 ευρώ (αύξηση 66,6%). Τελική αύξηση το Μάιο του 2010 που θα διαμορφωθεί στα 0,72 ευρώ (αύξηση 100%).

 

Για τη διπλή ταρίφα: Από 0,68 ευρώ ανά χιλιόμετρο που ισχύει σήμερα στις αρχές του επόμενο μήνα θα φτάσει τα 0,84 ευρώ (αύξηση 23,5%), τον ερχόμενο Νοέμβριο θα γίνει 1,05 ευρώ (54,4%) και τέλος τον Μάιο του 2010 που θα φτάσει τα 1,20 ευρώ (αύξηση 76,5%).

Αυξήσεις φωτιά και στο τηλεφωνικό ραντεβού του ταξί που από 2,80 ευρώ που είναι σήμερα θα αυξηθεί σε 3 έως 5 ευρώ.

Υ.Γ. Υπενθυμίζουμε στους ιδιοκτήτες ταξί ότι η υπέρογκη αύξηση των τιμών δημιουργεί ένα εξαιρετικά ελκυστικό περιβάλλον για τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες ταξί. Αυτές θα επιδιώξουν σύντομα την απελευθέρωση των αδειών ταξί και θα αποκτήσουν μερικές χιλιάδες ταξί. Η υπάρχουσα παγκόσμια οικονομική κρίση δείχνει ότι η απληστία μπορεί να γίνει μπούμερανγκ. 

Επίσης υπενθυμίζουμε ότι ουδέποτε τους είδαμε να συμμετέχουν σε κινητοποιήσεις άλλων κλάδων.

 

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με τον νομικό μας σύμβουλο Δημήτρη Καραμήτσα 6936000836


Ο Πρόεδρος του Νέου ΙΝΚΑ

Κωνσταντίνος Τσέκερης


Rethimno.gr - Το Ρέθυμνο e-λεκτρονικά!