Print
Αποστολέας:

 
Η ΕΣΕΕ υποστηρίζει το σχέδιο νόμου για την απλοποίηση σύστασης εταιριών και καταθέτει προτάσεις

Κατόπιν της συμμετοχής του Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη στην σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το σχέδιο νόμου «Απλοποίηση Διαδικασιών Σύστασης Προσωπικών και Κεφαλαιουχικών Εταιρειών και άλλες διατάξεις», η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου απέστειλε επιστολή θέσεων και προτάσεων προς τον Πρόεδρο και τους Βουλευτές της Επιτροπής, το περιεχόμενο της οποίας έχει ως εξής:

«Σε συνέχεια της σημερινής συνεδρίασης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, επί του σχεδίου νόμου «Απλοποίηση Διαδικασιών Σύστασης Προσωπικών και Κεφαλαιουχικών Εταιρειών και άλλες διατάξεις», σας κοινοποιούμε τις θέσεις της ΕΣΕΕ, έτσι όπως διαμορφώθηκαν και μέσα από την συζήτηση κατά την διάρκεια της σχετικής συνεδρίασης.

            Συγκεκριμένα:

·        Επί του κειμένου του σχεδίου οι παρατηρήσεις μας είναι κατά βάση θετικές. Επιμένουμε ωστόσο στην εκφρασμένη άποψή μας ενώπιον της Επιτροπής: Γρήγορα ναι, φθηνότερα ναι, πρόχειρα όχι. Προστατεύουμε έτσι την αγορά από τον κάθε λογής τυχοδιωκτισμό που μπορεί να προκύψει.

·        Θεωρούμε ότι το σχέδιο νόμου έπρεπε να είχε γίνει νόμος και να είχε παράξει τα αποτελέσματά του, με σύσταση εταιρειών υπό το νέο καθεστώς, ήδη πριν την 30 Μαΐου, ημέρα που η Παγκόσμια Τράπεζα κλείνει την προθεσμία συλλογής στοιχείων για να εκδώσει την νέα κατάταξη ανταγωνιστικότητας. Χάσαμε έτσι μία ευκαιρία να στείλουμε στις αγορές και επενδυτές του εξωτερικού ένα μήνυμα, ότι, εν μέσω ύφεσης, η χώρα μας ανεβαίνει στην κλίμακα και στους σχετικούς δείκτες ανταγωνιστικότητας της παγκόσμιας κατάταξης «DoingBusiness» της Παγκόσμιας Τράπεζας.

·        Επιμένουμε στο βασικό ρόλο των Επιμελητηρίων, ως υπηρεσιών μίας στάσης για κάθε μορφής εταιρείες αλλά και τις ατομικές επιχειρήσεις (που δεν ρυθμίζονται από το σχέδιο). Ειδικά σε ότι αφορά την ίδρυση Ανωνύμων Εταιρειών και Εταιρειών Περιορισμένης Ευθύνης, υποστηρίζουμε τον θεσμό του υπηρεσιακού Συμβολαιογράφου εντός των Επιμελητηρίων. Δεδομένου ωστόσο, ότι το Υπουργείο θέλει όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία εξυπηρέτησης, εμπλέκοντας και τα ΚΕΠ, προτείνουμε να ενταχθούν στην κατηγορία αυτή και οι 275 Εμπορικοί Σύλλογοι, οι οποίοι, εκ της ιδιότητάς τους, είναι πολύ πιο κοντά στο αντικείμενο και στην αποστολή των εταιρειών. Οι προϋποθέσεις λειτουργίας αλλά και οι ανάγκες εξοπλισμού και υποστήριξης των Συλλόγων, ώστε να ανταποκριθούν σε αυτήν την αποστολή, θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν μέσω των προβλεπόμενων στο σχέδιο νόμου Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων.

