Print
Αποστολέας:
Στεφανάκης Πέτρος
 
Πειραιάς Κρήτη σε 1 ώρα και 36 λεπτα ενα όνειρο που ίσως ..

Σε 1 ώρα και 36 λεπτά από τον Πειραιά στο Ηράκλειο; Και όμως! Τόσο θα διαρκούν στα τέλη του 2008 τα ταξίδια προς την Κρήτη με τα... ιπτάμενα πλοία! Οι επιβάτες των σκαφών αυτών θα ταξιδεύουν με ταχύτητα άνω των 200 χιλιομέτρων την ώρα, «πετώντας» σε ύψος έως και 12 μέτρα πάνω από το κύμα!

Το «Hoverwing 80» σε λιγότερο από τρία χρόνια θα ταξιδεύει πάνω από το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου

Την επανάσταση στις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και τις αερομεταφορές προς τα ελληνικά νησιά, φιλοδοξούν να κάνουν Έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της μίσθωσης τουριστικών σκαφών, οι οποίοι σχεδιάζουν να φέρουν στη χώρα μας τα πρώτα... ιπτάμενα πλοία!

Πρόκειται για τα υπερσύγχρονης τεχνολογίας σκάφη, που είναι παγκοσμίως γνωστά ως «WIG», τα οποία προσφέρουν θαλάσσιες μεταφορές με την ποιότητα των αεροπορικών μεταφορών! Τα πλοία αυτά μοιάζουν μεν με αεροπλάνα, αλλά η λειτουργία τους βασίζεται στο διεθνώς αποκαλούμενο «φαινόμενο επίδρασης επιφάνειας» (wing in ground effect - WIG). Τρία από τα σκάφη αυτά, με την ονομασία «Hoverwing 80», θα ναυπηγηθούν στη Γερμανία και μέσα στα ερχόμενα χρόνια αναμένεται να ανεβάσουν στα ύψη το θερμόμετρο του ανταγωνισμού στις ελληνικές θάλασσες.

Φθηνό εισιτήριο. Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα των σκαφών αυτών, που θα μεταφέρουν 80 επιβάτες το καθένα, περιλαμβάνονται η ταχύτητα, η άνεση, η ασφάλεια και η τήρηση με ακρίβεια λεπτού των χρόνων άφιξης και αναχώρησης. Όλα αυτά θα προσφέρονται στην τιμή του εισιτηρίου ενός πλοίου!

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας Flightboat Hellas (είναι αντιπρόσωπος των σκαφών αυτών στην Ελλάδα) κ. Παναγιώτη Ζάγκλη, τα πρώτα τρία σκάφη θα ναυπηγηθούν στο Αμβούργο από την εταιρεία Hoverwing GmbH. «Καταφέραμε να επιτύχουμε τη χρηματοδότηση των πρώτων τριών σκαφών Hoverwing 80 από γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία. Στη συνέχεια τα σκάφη θα ναυλωθούν σε ελληνική εταιρεία με επικεφαλής τον κ. Γκιόλμαν». Τα σκάφη Hoverwing 80 θα έχουν γερμανική σημαία και πληρώματα, ενώ το πρώτο αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος του 2008.

Στην Ελλάδα, την τεχνική υποστήριξη των σκαφών Hoverwing έχει αναλάβει η εταιρεία JOIN Ltd (με έδρα την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στο Πέραμα), ενώ συζητείται το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί και δεύτερη γραμμή παραγωγής Hoverwing από την ίδια τη JOIN Ltd στη χώρα μας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά. Μπορεί η εμφάνιση και το σχήμα ενός Hoverwing να «μπερδεύουν» τον επιβάτη, όμως το σκάφος ανήκει στην κατηγορία των πλοίων και δεν πρόκειται για αεροπλάνο ή υδροπλάνο. ?λλωστε, από το 2002, τα σκάφη «φαινομένου επίδρασης επιφάνειας» ταξινομήθηκαν ως πλοία από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (ΙΜΟ) και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

Κατασκευάζονται με ειδικές προδιαγραφές ασφαλείας, ώστε να αναπτύσσουν πολύ μεγάλες ταχύτητες (έως 112 Κόμβους ή 207 χλμ. / ώρα), η ακτίνα δράσης τους φτάνει τα 800 χιλιόμετρα, ενώ δεν επηρεάζονται καθόλου από τον κυματισμό.