·        Η τροποποίηση των όρων και αποτελεσμάτων καταγγελίας εμπορικής μίσθωσης από μισθωτή (άρθρο 17 ν/σχ) είναι ένα σημαντικό βήμα βελτίωσης του υφιστάμενου πλαισίου, αλλά σε καμία περίπτωση δεν διευκολύνει την επαναδιαπραγμάτευση των ενοικίων ενόψει της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, όπως περιγράφει η Εισηγητική Έκθεση. Η συγκεκριμένη διάταξη μπορεί να βοηθήσει προς το σκοπό αυτό μόνο την μεγάλη επιχείρηση – μισθωτή, που βρίσκεται σε δεσπόζουσα θέση απέναντι στον ιδιοκτήτη και όχι την μικρή επιχείρηση, για την οποία, συνήθως, ισχύει το αντίστροφο. Θεωρούμε, ότι αυτό που πραγματικά θα υποβοηθήσει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, στο παρόν δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, είναι η ένταξη καταβολής των ενοικίων στην 3η φάση χρηματοδότησης του ΤΕΜΠΜΕ, ως υποχρεώσεων προς τρίτους, οι οποίες καταβάλλονται απευθείας από το πιστωτικό ίδρυμα, ώστε να υπάρχει και έλεγχος της δαπάνης. Ζητούμε την συνδρομή σας για την υλοποίηση της σχετικής πρότασης.

·        Παράλληλα με την τροποποίηση των προϋποθέσεων και αποτελεσμάτων της καταγγελίας από το μισθωτή, προτείνουμε να ενταχθούν στο σχέδιο νόμου και οι ακόλουθες τροποποιήσεις του Προεδρικού Διατάγματος 34/1995:

o       Η αρχική μίσθωση να αυξηθεί στα δεκαέξι (16) χρόνια.

o       Η αποζημίωση του μισθωτή, λόγω άυλης εμπορικής αξίας κατά την λήξη της μίσθωσης, να καθοριστεί στα τριάντα έξι (36) μισθώματα, σε κάθε περίπτωση αποχώρησης της επιχείρησης από το μίσθιο (ακόμα και της οικειοθελούς).

o       Να καταργηθεί η απαξίωση της άυλης εμπορικής αξίας στο τέλος της 16ετίας.

o       Να εισαχθεί δικαίωμα επανακαθορισμού των ενοικίων των ακινήτων ιδιοκτησίας των ΝΠΔΔ και ιδρυμάτων, κατά την κρίση των Διοικητικών τους Συμβουλίων.

o       Να καταργηθεί η αναχρονιστική γνωστοποίηση και επακόλουθη αδειοδότηση των συμβάσεων επαγγελματικής στέγης στις παραμεθόριες περιοχές, η μη τήρηση της οποίας συνεπάγεται την απόλυτη ακυρότητα των μισθώσεων μετά την πάροδο 6ετίας.

·        Σε ότι αφορά την μεταβολή των χωροταξικών όρων και προϋποθέσεων του λεγόμενου «bakeoff», αυτό που έχουμε να επισημάνουμε είναι, ότι τελικά δεν έχει σημασία το μέγεθος του χώρου αλλά η τελική τιμή του προϊόντος που φτάνει στον καταναλωτή.

·        Σε ότι αφορά την πρόταση του μέλους της Επιτροπής, Βουλευτή κ. Χ. Πρωτόπαππα για κοινή συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής με τους παραγωγικούς φορείς, με ατζέντα θεμάτων εφ’ όλης της ύλης, η ΕΣΕΕ καλωσορίζει την πρόταση αυτή, την αξιολογεί ως εξαιρετικά θετική και είμαστε έτοιμοι να συμμετάσχουμε στην σχετική συνεδρίαση, όποτε μας ζητηθεί, με την ελπίδα να αποκτήσει στο μέλλον τακτό και συνεχή χαρακτήρα.

Τελειώνοντας την παρούσα, δεν μπορούμε παρά να εκδηλώσουμε την ικανοποίησή μας για το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, εκφράζοντας την ευχή να ερχόμαστε συχνά στην Βουλή και να συζητούμε σχέδια νόμων, τα οποία τελικώς ευνοούν την επιχειρηματικότητα στην χώρα μας».


Rethimno.gr - Το Ρέθυμνο e-λεκτρονικά!