Συγκεκριμένα, το «Hoverwing 80» μπορεί να ταξιδέψει, εάν χρειαστεί, σε ύψος μέχρι και 12 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας (με 8 Μπωφόρ όπως και το Highspeed 2) έχοντας πολύ χαμηλό κόστος λειτουργίας-συντήρησης. Είναι κατασκευασμένο από αεροδιαστημικό υλικό, πολύ ανθεκτικό στις υψηλές πιέσεις. Δεν απαιτούνται ιδιαίτερες λιμενικές εγκαταστάσεις, καθώς τα σκάφη έχουν αναδιπλούμενα πτερύγια για εύκολη πρόσδεση.

Το φαινόμενο επίδρασης επιφάνειας

Το Hoverwing 80 θα διαθέτει αναδιπλούμενα πτερύγια όπως το μικρότερο «αδελφάκι» του, προκειμένου να μπορεί να δέσει σε οποιοδήποτε λιμάνι

Τα σκάφη τύπου WIG στηρίζονται αποκλειστικά στις δυνάμεις της αεροδυναμικής, οι οποίες τα κρατούν σε χαμηλό ύψος πάνω από το επίπεδο της θάλασσας, αλλά χωρίς να έχουν επαφή με το νερό.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το φαινόμενο αυτό, ένα σκάφος τύπου WIG με κατάλληλο αεροδυναμικό σχήμα, όταν κινείται σε μικρή απόσταση πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, δημιουργεί ένα ισχυρό στρώμα αέρα που το ωθεί προς τα εμπρός.

H δύναμη αυτή, που ωθεί το σκάφος προς τα εμπρός, είναι κατά 250% μεγαλύτερη από τη δύναμη που θα αναπτυσσόταν εάν το ίδιο σκάφος βρισκόταν σε φάση ελεύθερης πτήσης (δηλαδή σε πολύ μεγαλύτερο ύψος) ή στην επιφάνεια της θάλασσας.

Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα σκάφος WIG να χρειάζεται μηχανή μικρής ιπποδύναμης για την κίνησή του. Αντίστοιχα, για να μεταφερθεί το ίδιο φορτίο, στην ίδια ταχύτητα, με ένα αεροπλάνο (πετά πολύ ψηλότερα) ή ένα πλοίο (κινούμενο μέσα στο νερό), απαιτούνται μηχανές πολύ μεγαλύτερης ιπποδύναμης!


AIRFISH 8

Ο... μικρός αδελφός



Το Airfish 8 μπορεί να μεταφέρει με άνεση... αεροπλάνου οκτώ επιβάτες

Έντονο ενδιαφέρον από Έλληνες εφοπλιστές και εταιρείες έχει εκδηλωθεί και για το μικρότερο σκάφος τύπου WIG, που είναι γνωστό με την εμπορική ονομασία Airfish 8 (ή Flightship-8). Ανήκει στην κατηγορία σκαφών WIG πρώτης γενιάς και διαθέτει 8 θέσεις επιβατών και δύο θέσεις πληρώματος.

Το σκάφος αυτό μπορεί να καλύψει το δρομολόγιο Πειραιάς - Μύκονος σε περίπου 1 ώρα και 15 λεπτά. Ήδη, η εταιρεία JOIN Ltd. έχει ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις για να αναλάβει την κατασκευή και του Airfish 8 στην Ελλάδα, για ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτό συζητείται να ξεκινήσει προς το τέλος 2006 με αρχές 2007.

Ενδιαφέρον για την αγορά των πρώτων σκαφών Airfish 8 έχουν δείξει ο εφοπλιστής κ. Παναγιώτης Τσάκος (2 σκάφη), ο ιδιοκτήτης του καζίνου Σύρου κ. Νίκος Μπαλαγιάννης (2 σκάφη), αλλά και το ναυπηγείο της JOIN Ltd (1 σκάφος). Εξάλλου, για τη μίσθωση του πρώτου σκάφους Airfish 8 που θα έρθει στη χώρα μας (αρχές του 2007) έχει ενδιαφερθεί και ο κ. Γκιόλμαν.
 


Rethimno.gr - Το Ρέθυμνο e-λεκτρονικά!